Shaxsni faollashtirishga yo'naltirilgan ta'lim texnologiyalari RYeJA: 1. Pedagogik jarayonlarda psixologik tajribalar 2. Suggestopediya, Suggestiya, Gipnopediya metodlari. 3. O'zbekistondagi ayrim tarixiy pedagogik texnologiyalar. 4. Samarali ta'limning ayrim belgilari. Pedagogik amaliyotda pedagogik jarayonning moddiy, obyektiv jihati doimo ruhiy jarayonlar bilan kushilgan holda mavjud bo'lib, biri ikkinchisisiz mavjud bulmaydi. Bu xar qanday faoliyatga tegishli, lekin, ayniqsa, ta'lim oluvchilar, tarbiyalanuvchilar va tarbiyachilar faoliyatiga kuprok tegishli. Pedagogik jarayonni psixologik mexanizmlarsiz amalga oshirib bulmaydi. Insondagi bilimlarning hosil bo'lishida undagi 5 ta sezgi a'zolari vositasida kdbul qilingan va ishlab chiqilgan axborotlar nisbati kuyidagicha: ko'rish azosi orqali - 83 %. Eshitish azosi orqali - 11 %. Xid bilish azosi ork.ali - 3,5 % Teri sezgisi ork,ali - 1,5 %. Tam bilish azosi orqali - 1 %. Jami - 100 %. Turli sezgi a'zolarimiz ishtirokida uzlashtirilgan axborot oradan 2 xafta utgach, quyidagi miqdorlarda eslab kolinadi: Ukiganimizning 10 foizi. Eshitganimizning 20 foizi. Kurganimizning 30 foizi. Kurgan va eshitganimizning 50 foizi. Gapirganimizning 80 foizi. Gapirgan va amalda bajarganimizning 90 foizi. Bundan insonning eslab qolish qobiliyati axborotni kaysi usullarda va kaysi sezgi a'zolari vositasida uzlashtirganiga bog'liq ekanligi malum bo'ladi. Unutish. Eng sunggi urganilgan narsa ertarok unutiladi. Demak, sunggi urganilganni kuprok takrorlash zarur. Buni, ayniqsa, ukiyotgan yoshi kattalar bilishi zarur. Eslab qolish jarayonini faollashtirish uchun materialni ovoz chikarib o'qish foydali. Ovoz juda past xam, juda baland xam bulmasligi kerak. Sababi: past ovozda o'quvchi etibori matndan chalgishi mumkin, baland ovozda esa o'z ovoziga diqqat karatib, manodan uzoqlashish mumkin. o'rtacha baland ovozda matnni akustik idrok qilish va tilning harakatlanish faoliyati eslab qolishga yordam beradi. Shunday qilib, ovoz chikarib o'qish, so'zlarni o'rtachi baland aytish (ataylab qattiq yoki past ovozda emas) kerak. 2. Suggestopediya. Asoschisi bolgariyalik vrach Lozanov. Bu ta'lim jarayoni bir odam (o'qituvchi)ning boshqasi (o'quvchi)ga psixik ta'sir ko'rsatishidan iborat. Bu usul chet tillarini jadal o'rgatishda kullaniladi. Lekin boshqa fanlarda xam qo'llashga harakat kilinmokda. Leyptsig universiteti mnemologiya laboratoriyasida chet tillari sifatida ingliz, rus tillarida 30 kunda 3200 leksik birlik, kuniga 120-140 leksik birlik urgatiladi. Bu boshqa jadal uk.itishlarga nisbatan 3 marta ortik. 50 yoshgacha bo'lganlar, bazan undan xam katta yoshdagilar, ilgari chet tilini ukigan bulsa, kabul kilinadi. Metodikasi: o'quvchilar fikrni jamlash uchun autogen mashqlar bajaradilar, yani past ovozdagi sokin musikd yordamida xotirjam holatga keltiriladi. Formulasi: Men batamom xotirjamman. Klassik musiqa bilan bir vaqtda o'qituvchi turli intonatsiyalarda ta'sirchan, baland, bazan esa juda past ovozda, lekin aniq, tushunarli qilib chet tilidagi matnni ukib, manosini ona tilida tushuntiradi. Bunda inson ongiga malum axborot oson kirib boradi. Lekin bundan tashqari o'quvchilar ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:45:00
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.53 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:58
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:45 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.53 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:58 ]
Arxiv ichida: doc