Rivojlangan davlatlarda maktab maorif tizimi, ta'lim va tarbiya RYeJA AKSh da ta'lim tizmimining tuzilishi. AKSh talmining o'ziga xos xususiyatlari. Yaponiya ta'lim tizimi va xususiyatlari. Yaponiyada ta'lim va tarbiya orasidagi uzviylik. Fransiyada ta'lim tizimining o'ziga xos jihatlari. Germaniyada ta'lim tizimini rivojlanishi. AKSh da ta'lim tizimi: Amerikada 3 yoshgacha bolalar tarbiyasi bilan onalar shugullanadilar, lekin ularga xech qanday imtiyozlar berilmagan. Uch yoshdan 5 yoshgacha xususiy yoki davlat bog'chalaridan foydalanish mumkin, lekin bolalar bog'chalari kmchik va bu tizim kam rivojlangan. Enaga yollash bir xaftada 200 dollarga tushadi. bog'chalarda yogona bir programma mavjud emas. Kerak bo'luvchi xamma jihozlar va kuchlik ovqatni ota-onalarning o'zi olib keladi. 5 yoshdan esa Kinder garde deb ataluvchi tayyorlov muassasalarida ta'lim boshlanadi. boshlang'ich maktab 6 yoshdan to 13-15 yoshgacha bo'lgan bolalarni kamrab oladi. Bu boshlang'ich maktablarda umumiy savodxonlik va kasbga yo'naltirish vazifalari xal etiladi. Sinfdan-sinfga kuchish o'quvchining uzlashtirganlik darajasiga bog'liq. boshlang'ich ta'lim turli shtatlarda turlicha belgilangan (4, 5, 6, 8 yil). Maktablarda turli xil to'garaklar, uchrashuvlar, shovlar va sayohatlar uyushtiriladi, ammo ularning xammasiga xak tulash lozim. o'rta maktablar kuyi va yuqori bosqichlardan iborat. 9-sinfni bitirgan talabalar tanlov asosida o'rta maktabga kabul kilinadi. o'rta maktablarda turt yo'nalishda kasb-kor asoslari berib boriladi. 1-kasb-hunar, 2-biznes ta'limi, 3-savdo va sanoat ta'limi, 4-qurilish ta'limi. Oliy ta'lim 4 asosiy bosqichda amalga oshiriladi. 1-kichik mutaxassis - 2 yillik kollejlarda amalga oshiriladi. 2-bakalavr 4 yillik kollejlarda, 4 yillik kollej yoki dorifununni tugatgan 3-bosqichni davom ettirish mumkin bu 1-2 magistr maktabi. 4-bosqich asperantura, doktarantura. Maktablarda, ta'lim televidiniyasi, elektron til laboratoriyasi, vidioapparatura, kompyuter va xakozolarni qo'llash yuoga qo'yilgan. Maktablar kanikul vaqtida xam ishlab turadi. to'garaklar, qayta tayyorlash ishlari olib boriladi. Oliy ta'limda ikki yo'nalish mavjud: 1-ta'limni individuallashtirish, 2-talabaning mustaqil ishlashni amalga oshirish. o'qituvchi yunaltiruvchi rol uynaydi. Asosiy maqsad talaba intellektini mashq kildirish, mantikiy fikrlashga o'rgatishdir. yaqinda Klinton ma'muriyati tomonidan kabul qilingan 200-yilda Amerika ta'limi strategiyasi dasturi elon kilindi. Unda aholining 90 foizini oliy ma'lumoti bo'lishi, asosiy fanlar bo'yicha bilimlarning chuqur bo'lishi kuzda tutilgan. Oliy o'quv yurtlarida ilmiy izlanishlar olib borish bo'yicha AKSh jahon mamlakatlari orasida yetakchi urinlardan birini egallaydi. Bu mamlakatda ilmiy izlanishlar uchun ajratilgan mablagning 48 foizini davlat tomonidan, 50 foizini firma, kontsernlardan undiriladi. 2%ni foizini oliy o'quv yurtlarining mablaglari tashkil qiladi. Ishlab chiqarish korxonalari dorilfununlari bilan shartnoma asosida hamkorlik qiladi. 70% foizi dorilfunun ukituuchilari turli firmalarda maslahatchi, tadqiqotchi bo'lib ishlaydi (ishlab chiqarish korxonalarning ilmiy laboratoriyalari bilan birgalikda). o'qituvchi kadrlarni tayyorlash 4-5 yilga mo'ljallangan programma asosida amalga oshiriladi, sungra 4-6 oy praktika utiladi. ta'limni xaddan ziyod demokratlashtirilishi talabalarning bilimini ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:41:45
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.99 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:55
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:41 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.99 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:55 ]
Arxiv ichida: doc