Sinf diqqatini tortishning asosiy bosqichlari va usullari

Sinf diqqatini tortishning asosiy bosqichlari va usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Sinf diqqatini tortishning asosiy bosqichlari va usullari - rasmi

Material tavsifi

Sinf diqqatini tortishning asosiy bosqichlari va usullari Reja : 1 . Pedagogik diqqat pedagogik faoliyatning tarkibiy qismi 2. Bo'lajak pedagogni aktyorlik psixotexnikasining amaliy usullariga o'rgatish 3. Xotira, diqqat va xayolni mashq qildirish - aktyorlik psixotexnikasining uch asosiy qismi sifatida 4. Muomalani mashq qildirish usullari Pedagogik diqqat pedagogik faoliyatning tarkibiy qismi Pedagogik faoliyatning g'oyat murakkab jihatlarini amalga oshirish uchun pedagog diqqatni boshqara bilishi lozim. Pedagogik diqqat pedagogik faoliyatning tarkibiy qismi sifatidabir qator olimlar (M.D.Levitov, F.N.Gonobolin, I.V.Straxov, N.V.Kuzmina)ning asarlarida ancha to'liqroq o'rganib chiqilgan. Diqqatni mashq qildirishga doir mashqlar 1. Gugurt qutichasi biografiyasini esga tushiring. 2. 5 sekundlik qisqa e'tibor bilan stol ustida yotgan barcha buyumlarni ichki nazar bilan suratga oling. 3. Buyumlarrni suratga oling. Ko'zni yumishga komanda beriladi. Pedagog buyumlarni aralashtirib yuboradi va sinaluvchidan buyumlar oldin qanday yotgan bo'lsa, ularni shunday qo'yib chiqishni so'raydi. Diqqatning tarbiyaviy ta'sir ko'rsatishdagi alohida rolini ayniqsa K.S.Stanislavskiy aniqlab bergan. Diqqat sovuq, mulohazakor diqqat emas, balki hissiy, faol diqqat - barqaror diqqat holatini uyg'otishga yordam beradi. Diqqat ko'p tomonlama bo'lmog'i kerak. Ijodiy pedagogik diqatning quyidagi xususiyatlari mavjud: ko'p obyektivlik, jo'shqinlik, amaliylik, barqarorlik; U aqliy, hissiy va irodaviy xususiyatlarga ham egadir. Diqqatning jo'shqinligi 3 xil darajaga ega: 1) Diqqatni bir necha ob'vektga yo'naltirishni bilish; 2) Asosiy narsani ajratish, ikkinchi darajali narsalarni nazorat qila bilish; 3) Diqqatning yangi obyektlarini diqqat maydoniga kiritish, yangi obyektlarning paydo bo'lishini oldindan belgilab olish. Diqqatning jo'shqinligi: 1) Barqaror diqqat. 2) diqqat faoliyatidagi to'sqinliklarni yengishga qodir bo'lib qolmasdan, balki ularni oldindan payqashga ham qodir. 3) Barqaror va amaliy diqqat. Katta yoshdagi kishida diqqatning hajmi 4 - 6 obyektga yetadi. Shuning uchun obyektlar soni ko'paygan sharoitda mashq qilmagan kishida nazorat yo'qolishi mumkin, sarosimaga tushish holati boshlanadi. O'ziga yuklatilgan sinfdagi tarbiyaviy ishlarni amalga oshiradi. Bu vazifani bajarayotganda u yolg'iz o'zi emas, balki shu sinfda dars berayotgan turli fan o'qituvchilari bilan hamkorlikda va ularga suyangan holda o'quvchilarda milliy dunyoqarash asoslarini shakllantiradi, axloqiy tarbiyasini rivojlantiradi. O'quvchilarning darsdan tashqari tadbirlarini tashkil etadi va sinf jamoasini mustahkamlaydi. O'quvchilarning bilimga bo'lgan qiziqish va qobilyatini o'stirish, har bir o'quvchining individual-psixik xususiyatlarini hisobga olgan holda kasbga yo'naltirish va hayotiy maqsadlarini shakllantirish sinf rahbarining alohida vazifasidir. Ayni paytda har bir o'quvchining sog'lig'ini mustahkamlashga ham alohida e'tibor beradi. Diqqatni mashq qildirishga doir mashqlar 1. Gugurt qutichasi biografiyasini esga tushiring. 2. 5 sekundlik qisqa e'tibor bilan stol ustida yotgan barcha buyumlarni ichki nazar bilan suratga oling. 3. Buyumlarrni suratga oling. Ko'zni yumishga komanda beriladi. Pedagog buyumlarni aralashtirib yuboradi va sinaluvchidan buyumlar oldin qanday yotgan bo'lsa, ularni shunday qo'yib ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 362.85 KB
Ko'rishlar soni 44 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:59 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 362.85 KB
Ko'rishlar soni 44 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga