Pedagogika fanlarini o'qitish shakllari

Pedagogika fanlarini o'qitish shakllari

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogika fanlarini o'qitish shakllari - rasmi

Material tavsifi

Pedagogika fanlarini o'qitish shakllari Reja: Pedagogikani o'qitishda darsdan foydalanish Konferensiya va munozaralar Pedagogikani o'qitish shakllariga misollar ta'limni tashkil etishda uning o'ziga xos xususiyatlarni inobatga olish zarur. Bunda ta'lim shakli muqim ahamiyat kasb etadi. Shakl ( lotincha forma - tashqi tuzilish degan manoni anglatib ) fan mazmunini tashkil etishni ifoda etadi. Pedagogika fanida o'qituvchi va o'quvchining o'quv faoliyatni uyushtirishning shakli sifatida haraladi. T. A. Ilin shaklning u yoki bu qolatni uyushtirishning jamîà va inidividiual ta'lim, mustaqil ta'lim va unda o'qituvchining raqbarligi ishlarini asoslaydi. ta'limda nazariy va amaliy o'qitish shakllari qaqida tajribalar to'plangan. qadimiy o'qitish shakllardan biri individual ta'lim bo'lib unda o'qituvchi o'quvchi bilan yakka tartibda shuqullangan. Jamiyatda rivojlanish jarayonida individual va guruh shaklida o'qitishga talab kuchayib, yakka va gruppa qolatida o'qitish zarurati tuqilgan. Individual va guruh shaklidagi ta'lim rivojlanib borib, sinf dars ta'lim sistemasi vujudga kelgan. Bu sinflarda o'quvchilarning yoshlari inobatga olinib, o'qitish vaqtiga qatiy amal qilingan . Ya. A. Komenskiy ta'lim sinf - dars sistemasini rivojlantirib, ommaviy tarzda bu tizimdan foydalanishni asoslab berdi. XVII asrning oxiri XIX asrning boshlarida ta'lim shakllarini taqqoslash asosida o'zaro boqliqlik ta'lim sistemasida kengayib borib, (bell - lotin sistemasi) bu sistema asosan boshlanqich sinflarda qo'llangan. Keyingi izlanishlar davomida XIX asrning oxiri XX asrning boshlarida yangi o'qitish shakllari yuzaga keldi. AQSH da daloton - plani asosida o'qitish keng yoyildi. Bunda o'quv darslar, sinfda yakka tartibda, laboratoriya, maxsus ishlab chiqilgan topshiriqlar asosida tashkil etilgan. Sho'rolar davrida esa brigada - laboratoriya metodidan foydalangan. Bunda o'quvchilar brigada yoki zvenoga bo'linib o'qishgan. O'qituvchi ular uchun topshiriqlarni tayyorlagan. Shu vaqtni o'zida xam loyiqa metodidan foydalanilgan. Bu jarayonda o'qituvchi raqbarligida loyiqalar tayyorlangan va o'quvchilarning aqliy faoliyati yuksaltirilgan. Lekin bu usulda xam o'ziga xos kamchiliklar mavjud bo'lgan. Yevropamamlakatlarida uch xil o'qitish shakli ta'lim jarayonida foydalanilgan. Bular individual, gruppalar va potok shaklida bo'lib, o'qitish asosan xususiy maktablarda amalga oshirilgan. Bu sistemada o'quv vaqtining 40% potoklarda (100-150 kishi) 20% kichik gruppada va 40% individual ishga sarflangan. Bu maktablarda maxsus leksiya auditoriyalari, gruppa bilan ishlaydigan kabinet va individual ishlash uchun joylar ajratilgan. Fapb mamlakatlarida erkin tarbiya konsepsiyasi asosida ta'lim - tarbiya tashkil etilgan. Pedagogikani o'qitishda darsdan foydalanish Uzbekistan Respublikasi xam mustaqil bo'lgandan so'ng o'zining ta'lim tizimiga ega bo'lib, unda ta'lim shakllari ma'ruza, seminar, amaliy mashg'ulotlari, laboratoriya mashg'ulotlari, mustaqil ta'lim kabi shakllarda tashkil qilindi. ta'limni samarali bo'lishida yangi pedagogik texnologiyalar, masofali ta'lim, ta'limda texnik vositalardan foydalanish imkoniyatlari ochib berildi. Pedagogika o'qitish metodikasi darslarida o'qituvchi turli xil o'zining metodlari bilan ta'limni olib boradi. Birinchi bosqichda talabalarga o'quv predmeti ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 141.52 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:50 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 141.52 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga