Qoraxoniylar davlati va movarounnahr 7-sinf uchun ochiq dars ishlanma

Qoraxoniylar davlati va movarounnahr 7-sinf uchun ochiq dars ishlanma

O'quvchilarga / Pedagogika
Qoraxoniylar davlati va movarounnahr 7-sinf uchun ochiq dars ishlanma - rasmi

Material tavsifi

Qoraxoniylar davlati va Movarounnahr mavzusida 7-sinf uchun ochiq dars ishlanmasi Buyuk sivilizatsiya va madaniyat beshigi bo'lgan ko'hna va hayratomuz tarixni o'zida mujassam etgan vatanimizdagi bebaho yodgorliklar haqida so'z yuritar ekanmiz , shu zaminda yashayotgan barcha insonlar ularni avvalo xalqimiz dahosining yorqin namunasi, ta'bir joiz bo'lsa, uning yuksak ma'naviyatiga qo'yilgan muazzam haykallar deb qabul qiladi. Islom Abdug'aniyevich Karimov O'qituvchi bilan o'quvchi o'rtasida o'zaro hurmat; O'ng qo'l qoidasi; O'zgalar fikrini hurmat qil; Darsda faol qatnash. Fan: O'zbekiston tarixi Sinf : 7 Vaqt: 40 daqiqa Darsning ta'limiy maqsadi: o'quvchilarga Qoraxoniylar davlatini tashkil topishi, uni ikkiga ajralishi, davlat boshqaruvi haqida ilmiy tushuncha berish. Tarbiyaviy maqsad: o'quvchilar ajdodlarimizning ma'naviy merosini chuqur anglashlariga va ularda ona Vatanga nisbatan muhabbat tuyg'ularini shakllantirish. Rivojlantiruvchi maqsad: Ularda umumlashma xulosalar chiqarish va hamkorlikda ishlash ko'nikmasini rivojlantirish. Arslonxon, bug'roxon, qoraxon, Qoraxoniylar, Saljuqiylar, eloqxon, takin, muhtasib. Uslub: Aralash. Shakl: Savol-javob. Aqliy hujum. Jamoa va kichik guruhlarda ishlash. Vosita: Elektron resurslar, darslik, rasmlar, tarqatma materiallar. Nazorat: Og'zaki, savol-javob, muhokama, kuzatish. Baholash: Rag'batlantirish, 5 ballik reyting tizimi asosida. 1. tashkiliy qism (3 daqiqa) 2. Uy vazifasini takrorlash (10 daqiqa) 3. Yangi dars mavzusini ro'yobga chiqarish ustida ishlash (12 daqiqa) 4. O'rganilgan mavzuni mustahkamlash (10 daqiqa) 5. Dars yakunlarini chiqarish (3 daqiqa) 6. Uyga vazifa (2 daqiqa) I. tashkily ishlar. Salomlashish , davomatni aniqlash, o'quvchilarni darsga jalb qilish. Uy vazifasini takrorlash. Uyga berilgan topshiriqlar tezkor savollar bo'yicha o'tkaziladi. Quyidagi savollarga javob bering. 1. Somoniylar davrida yer egaligining necha xil shakli mavjud edi? 2. Ular qaysilar edi? 3. Qanday davlat soliqlari mavjud bo'lgan? 4. G'aznaviylar davlatining poytaxti qaysi shahar bo'lgan? 5. Hukmron sulola va oliy tabaqa vakillariga davlat oldidagi xizmatlari evaziga hadya qilingan yerlarlar nima deb atalgan? 6. Mulki iqto yerlariga ega bo'lgan mulkdorlarga nima deb atalgan? Uyga berilgan topshiriqlar tezkor savollar bo'yicha o'tkaziladi. Quyidagi savollarga javob bering. 1. Somoniylar davrida yer egaligining necha xil shakli mavjud edi? - 5 xili. 2. Ular qaysilar edi? - Mulki sultoniy, mulk yerlari, vaqf yerlari, mulki xos va jamoa yerlari. 3. Qanday davlat soliqlari mavjud bo'lgan? - Xiroj va ushr. 4. G'aznaviylar davlatining poytaxti qaysi shahar bo'lgan? - G'azna shahri. 5. Hukmron sulola va oliy tabaqa vakillariga davlat oldidagi xizmatlari evaziga hadya qilingan yerlarlar nima deb atalgan? - Mulki iqto. 6. Mulki iqto yerlariga ega bo'lgan mulkdorlarga nima deb atalgan? - Muqto yoki Iqtodor. 1. Siyosiy vaziyat ular hukmronligi davrida nihoyatda keskin tus oladi. 2. Uning davrida Gaznaviylarning siyosiy nufuzi ortadi. 3. Uning Qonuni Ma'sudiy asari sulton Ma'sudga bag'ishlab ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 2.12 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:55 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 2.12 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga