Pedagoglarda kasbiy zo'riqish jarayonini diagnostikalar va kuzatish

Pedagoglarda kasbiy zo'riqish jarayonini diagnostikalar va kuzatish

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagoglarda kasbiy zo'riqish jarayonini diagnostikalar va kuzatish - rasmi

Material tavsifi

Pedagoglarda kasbiy zo'riqish jarayonini diagnostikalar va kuzatish Bajardi : Guruh : Reja : Pedagogika kasbi . Kasbiy zo'riqish jarayoni . Jarayonni kuzatish «Pedagogika» atamasi «peyis» -bola va «agogeyim»- etaqlamok degan ma'noni bildiradi. «daydegogos» so'zlaridan paydo bo'lgan. E'ramizdan oldingi II-IVasrlarda qadimgi Gretsiyada quldorlarning bolalarini toza havoga olib chiqaruvchilarni «Pedagog» deb ataganlar. Zo'riqish darajalari. Stress, o'smirga ta'sir etuvchi stress omillari. Stress termini uzoq tarixga ega, bu so'z lotin tilida stringere - taranglamoq, bog'lamoq degan manoga yaqinroq keladi. Medisinada esa stress (ingl) - bosim, iskanja ma'nolarini anglatadi. Bu termin birinchi bor kanadalik olim G. Sele (1907-1982) tomonidan kiritilgan. Stress bizning hayotimizda odatiy holat bo'lib qolgan. Bu hodisa har doyim tabiyat va jamiyatda bor bo'lgan. Shunga qaramasdan, hozirgi kunda butun dunyodagi fiziologiya sohasining yetuk olimlari stress va uni keltirib chiqaruvchi omillarni katta qiziqish bilan o'rganishmoqda. Olimlar isbotlashdiki, doimiy hissiy kechilmalar inson immunitetini zaiflashtirar ekan. Natijada stress psixosomatik kasalliklarning, nevrozning, yurak ish faoliyatini buzilishi, oshqozon ichak yaralari paydo bo'lishi, endokriniya kasalliklarini yuzaga kelishiga sabab bo'lar ekan. Bir so'z bilan aytganda stress insonda yuqorida atab o'tgan kasalliklarning paydo bo'lishiga xizmat qiladi. Bunday yomon oqibatlarga olib kelishi asosiy sabablari nimada? Nima sabab hozirgi kunda stress hozir ham bizda yuzaga keladi? Yana shunisi ham isbotlandiki, hozirgi kunda insonning ruhiy va jismoniy zaifligi nafaqat uni o'rab turgan muhit, balki uning o'zining hayot tarzi ham sabab bo'lar ekan. Stress tushunchasi asosan: behuda urinish, vaqt yetishmasligi, axborotning kamligi, nizolar va shu kabi yomon holatlardan kelib chiqadi. Yana boshqa bir sabab bu insonga yetarlicha munosabat yetishmasligi. Stress kelib chiqishi sabablari ilmiy tarafdan ruhiy tarafga aylanib borayotganini sezish qiyin emas. Shu bilan birga stressni ilmiy usullar bilan emas, balkiy ruhiy usullar bilan davolanishi kerak. Nemis fiziolog olimi Karl Gext stressga bag'ishlangan o'zining kitobida, shunday yakunga keladi: Ruh va ko'ngil insonning butunlay sog'lom yurishi uchun muhum funksiyalar bo'lib sanaladi. Biz har kuni mikroblardan himoyalanishimiz uchun yuvunamiz, shu kabi ruhimiz va ko'nglimiz haqida g'amxo'rlik qilsak, stress holatiga tushushimiz ham shu kabi kam bo'lardi . Shundan kelib chiqadiki, insonlar o'z ishlariga shu qadar berilib ketadiki, o'zlarining salomatligi va tuyg'ularini esdan chiqarishadi. Ruhiy holat va his tuyg'ular har bir insonda, sog'lom bo'lishi uchun muhum o'rin tutadi. Bu so'zlarga quloq solish vaqti kelmaptimikin? haddan ortiq (uzoq vaqt davomida) ishlash yoki ishning kamligi (zerikish); rahbar yoki tashkilot ichidagi hamkasblardan yordam tizimining yo'qligi; ish hajmini noto'g'ri belgilash: xodimning qobiliyati bilan ishdagi ehtiyoj o'rtasida muvofiqlikning yo'qligi; ishni bajarish uchun zarur bo'ladigan malaka, ko'nikmaning yo'qligi; qo'yilgan vazifalarning noaniqligi: vazifalar bilan huquqlar ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.26 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:52 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.26 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga