Sobiq sovet maktabining vujudga kelishi, uning maqsad vazifalari va yo'nalishlari

Sobiq sovet maktabining vujudga kelishi, uning maqsad vazifalari va yo'nalishlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Sobiq sovet maktabining vujudga kelishi, uning maqsad vazifalari va yo'nalishlari - rasmi

Material tavsifi

sobiq sovet maktabining vujudga kelishi, uning maqsad vazifalari va yo'nalishlari Reja: Oktyabr inkilobi davlat tuntarishi. Ijtimoiy tizimida maktab maorif tizimni tashkil topishi, uning maqsad vazifalari. Milliy darsliklar nashr qilish va milliy o'qituvchilar tayyorlash. Oktyabr inkilobidan keyin maktab namoyondlarining pedagogik qarashlari. 1917 yil tuntarishidan sung Markaziy Osiyodagi 3 ta (Buxoro amirligi, Xiva xonligi, Kukon xonligi) davlat o'rnida yangi yo'nalishdagi mafkuraga asoslangan Respublikalar, yani Turkiston Muxtor Jumxuriyati (sobiq Turkiston ASSR), Buxoro xalq Respublikasi, Xiva xalq Respublikasi tashkil topdi. Yangi Shuro hukumati avvalgi ta'lim tizimi, o'quv-tarbiyaviy ishlarni isloh qilish. xalq maorifi tizimimning yangi shaklini joriy etish yuzasidan bir kator vazifalarni belgilab berdi. Bunday tadbirlarni amalga oshirish Turkistonda xalq Komissarlari Sovetining 1918 yil 14 maydagi dekreti asosida boshlandi. xalq maorifi tizimini tasdik etish Respublika xalq maorifi Komissarligiga va uning maxaliy Sovetlar xuzuridagi bo'limlariga yuklandi. o'quvchilarga ilm fanning zarur asoslari bilan bir katorda, mehnat ko'nikmalarinixam bera oladigan yagona Shuro mehnat maktabi xalq maorifi uchun asosiy negiz qilib olindi. Lekin yangi maktablarni vujudga keltirish bir kancha muommolarga duch keldi. ayniqsa, o'qituvchining yetishmasligi, darsliklarning va maktab jihozlarining yukligi ishni yanada qiyinlashtirdi. sobiq Turkiston ASSRda yangi tipdagi xalq maorifi tizimini tashkil etishda hukumat RSFSR xalq Komissarlari Sovetining Cherkovni davlatdan va maktabni cherkovdan ajratish to'g'risidagi 1918 yil 28 yanvardagi dekretiga asoslanib, mullalar va turli ziyoli din axllarining maktablarda dars berishiga yul kuymaslik to'g'risida dekret kabul kildi. Mazkur dekretga muvofik sobiq Turkiston ASSR xalq maorifi Komissarligi aholining xamma talabalaridan bo'lgan bolalarni kaysi millatga va jinsga mansub bo'lishidan katiy nazar maktablarda tekin o'qitishni Turkiston Respublikasida joriy qilish to'g'risida buyruk chikardi. Turkiston Respublikasi xalq Komissarlari Soveti 1918 yil may oyining boshida, maktab tubdan qayta kurildi, deb elon kildi. 1917 yil tuntarishigacha mavjud maktab va umuman, bolalar hamda o'smirlarni o'qitish ishining tashkil etishiga xos bo'lgan sinfiy tabakaviylik hamda kamsituvchilikni tezrok bartaraf etish maqsadida karor kilindi. Bu xakda chikargan hukumat murojaat nomasida: o'lka Sovetlari sezdining irodasini bajara borib, darxol yagona va xamma uchun ochiq maktab tashkil etishga kirishildi. Barcha kirish imtixonlari bekor kilindi. Xamma blskich va idora maktablari endilikda yoshi, millati va dinidan katiy nazar o'qishni istagan xamma kishilar uchun ochib kuyildi, - deyilgan edi. Ushbu murojaatni o'lka aholisi xalq maorifi sohasidagi burilishi, chuqur demokratlashtirishning yakool dalili deb baholadi. S.R.Rajabov ma'lumotiga ko'ra. Turkiston Respulikasi partiya tashkiloti hamda hukumatining xalq maorifi sohasida amalga oshirgan yangi siyosatiga javoban o'lkada darxol juda kuplab maktablar ochildi, ulardagi o'quvchilar soni bir necha barobar kupaygan. 1918 yilning iyunida Toshkentda maorif xodimlarining birinchi sezdi ochilib, unda xalq maorifi sohasidagi ahvol muxokama ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.78 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:00 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.78 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga