Pedagogik texnologiyalar va ta'lim metodlari. Faollashtiruvchi va rivojlantiruvchi yondashuvlar pedagogik texnologiyalarning muhim vositasi ekanligi

Pedagogik texnologiyalar va ta'lim metodlari. Faollashtiruvchi va rivojlantiruvchi yondashuvlar pedagogik texnologiyalarning muhim vositasi ekanligi

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik texnologiyalar va ta'lim metodlari. Faollashtiruvchi va rivojlantiruvchi yondashuvlar pedagogik texnologiyalarning muhim vositasi ekanligi - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik texnologiyalar va ta'lim metodlari. Faollashtiruvchi va rivojlantiruvchi yondashuvlar pedagogik texnologiyalarning muhim vositasi ekanligi Reja: Pedagogik texnologiyani prinsiplari,klassifikatsiyasi. ta'lim metodlari. O'yinli texnologiyalar faollashtiruvchi, rivojlantiruvchi, jadalashtiruvchi faoliyatining assosiy sifati Pedagogik o'yinlar tasnifi. V.Bespalko,B.Svinner,N.Talizina,B.Farbermanvaboshqalarning ilmiy izlanish natijalarini tahlil kilgan holda pedagogik texnologiyaning quyidagi prinsiplarini ajratib ko'rsatish mumkin. o'quvchilar bilish faoliyatini boshqaruvchi qurilmalar sistemasining katiy ketma ketligini yaratadi.o'quvchilar bilim faoliyatini boshqaruvchi qurilmalar pedagog yoki metodist tomonidan oldindan tuzilgan dastur asosida ishlaydi.Shuning uchun ham ular fakat oldindan dasturlangan holatlarnigina nazorat qiladi xolos. o'quvchilar bilish faoliyatining kar bir kismi bo'yicha o'quv jarayonin boshqarishni yopiq shakl (siklik)bo'yicha tashkil qiladi.Bunda o'quvchilarga to'g'ridan-to'g'ri axborot uzatish Bilan birga,ulardan ham axborot olish-kaytuvchan aloqani etiborga olinadi. Kaytuvchan aloqa o'qituvchiga ham,o'quvchiga ham bir xil dir:o'quvchi uchun o'quv materiallarini o'zlashtirib borishiuchun,o'qituvchi uchun esa,yo'l ko'yilgan xatoliklarni tahlil qilib,pedagogik jarayonga tegishli tuzatishlar kiritib borishi zarur.Fakat tashqi kaytuvchan aloqa o'rnatilsagina o'quv jarayonini siklik tarzda boshqarish mumkin bo'ladi.Shuning uchun ham,tashqi kaytuvchan aloqa bazan (so'rash va nazorat)ichki operativ kaytuvchan aloqaesa,bevosita o'quv jarayonida amalga oshiriladi. o'quv materiallarini o'quvchilarga tushintirilayotganda uni mohiyatini ochib berish.Har bir o'quv materiali tarkibi o'zaro bo'g'lik bo'lgan quyidagi 3ta kismni kamrab oladi.Ahborot,kaytuvchan aloqa,nazorat. O'zlashtirishning individual surati deb ataladi.Bu prinsip -barcha o'quvchilar tomonidan o'quv materialini to'la-tokiso'zlashtirilishini tamillaydi.Bunda har bir o'quvchi uchun mAkbul bo'lgan o'quv materialini tanlash eng oson o'zlashtirish darajasini belgilash zarurati tug'ildi. 5. o'quv jarayonida maxsus texnik vositalardan foydalanish deyiladi. Hozirda pedagogik texnologiyalarnining turlari ko'p bo'lib,ular bir-biridan, yuqorida aytilgandek ayrim aolhida yo'nalish va maqsadlarga asosiy etibor qaratilgani bilan farqlanadi. Pedagogik texnologiya jarayonlarini o'rganishning soddalashtirilgan tarkibini kuyidagicha tushunish mumkin: Tushuntirish-axborotning mano-mazmuni, undan foydalanish tartibini turli vosita va usullarni ko'llab, tushuntiruvchining o'zi tushungan darajada boshqalarga yetkazish faoliyatidan iborat jarayon. Tushunish-axborotning mano mazmunini idrok qilish, undan ko'rsatilgan tartibda mustaqil foydalana olish. O'rgatish-axborotdan foydalanish va turli harakatlarni bajarish ko'nikmalarini o'rgatuchini o'zi o'rgangan darajada boshqalarning takrorlay olishini turli vosita va usullarni ko'llab amalga oshirish faoliyatidan iborat jarayon. O'rganish-axborotdan foydalanish va turli harakatlarni ko'rsatilgan tartibda-mustaqil bajarish ko'nikmalarini egallash. O'zlashtirish-tushunish, o'rganish orqali axborotning mano mazmuni undan foydalanish yoki harakatlarni bajarish tartibi to'g'risida bilim va ko'nikmalar hosil qilish. O'zlashtirish shartli ravishda quyidagi 3 ta darajaga ajratiladi: o'rgatilgan bilim ko'nikmalarni to'g'ri takrorlash; Ularni amali faoiyatda ko'llash, ulardan tegishli maqsadlarda foydalanish imkoiyatiga ega bo'lish; Ularni ijodiy tahlil qilish, kiyoslash, umumlashtirish, xullosalar chiqarish asosida takomillashtirish faoliyatini amalga oshirish imkoniyatiga ega bo'lish Shu bilan birga, pedagogik texnologiyalarning hammasida ham bir dek qo'llaniladigan va ta'limm-tarbiya jarayoning tarixiy tarkib topishida va rivojlanib borishida xal kiluvch ahamiyatga ega bo'lgan asosiy tarkibiy elementlar so'zlash, ko'rsatish va mashqlar bajarishda iborat bo'lib ular o'zaro ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.62 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:48 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.62 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga