Tadbirkorlik faoliyatida marketing tadqiqotlarining mohiyati

Tadbirkorlik faoliyatida marketing tadqiqotlarining mohiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Tadbirkorlik faoliyatida marketing tadqiqotlarining mohiyati - rasmi

Material tavsifi

Tadbirkorlik faoliyatida marketing tadqiqotlarining mohiyati RYeJA: Marketing tushunchasi va mohiyati, uning asosiy tamoyillari. Tadbirkorlikni rivojlantirishda marketingning ahamiyati. Marketing tadqiqotlarini tashkil etish. Bozor iqtisodiyoti sharoitida korxonalarda marketing faoliyatini tashkil etish. Marketing tushunchasi va mohiyati Marketing - bu muhtojlikni va ehtiyojni ayirboshlash orqali kondirishga qaratilgan inson faoliyatining turidir. Marketing vujudga kelishini asosiy sabablaridan biri, bu ishlab chiqarishni kulami va xajmini ortib borishi, yangi tarmoqlaarni vujudga kelishi, tovar turlarini kupayishi va tadbirkorlar o'rtasida mahsulotni sotish muammosini vujudga kelishidir. Marketing - firmaning o'zok muddatli, yuqori darajali foyda olishi niyatida faqat iste'molchiga qaratilgan maqsadli ishlab chiqarish va sotish faoliyati hisoblanadi. Marketingning asosiy obyektlari bo'lib bozor, tovar, xizmat, baho, tovar harakati, reklama, sotish, uni rag'batlantirish hisoblanadi. Iqtisodiyotning samarali harakati Bozor talabi o'zgaruvchan xususiyatga ega bo'lganligi uchun, unga demografik, umumiqtisodiy, ijtimoiy, madaaniy, psixologik va boshqa omillar ta'sirini hisobga olgan holda, bozorda aholining soni, jinsi, yoshi, daromadi, mahsulot sifati va narxigacha tahlil qiladi. Xar qanday firma iqtisodiyotda samarali harakat qilishi, o'zining oldiga qo'ygan maqsadlariga erishishi uchun o'zi marketing strategiyasini tanlab olishi lozim. Tadbirkorlikni rivojlantirishda marketingning ahamiyati. Mamlakatimiz bozor iqtisodiyotiga o'tish munosabati bilan tadbirkorlikka keng yul ochib berilganligi, yurtimizda faoliyat ko'rsatayotgan kuplab firma va korxonalar uchun ishlab chiqarishni boshqarish, mahsulotni sotish yo'llarini, maqsad va vazifalarini marketing asosida tahlil etishi uchun sharoitlar yaratildi. Klassik iqtisodiy nazariyotchilar jamiyat boyliklari (yer, kapital va mehnat) ichidan eng muhimi - tadbirkorlik faoliyatiga alohida etibor berganlar. Chunki tadbirkorlik va marketing bir biri bilan chambarchas bog'liq hamda uygunlashgan tushunchalardir. Tadbirkorlik (biznes)- iqtisodiy faoliyat bo'lib, malum bir ishni yoki hunarni foyda olish maqsadida tashkil kila bilish va uddalay olish demakdir. Marketing tadqiqotlarini tashkil etish. hozirgi zamon bozorida muvaffakiyatga erishish, ilmiy texnika natijasida firmaning ishlab chiqarish, moliyaviy va texnologik salohiyati bilan emas, balki marketing tadqiqotlari o'tkazishdagi faollik, tashabbuskorlik va tajribasi bilan aniklanadi degan fikr- mulohazalar xukm surmoqda. Buni tasdiklovchi xaqikat shuki, keyingi 10- 15 yilda marketing tadqiqotlari zamonaviy biznesning katta mustaqil sohasiga aylanib ketdi. ma'lumotlarga ko'ra 50 foizdan ko'p amerikalik, 86 foiz evropalik va 60 foiz Yaponiya biznesmenlari, firma va kompaniyanlari marketing tadqiqotlari o'z kuchlari bilan olib borildilar. Kolganlarga esa maxsus tadqiqot muassasalariga murojaat qilishadi. Marketing konsepsiyasi (tamoyili) ga asosan, xar Qanday korxona, bozorda muvaffakayatga erishish uchun eng avvalo istamolchilar tilak- istaklarini nazarda to'tish kerak.Bu esa istemol jarayonini, aholi ehtiyoji va talabini bilish va ularga mos tushadigan tovarlar va xizmatlar taklif etishini takozo qiladi. Etiboringiz uchun raxmat! ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 4.04 MB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:10 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 4.04 MB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga