Tabiatshunoslik o'qitish metodlari

Tabiatshunoslik o'qitish metodlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Tabiatshunoslik o'qitish metodlari - rasmi

Material tavsifi

Tabiatshunoslik o'qitish metodlari og'zaki metodlar Reja: Tabiatshunoslik o'qitish metodlari haqida umumiy tushuncha. Tabiatshunoslik o'qitish metodlarining turlari. Og'zaki metodlar, mohiyati, ta'lim jarayonida qo'llanilishi. Og'zaki metodning turlari: - suhbat, hikoya, kitob ustida ishlash. Og'zaki metod turlariga bo'lgan didaktik talablar. Tayanch tushunchalar: o'qitish metodlari nima?; metodlarning ta'lim jarayonida tutgan o'rni; metodlarning turlari; o'quv mashg'ulotlari jarayonida qo'llanilishi; og'zaki metodning turlari, ularning ta'lim jarayonida qo'llanilishi; hikoya va suhbatning turlari; og'zaki metodning turlariga qo'yiladigan didaktik talablar. Boshlang'ich sinf o'quvchilariga bilim berishda dasturda belgilangan o'quv va ko'nikmalarni singdirishda metod va metodik uslublarning o'ziga xosligi tabiatshunoslikni o'qitishning samaradorligini ta'minlashda muhim o'rin tutadi. Maktab o'quvchilariga beriladigan bilimlar majmui ma'lum bir metodlar asosida yetkaziladi. Bu o'quv materialining mazmuni va o'quvchilarning yoshiga mos holda tanlangan metodlar bilim egallash sifatining yuqori bo'lishini ta'minlaydi. Metod, umuman, maqsadga erishish usulidir. O'qitish metodi bu o'qituvchining bilimlar berish va ularni o'quvchilarning o'zlashtirib olish usulidir. O'quv metodi qo'llanilayotganda o'qituvchi va o'quvchilarning o'zaro bog'langan faoliyati tushuniladi, bu jarayonda o'quvchilar bilim, o'quv va ko'nikmalar egallaydilar, idrok qilish qobiliyatlari rivojlanadi, dunyoqarashlari shakllanadi. Tabiatshunoslik o'qitish masalalari orasida metodlar katta o'rin tutadi. Tabiatshunoslik o'qitish metodlari tabiatshunoslik tasavvur va tushunchalarini to'g'ri shakllantirish, ta'lim tarbiyaning yuqori ko'rsatgichlariga erishish uni qanday o'qitish kerak degan savolga javob berishga imkon beradi. Metodlarning uch tomonlama xususiyati mavjudligini doimo nazarda tutishimiz kerak: bilimlar manbai, o'qituvchining bilim berish va o'quvchilarning o'zlashtirish faoliyati. Bilimlar manbai o'quv materialining mazmuni bilan belgilanadi, u ta'lim jarayonida yetakchi o'rin tutadi. Bu uch belgi o'rgatish va o'rganishni bir butun jarayon sifatida tushunishdan kelib chiqadi, bunda o'qituvchining va o'quvchining faoliyati bilan o'zaro chambarchas bog'lanishda bo'ladi. Shunga ko'ra, metodlar klassifikatsiyasida uchalasi ham asos hisoblanadi. Shu asosda to'zilgan klassifikatsiya oddiy va qulaydir: u o'quv materiali mazmunini xususiyatiga qarab metodlarni to'gri tanlash va qo'llanishga imkon beradi. Tabiatshunoslik o'qitish metodlari uch guruhga bo'linadi: og'zaki metodlar - o'qituvchining o'quv materialini og'zaki bayon qilish; hikoya, suhbat, kitob ustida ishlash. Ko'rgazmali metodlar - namoyish qilish mustaqil ko'zatishlar, sayyohatlar. Amaliy metodlar - og'zaki, yozma mashqlar, chizmalar va laboratoriya ishlari. Metodlar bilan metodik uslublarni farqlash muhimdir. Metodik uslub-bu metodning unsurlaridan biri, uning tarkibiy qismidir (ko'rgazma vositalarni, kinofilm fragmentlarini, diafilm, diapozitiv ko'rsatish, doskada sxema rasmlardan foydalanish, tajribalarni namoyish qilish, maktab o'quv-tajriba uchastkasidagi amaliy ishlar vaqtida turli xil faoliyat ko'rsatish va xokazo). Metod va metodik uslublar o'zaro chambarchas bog'liq bo'lib, bir-biriga o'tishi mumkin. Masalan, o'quvchilarning turli xil tajribalari metod hisoblanadi, lekin o'qituvchi hikoya qilayotgan paytda tajribani namoyish qilinishi metodik uslubdir. Hikoya davomida o'qituvchining diafilm namoyish qilishi metodik uslubdir. Metod va uslublar kompleks holda qo'llaniladi, ular bir-birini to'ldiradi, tabiatushoslik ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.97 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:10 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.97 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga