Pedagogika fanining mavzusi, bahsi va uning shaxs hayotidagi o'rni

Pedagogika fanining mavzusi, bahsi va uning shaxs hayotidagi o'rni

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogika fanining mavzusi, bahsi va uning shaxs hayotidagi o'rni - rasmi

Material tavsifi

Pedagogika fanining mavzusi, bahsi va uning shaxs hayotidagi o'rni R e j a : Pedagogikaning fan sifatida shakllanishi, iqtisodiy hayotning talabi ekanligi. o'rta Osiyodagi dastlabki xalq og'zaki ijodiyoti va uning inson kamolotidagi xizmati. Pedagogika fanining nazariy asoslarini yaratish. Pedagogika fanining tadqiqot usullari. 1. Pedagogika atamasi Payne - bola va agogeyn - etaklamok degan manoni bildiruvchi lotincha daydagogos so'zlaridan paydo bo'lishi kuyidagicha izoxlanadi: Eramizdan oldingi II-IV-asrlarda qadimgi gretsiyada, kuldorning bolasini ovqatlantiradigan, sayrga olib boruvchi, tabiat kuynida uynatuvchi tarbiyachi kullarni pedagog deb atalgan. U bolaning kamolotga etishishiga masul bo'lgan. Kuldorning bolasini maktabga etaklab olib borgan va olib kelgan.Maktabda ishlovchi o'qituvchilarni didiskallar (didayko-men ukitaman) deyishgan. Feodalizm jamiyatiga kelib esa xar ikki kasbdagi kishilar hamkorligi natijasida ta'lim tarbiya bilan maxsus shugullanuvchilar vujudga kelgan. Ularni chex pedagogi Ya.A.Kamenskiy takidlaganidek, Pedagogdeb nomlanganlar, va bu so'z hozir xam ta'lim tarbiya beruvchi o'qituvchilarga nisbatan kullaniladi. Pedagogika fanining Didaktika - ta'lim nazariyasi kismi xuddi shu kadimiy va lotincha o'qituvchi nomi bilan atalishi bejiz emas. Pedagogika fanining obyekti asosan maktab o'qituvchilaridir, predmeti esa o'quvchilarga berilayotgan ta'lim tarbiya nazariyasi va amaliyotidir. ta'lim - maxsus tayyorlangan kishilar rahbarligida o'tkaziladigan, o'quvchilarni bilim, ko'nikma va malakalar bilan qurollantiradigan , bilim, qobiliyatlarini ustiradigan, ularni dunyoqarashini tarkib toptiradigan jarayondir. Agar tarbiya bola tug'ilganidan boshlab umrining oxirigacha oilada, maktabda va jamoatchilik ta'sirida shakllansa, kamol topsa, ta'lim chegaralangan (masalan: sinf xonasi, laboratoriya, kabinetlarda) joyida tashkil etiladi. Ijtimoiy hayot tajribasining ko'rsatishicha, agar inson o'z shaxsiy manfaatini kuzlab ukisa, urgansa, o'z ustida tinmay shugullansa, u oliy ma'lumot olishi xatto olimlikka da'vogarlik qilishi mumkin. Lekin haqiqiy kamolot egasi bo'lishi uchun u ta'lim va ma'lumotdan tashqari yuksak insoniy fazilatlar asosida tarbiyalangan bulmogi lozim. Ana shu fazilatlar soxibiga tarbiya kurgan odam deyiladi. 2. so'z san'atining juda kadim zamonlardan beri davom etib kelayotgan ikki turi mavjud: xalq og'zaki ijodi. Yozma adabiyot. xalq shoirlari yoki jamoa tomonidan yaratilib, ogizdan ogizga, avloddan-avlodga utib kelayotgan badiiy asarlar xalq og'zaki ijodiyotining barcha janrlarida aks ettirilgan tarbiya borasidagi qarashlar, g'oya, urf-odatlar, rasm-rusumlar, an'analar yig'indisi tushuniladi. Jumladan XIX-XII asr allomalaridan Kaykovusning Kobusnoma, Yusuf Xos Hojibning Kutadgu bilig, A.Navoiyning Maxbubul kulub asarlarida ilg'or pedagogik qarashlar tasvirlangan. Dunyodagi barcha xayrli ishlar, ezgu amallar negizida, ilm ma'rifat yotadi. Ilm ziyosi tufayli jaholat-zulmati yoziladi, fikr ravshanlashadi.Olamga rushnolik taraladi, xar bir sog'lom fikrli odam dunyoning borliq ishlaridan ogox bo'lishi, buning uchun tinmay bilim olishi ma'rifatga intilishi kerak. O'zbek sheriyatining buyuk daxosi A.Navoiyning didaktik merosi, uning bebaho Xamsa asarida, xikmatlarida, lirik durdonalarida o'z aksini topadi. xalq o'zi yaratgan, ogizdan-ogizga utib kelgan latifalari, dostonlari, termalari, yallalari ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.42 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:50 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.42 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga