Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta'lim-tarbiya va pedagogik fikrlar

Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta'lim-tarbiya va pedagogik fikrlar

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta'lim-tarbiya va pedagogik fikrlar - rasmi

Material tavsifi

Reja: 1. Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari. 2. Ta'lim-tarbiya va pedagogika tarixini davrlashtirish muammolari. 3. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta'lim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyoti. 4. Eng qadimgi yozma manbalarda ta'lim-tarbiya masalalarining yoritilishi. Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta'lim-tarbiya va pedagogik fikrlar Adabiyotlar: 1. Ҳошимов К., Нишонова С., Иномова М., Ҳасанов Р. Педагогика тарихи. - Т.: Ўқитувчи, 1996. 2. Ҳасанбоев Ж., Ҳасанбоева О., Ҳомидов Ҳ. Педагогика тарихи. - Т.: Ўқитувчи, 1997. 3. Сафо Очил., Ҳошимов К. Ўзбек педагогикаси антологияси. - Т.: Ўқитувчи, 199. 4. Ҳошимов К., Сафо Очил. Ўзбек педагогикаси антологияси. - Т.: Ўқитувчи, 2010. 5. Долимов У. Миллий уйғониш педагогикаси. - Т.: NOSHIR, 2012. 6. Атаева Н., Расулова Ф., Ҳасанов С. Умумий педагогика (Педагогика тарихи). - Т.: Fan va texnoligiya, 2011. Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari Pedagogika tarixi faning maqsadi - eng qadimgi zamonlardan to hozirgi kungacha turli tarixiy davrlarda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar taraqqiyotini tizimli yondashuv asosida o'rganishdan iborat. Maktab va pedagogika ko'p asrlik tarixiy yo'lni bosib o'tgan. Mazkur davrda pedagogika fani ko'plab g'oyalar va kontseptsiyalar bilan boyib bordi. Pedagogika tarixi faning predmeti - eng qadimgi zamonlardan to hozirgi kungacha tarbiya, maktab va pedagogik fikrlarning rivojlanish jarayoni. Pedagogika tarixi fanining vazifalari: 1) milliy o'z-o'zini anglash, kasbiy rivojlanish bilan bog'liqlikda umumiy va pedagogik madaniyatni shakllantirish; 2) pedagogik fikrlar rivojini tahlil etish va tizimlashtirish; 3) pedagogik g'oyalarni tahlil etish asosida ularni o'quv-tarbiya jarayoniga tatbiq etish. Pedagogika tarixini davrlashtirish muammosi Pedagogika tarixini davrlashtirishga doir xilma-xil yondashuvlar mavjud. So'nggi yillarda O'zbekistonda pedagogika tarixini o'rganishga doir eng keng tarqalgan davrlashtirish o'zida quyidagi bosqichlarni aks ettiradi: 1) eng qadimgi davrlardan O'zbekiston Respublikasi mustaqillikka erishgunga qadar; 2) mustaqillikka erishilgandan to hozirgi kungacha O'zbekistonda pedagogik fikrlar rivoji; 3) jahon pedagogik fikrlari rivoji (eng qadimgi davrlardan hozirgi kungacha). Xalq pedagogikasi xalq ommasi orasida hukmronlik qiluvchi tarbiyaning maqsadi va vazifalariga bo'lgan qarashlarni ifodalovchi amaliy pedagogik bilimlar va tajribasining sohasidir. Pedagoka tarixini o'rganish manbalari: 1) arxeologik yodgorliklar; 2) qo'lyozmalar; 3) xalq og'zaki ijodi; 4) adabiy yodgorliklar; 5) hujjatlar; 6) badiiy adabiyot; 7) memuarlar; 8) Sharq va G'arb mutafakkirlarining asarlari. E'tiboringiz uchun raxmat! ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.03 MB
Ko'rishlar soni 91 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:51 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.03 MB
Ko'rishlar soni 91 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga