Psixologiya kursidan ma'ruza mashg'ulotlariga tayyorlanish va ularni o'tkazish

Psixologiya kursidan ma'ruza mashg'ulotlariga tayyorlanish va ularni o'tkazish

O'quvchilarga / Pedagogika
Psixologiya kursidan ma'ruza mashg'ulotlariga tayyorlanish va ularni o'tkazish - rasmi

Material tavsifi

Psixologiya kursidan ma'ruza mashg'ulotlariga tayyorlanish va ularni o'tkazish Reja: ma'ruza mashg'ulotlarida metodlar tizimini qo'llash. ma'ruza - talabalarni pedagogik faoliyatga tayyorlashning asosiy vositasi. ma'ruzaga qo'yiladigan talablar. Psixologiyada ma'ruzalar samaradorligini oshirish. ma'ruza turlari va ularni tashkil etish usullari. ma'ruzachi - pedagog shaxsiga qo'yiladigan talablar. hozirgi kungacha psixologik bilimlarning manbai hisoblangan darsliklar va o'quv qo'llanmalari bayoniy xususiyatga ega bo'lib oddiydan murakkabga, yakkollikdan mavxumlikka, xususiydan umumiyga tomon fikr yo'nalishiga asoslangandir. Manbalarga nisbatan bunday yondoshish talabalarga «tayyor bilim» larni uzlashtirishga, reproduktivlik esa yetakchi ta'lim prinsipi sifatida puxta joy egallashga olib keladi, bu narsa o'z navbatida talabalarning ijodiy tafakkuri (preativ faoliyat) va ijodiy izlanishlarni sustlashtiradi. Reproduktiv (ijodiy) fikrlashning taraqqiyparvar prinsipi, ilg'or g'oyasi talabalar mustaqilligini shakllantiradi. Produktiv o'qitish yo'llaridan biri ta'lim jarayonini o'qituvchi bilan talaba o'rtasidagi hamkorlik jarayoniga aylantirishdir. Bu holatda talaba ma'lumotlarning tinglovchisi rolidan asta-sekin, bosqichma-bosqich, fazama-faza uni hamkorlikda egallash funksiyasini bajaruvchi teng huquqli sherik darajasiga usib utadi. Avval taklid, keyin identifikatsiya va oxirida refleksion yullar, o'z-o'zini boshqarish bilan yangi bilimlarni uzlashtirish faoliyati doirasini kengaytiradi. Etnopsixologik qonunlar to'g'risida talabalarga ma'lumot berishda umuminsoniy, umumtarixiy tajribalarni egallash inson taraqqiyotining o'ziga xos shakli tarikasida talqin qilish muhim ahamiyat kasb etadi. Psixologiya mohiyatiga ma'naviyat, qadriyat va ruhiyat o'rtasidagi izchil aloqa, barkamol shaxs bosqichlari, uning obyektiv va subyektiv shart sharoitlari kabi masalalarni singdirish - insonshunoslik fani uchun muhim ahamiyatga egadir. mustaqillik tufayli oliy ta'lim tarbiyasida keng va chuqur imkoniyatlar yaratildi. Oxirgi yillarda oliy ta'lim dargoxlarida psixologik tushuncha, qonuniyatlar, prinsiplardan keng foydalanilmokda. Oliy ta'limda bo'lajak o'qituvchilarning psixologik tayyorgarligi 1navbatda ularning ongi, tafakkuri va xotirasida psixologik tushuncha qoida va prinsiplarning shakllantirish bilan bog'liq. Bu jarayon juda murakkab, har darsda talaba o'z psixologik lugat daftarida 20-30 psixologik tushuncha va atamalarni ajratadi - lugaviy manosini daftarda yozadi. Natijada bu tushuncha va atamalar talaba ongiga chuqurrok singadi, xotirasida uzoq vaqt saqlanadi. Psixik hodisalar juda murakkab va ko'p kirralidir. Ammo ular kanchalik murakkab bulmasin, ularni samarali aktiv metod va usullar yordamida o'rganish orqali studentlarning materiallari sifatli uzlashtirishlariga erishi mumkin. Mana shu samarali usullardan biri - psixologiya kursini o'qitishda ko'rsatmalilik metodidan keng fydalanishdir. Psixologiya kursida ko'rsatmalilikning turli xillaridan: A - psixologik tajribalar. B - tasviriy ko'rsatmalilik (rasmlar, jadvallar, maketlar). V - og'zaki (so'z) illyustratsiyalar va G - texnik vositalardan foydalanishdir (kompyuter, texnikasi, disklar, plastinkalar, kinofilmlar, magnitafon lentalari) Tarbiyachi - pedagoglarning ijtimoiy hayotdagi roli va obrusini ko'tarish, ularning kasbiy tayyorgarligini tubdan yaxshilash hozirgi zamon talabidir. Shunday ekan psixologiyadan tashkil etiladigan ma'ruza, seminar va laboratoriya mashg'ulotlari pedagogika institutlarida bulgusi mutaxassislar tayyorlashda asosiy urinlardan birini egallaydi. Psixologiya fanini o'qitish pedagogika institutlarining ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.78 KB
Ko'rishlar soni 56 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:53 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.78 KB
Ko'rishlar soni 56 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga