Psixologiya o'qitish metodikasi fanining predmeti, vazifalari va ahamiyati

Psixologiya o'qitish metodikasi fanining predmeti, vazifalari va ahamiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Psixologiya o'qitish metodikasi fanining predmeti, vazifalari va ahamiyati - rasmi

Material tavsifi

Psixologiya o'qitish metodikasi fanining predmeti, vazifalari va ahamiyati Reja: Oliy maktab talablarida psixologiya kurslari bo'yicha tushuntirish. Yangi bilim berish va ongiga singdirishdan iborat ko'nikmalarni mustaqil o'quv faoliyatida, hamkorlikda, amaliy va seminar mashg'ulotlarda bahs, diskussiya, kollokvium va ma'ruzalarda tatbiq qilish. Psixologiya o'qitish metodikasi barcha fan tarmoqlari yuzasidan ma'lumotlarni uzatish va shaxslararo mknosabat o'rnatishning muhim voitalari, usullari, malakalari bilan bo'lg'usi psixologlarni qurollantirish. Pedagogik mahorat, innovatsiya, vaziyat, sharoit, muammo xususiyatlarini shakllantirish. Psixologiya o'qitish metodikasi predmeti. Keyingi yillarda o'qituvchilarni psixologik bilimlar bilan qurollantirish masalasiga alohida etibor berilmokda. Hozirgi sharoitda kelajak avlodning yetuk, barkamol inson qilib tarbiyalashda o'qituvchilarning o'rni benihoya oshgan. Shuning uchun bo'lajak o'qituvchidan oliy o'quv yutida o'z mutaxassisliklarini chuqur egallashdan tashqari o'quvchilar psixikasidagi yosh va individual xususiyatlarni farqlay olishga, bola taraqqiyoti jarayonini kuzatishdan to'g'ri psixologik-pedagogik xulosalar chiqara bilishga o'rganish talab etilmokda. Chunki bu - ta'lim va tarbiya sirlarini mukammal egallaydigan o'qituvchilar tayyorlashning muhim sharti hisoblanadi. Agar pedagog insonni xar tomonlama yetuk qilib tarbiyalamokchi bulsa, yani komil insonni voyaga yetkazish uchun uni, xar tomonlama o'rganishi kerak. Psixologiyaning nazariy muammolarini chuqur urganmay turib, mazkur fandan xech bo'lmaganda sodda va bajarilishi oson bO'lgan amaliy mashg'ulotlar O'tkazish ko'nikma va malakalarini egallamay turib, O'quvchilarning psixik xususiyatlarini bilishga erishib bulmaydi, albatta. ko'hna va hamisha navkiron mamlakatimiz uchun ijtimoiy taraqqiyot psixologik nuqtai nazardan idrok kilinsa, mantikiy tahlil etilsa, xalqimizning etnopsixologik bilimlardan ta'lim va tarbiya jarayonida foydalanganligi, harbiy yurishlarda jangchilarga psixologik ta'sir O'tkazganligi, ularda ishonch va e'tiqod xissi uygotganligi, muomalaning verbal va noverbal ko'rinishlarini amaliyotda kullanganligi, o'rta asrlarning Forobiy, Beruniy, Xorazmiy singari zabardats olimlarining ijodiy maxsullaridan tortib to XX asrning 30-yillari oraligida ilmiy tadqiqotlar kilinganligi bunga isbot talab kilinmaydigan xakikatdir. O'zbekitsonda oliy maktablarda psixologiya o'quv fani sifatida 1928 yildan ukitib kelinmokda. (Xuddi shu davrda L.S.Vigotskiy o'rta Osiyoda, O'zbekitsonda ommaviy ma'ruzalar ukiganligi mazkur jaayonni tezlashtirgan asosiy omil bO'lganligiga xech shak-shubxa yuk»). Psixologiya fanining ijtimoiy hayotda nufO'zi xar soniya sayin ortib bormokda. Shu tufayli pedagogika intsitutlari va bilim yurtlarida uni o'qitish yulga kuyila boshlandi. Mazkur soha bo'yicha yuqori malakali mutaxassislar tayyorlash maqsadida o'rta Osiyo Davlat Universitetida 1938 yilda (Hozir Milliy Universitet) logika va psixologiya bo'limi ochildi. 50-yillarning 2-yarmidan boshlab pedagogika intsitutlarida va bilim yurtlarida psixologiya bo'limlari ochildi. ayniqsa qisqa muddatli 15 va 9 oylik ommaviy psixologlar tayyorlash kurslarining ommaviylashuvi psixolog-mutaxassislarga ehtiyojning kuchayganligini bildiradi. Hozirgi davrda Respublikamizning barcha oliy maktablari va o'quv yurtlarida, xattoki maktablarida psixologik bilimlar alohida etibor bilan ukitilmokda. (shaxrimizning 23-maktabidagi bank sinfida xam psixologiya fani ukitiladi). Mamlakatimizda oliy ta'lim ko'p boshqichli tizimga (bakalavriat, magitsratura, aspirantura, doktorantura) utish munosabati bilan psixologiya fanini ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.19 KB
Ko'rishlar soni 49 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:53 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.19 KB
Ko'rishlar soni 49 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga