RYeJA: FOYDALANILGAN ADABIYoTLAR SUQROT PLATON KSYeNOFONT paydes- bola gogos- etaklamoq PYeDAGOGIKA Pedagogikaning bosh masalasi - tarbiyadir. Tarbiyadagi keng mano ta'lim, rivojlanish, ma'lumot bilan bog'langan holda barkamol insonni voyaga etkazishdir. Inson tarbiyasidagi g'oyalar, qoida, qonunlar dastlab qissalarda, pandnomalarda, yozma yodgorliklarda, hadislarda asoslanib berilgan. Insonni har tomonlama tarbiyalash insoniyatning azaliy orzusi bo'lib, ajdodlarimiz ma'rifat va madaniyatni qanday qilib yosh avlodga o'rgatish, ularni komillikka etaklash yo'llari, qonun va qoidalarini izlaganlar. Darhaqiqat, insonning ma'rifiy va ma'naviy komilligiga erishish pedagogika fani yetakchiligida amalga oshiriladi. QADIMGI DUNYo Hayotiy maqsadlar orasida asosiy narsa axloqiy o'zini o'zi yaxshilashdir. ta'limning ijtimoiy vazifasi: Qanday qilib adolatli itoat etishni yoki boshqarishni biladigan mukammal fuqaroni etishtirish. Davlat ta'limiga birinchi darajali ahamiyat beriladi. UYG'ONISh DAVRI U dunyoni hissiy idrok etish obyektlari va hodisalari bilan tanishish orqali bolaning ongini boyitishga chaqirdi. U inson bilimlari tashqi sezgi tajribasi natijasidir, deb takidladi. O'RTA ASRLAR Russo ta'lim dasturining markaziy maqsadi - tabiiy ta'lim. ta'lim asoslarini belgilashda u inson psixologiyasi bilimlariga tayanishni taklif qildi. Gerbartning fikrlaning asosiy tezislari - axloqiy shaxsni shakllantirishdir. Bolada axloqiy xususiyatlarni mehnat, jismoniy aqliy tarbiya bilan o'zviy birlikda shakllantirishni, uni inson qilib kamol toptirishda asosiy omil deb biladi. «…bilim, ma'rifat, albatta yaxshi axloq bilan bezatmog'i lozim, aks holda kutilgan maqsadga erishilmaydi, bola yetuk bo'lib etishmaydi.», deb takidlagan. Abu Nasr Farobiy (873-950 y.) Abu Ali Ibn Sino (873-950 y.) Tarbiya biz uchun yo hayot, yo mamot: yo najot, yo haloqat: yo saodat, yo faloqat masalasidir. Kishilarning ma'naviy dunyosini belgilovchi fazilat insonparvarlikdir, deb takidlagan. A.Avloniy (1878-1934 y.) A.Navoiy (1441-1501 y.) PYeDAGOGIKA FANINING Insonlarda, yoshlarda, mutaxassislarda komillik sifatlarini takomillashtirish, yoshlarni zamonaviy, axloqiy-amaliy o'quv, malaka, ko'nikmalar bilan qurollantirish, har tomonlama yetuk, komil inosnlarni tarbiyalash, ularda har bir sohaga mos ilm, bilim, ko'nikmalar hosil qilishdan iborat. Yosh avlodda jamiyatimizda qabul qilingan, odob-axloq qoidalariga mos keladigan e'tiqodni, axloqiy malaka va ko'nikmalarni, ehtiyoj va intilishlarni tarkib toptirish. Yuksak fazilatlarga ega, ezgu g'oyalar bilan qurollangan komil insonlarni voyaga yetkazish. «Pedagogika» fanining obyekti Muayyan ilm sohasi yoki tarmoq ilmi tadqiqotlarini aniq bir majmuaga qaratishdir. «Pedagogika» fanining predmeti Tarbiyalash, hamda ta'lim jarayonida shaxsni rivojlanishi va shakllanishi yaxlit pedagogik jarayondir. Jarayon Natija Pedagogika toifalari Bilim - insoniyat tomonidan mustaqil hayotda, faoliyatda, jumladan ishlab chiqarishda zarur bo'lgan fan asoslarini qonunlar va tushunchalarni o'zlashtirish natijasidir. Tarbiya - keng qamrovli tushuncha bo'lib, avloddan-avlodga ijtimoiy-tarixiy tajribalarni yetkazish, shaxs shakllanishiga uzluksiz, maqsadga muvofiq, izchil ta'sir etish orqali odamni mustaqil harakatga, ishlab chiqarish, foydali, unumli mehnatga tayyorlashdir. ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:41:45
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.51 MB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:50
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:41 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.51 MB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:50 ]
Arxiv ichida: ppt