Pedagogikada ta'lim jarayoni va mazmuni

Pedagogikada ta'lim jarayoni va mazmuni

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogikada ta'lim jarayoni va mazmuni - rasmi

Material tavsifi

MAVZU: PYeDAGOGIKADA TA'LIM JARAYoNI VA MAZMUNI RYeJA: ta'limining asosiy mazmuni. O'rta maxsus, kasb-hunar Davlat ta'lim standartlari (O'MKHDTS)ning maqsadi, vazifalari, tamoyillari. O'rta maxsus, kasb-hunar ta'limi sifatini nazorat qilish. O'rta maxsus, kasb-hunar ta'limi tayyorlov yo'nalishlari bo'yicha o'quv reja va dasturlarni ishlab chiqish mazmuni. hozirgi kundagi uzluksiz rasmiy ta'lim tizimida ta'lim- tarbiya sinf-dars shaklida olib boriladi. Insoniyat tarixiga nazar tashlar ekanmiz, ta'limni tashkil etish shakllari jami­ yatning taraqqiyot bosqichlariga mos ravishda amalga oshirilga- nini kuramiz. Dastlabki davrlarda ta'lim berish ishlari fak,at odamlarning mex,nat faoliyati, kundalik turmushi bilan uzviy boglangan hamda bilim berish, o'rgatish yakka tartibda olib borilgan. ta'lim-tarbiya - ning bunday yo'nalishi hozir ham oila sharoitida olib boriladi. Dars, o'z navbatida, bir butunlik bo'lib, quyidagi kismlardan tashkil topgan: ta'lim-tarbiya beruvchi; ta'lim-tarbiya oluvchi; dastur va darslik, o'quv-uslubiy qo'llanma hamda didaktik materiallar; pedagogik usul va uslublar; o'qitishning texnik vosita- lari. Darsning bu besh kismi o'zaro funksional bog'liqlikda bo'lib, bir butunlik, yani dars degan majmuni tashkil qiladi. Birining mavjudligi boshqasining mavjudligini takozo etib, birining yuk bo'lishi boshqa barcha qismlarining faoliyatini yukka chikaradi. Bu kismlarning xar biri, o'z navbatida, bir bu­ tunlik (majmui) bo'lib, bir necha kismlardan tashkil topgan. Pedagogika tarixida, ta'lim-tarbiyani tashkil etishning aso­ siy shakli sinf-dars tizimini birinchi bor chex pedagogi Yan Amos Komenskiy (1592-1670) ishlab chikkan va amaliyotga joriy etgan. Dare - aniq; maqsadni kuzlab, berilgan vaqtda bir xil yoshdagi o'quvchi-yoshlar bilan o'qituvchi rahbarligida olib boriladigan mashg'ulot. Darsning maqsadi, mazmuni, hajmi ta'lim standartlari (o'quv dasturi, reja, darslik) asosida belgilanadi. o'qituvchi uchun dars o'quv ishlarining asosiy tashkiliy shakli ekan, u bu jarayonda: 1) Har bir sinfda o'quvchilarning yoshi va bilim darajasi bir xil bo'lishiga; 2) dars qatiy jadval bo'yicha belgilangan aniq, muddatda olib borilishiga; 3) dars o'qituvchi rahbarligida butun sinf bilan va alohida o'quvchilar bilan ishlash shaklida olib borilishiga; 4) dars o'quv fanining xarakteri, utilayotgan materialning mazmuniga k,arab turli usullar va vositalar yordamida olib bori­ lishiga va uzluksiz ta'lim tizimining bir qismi sifatida tugallangan bilim berilishiga va navbatdagi bilimlarni uzlash­ tirish uchun zamin yaratishiga qattik, rioya qilishi shart. Raqobatbardosh kadrlar tayyorlash ta'lim jarayoni samaradorligini oshirish Mamlakatning ijtimoiy va iqtisodiy taraqqiyoti istiqbollaridan, jamiyat ehtiyojlaridan, fan, texnika va texnologiyaning zamonaviy yutuvlaridan kelib chiqib O'MKHTning demokratlashuvi, insonparvarlashuvi va ijtimoiylashuvi, ta'lim oluvchilarning huquqiy va iqtisodiy bililari darajasini etiborida Sifatli ta'lim xizmatlarini ko'rsatish, ta'lim va kadrlar tayyorlash sohasida O'MKHTStandartlarining joriy etilishini maqsadlari Baholash mezonlari tartibini belgilash Mehnat va ta'lim xizmatlari bozorida Kadrlar tayyorlash mazmunini tartibga solish O'MKHTning yuksak sifatini hamda mamlakatda amalga oshirilayotgan chuqur iqtisodiy va ijtimoiy islohatlarni,rivojlangan demokratik ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 353.33 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:51 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 353.33 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga