Pedagogik texnologiyalarning ilmiy asoslari Reja: Pedagogik texnologiyalar tushunchasi va uning o'ziga xos jihatlari. Pedagogik texnologiyalarlarning darajalari. Pedagogik texnologiyalarning tuzilishi. PTning umumiy tavsifi va uning tarkibiy mazmuni. Pedagogik texnologiya (PT) - sunday bilimlar sohasiki, ular yordamida 3 - ming yillikda davlatimiz ta'lim sohasida tub burilislar yuz beradi, o'qituvci faoliyati yangilanadi, talaba yoslarda hurfikrlilik, bilimga canqoqlik, Vatanga mehr-muhabbat, insonparvarlik tuyg'ulari tizimli ravisda sakllantiriladi. Ma'lumotlilik asosida yotuvci bos g'oya ham tabiat va inson uzviyligini anglab yetadigan va soxta tafakkurlas usulidan voz kecgan, qanoatli, o'zgalar fikrini xurmatlaydigan, milliy-madaniy va umuminsoniy qadriyatlar kabi saxs sifatlarini ko'zda tutgan insonparvarlik hisoblanadi. Bu masalaning yecimi qay darajada ta'limni texnologiyalastiris bilan bog'liq. Dastlab texnologiya tusuncasiga aniqlik kiritaylik. Bu so'z texnikaviy taraqqiyot bilan bog'liq holda fanga 1872 yilda kirib keldi va yunonca ikki so'zdan - texos (tecne) - san'at, hunar va logos (logos) - fan so'zlaridan taskil topib hunar fani ma'nosini anglatadi. Biroq bu ifoda zamonaviy texnologik jarayonni to'liq tavsiflab berolmaydi. Texnologik jarayon har doim zaruriy vositalar va saroitlardan foydalangan holda amallarni (operatsiyalarni) muayyan ketma-ketlikda bajarisni ko'zda tutadi. Yanada aniqroq aytadigan bo'lsak, texnologik jarayon - bu mehnat qurollari bilan mehnat obyektlari (xom asyo)ga bosqicma-bosqic ta'sir etis natijasida mahsulot yaratis borasidagi (isci-masina)ning faoliyatidir. Anna su ta'rifni tadqiqot mavzusiga ko'ciris mumkin, ya'ni: PT - bu o'qituvci (tarbiyaci)ning o'qitis (tarbiya) vositalari yordamida o'quvci (talaba)larga muayyan saroitda ta'sir ko'rsatis va aks ta'sir mahsuli sifatida ularda oldindan belgilangan saxs sifatlarining jadal sakllanisining kafolatlaydigan jarayondir. Yuqorida keltirilgan ta'rifdan ko'rinib turibdiki, PT tusuncasini izohlasda texnologiya jarayoni asos qilib olindi. Aslini olganda ham bu tusuncaga berilgan ta'riflar soni pedagogik adabiyotlarda nihoyatda ko'pdir. Pedagogik adabiyotlarda texnologiya atamasining xilma-xil ko'rinislarini ucratis mumkin: o'qitis texnologiyasi, O'quv jarayoni texnologiyasi va hokazo. PT o'qitis jarayonining o'zaro bog'liq qismlarini taskiliy jihatdan tartibga keltiris, bosqiclarini quris, ularni joriy etis sartlarini aniqlastiris, mavjud imkoniyatlarni hisobga logan holda belgilangan maqsadga erisisni ta'minlaydi. Yoxud PT o'qituvcining kasbiy faoliyatini yangilovci va ta'limda yakuniy natijani kafolatlaydigan muolajalar yig'indisidir. Texnologiya o'zining egiluvcanligi, natijalarning turg'unligi, smaradorligi, oldindan loyihalanis zarurati bilan metodikadan farqlanib turadi. obyektiv borliqni o'rganisning tizimli yondasis metodi fanda keng ko'lamda qo'llanilgac, uning ta'siri ostida asta-sekinlik bilan PT mohiyatiga ham aniqlik kiritildi: rus olimasi N.F.Talizina texnologiyani belgilangan o'quv maqsadiga erisisning oqilona usullarini aniqlasdan iborat deb tusuntiradi. Suningdek, olima zamonaviy o'qitis texnologiyasi haqida fikr yuritib, uni alohida fan sifatida qaras lozimligini uqtiradi: O'qitis texnologiyasi - bu o'quv jarayonini nima real tavsiflasa o'sa, o'qituvciga o'rnatilagan maqsadlarga erisis ucun nimaga tayanis zarur bo'lsa. Bu alohida fan. PTni fan sifatida e'tirof etis G.K.Selevko tomonidan ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:41:45
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
85.1 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:49
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:41 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
85.1 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:49 ]
Arxiv ichida: doc