Talaba shaxsini tarbiyalash va rivojlantirishning asosiy tarkibiy qismlari

Talaba shaxsini tarbiyalash va rivojlantirishning asosiy tarkibiy qismlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Talaba shaxsini tarbiyalash va rivojlantirishning asosiy tarkibiy qismlari - rasmi

Material tavsifi

Talaba shaxsini tarbiyalash va rivojlantirishning asosiy tarkibiy qismlari RYeJA: 1. axloqiy tarbiya. o'quvchilar axloqiy tarbiyasining maqsadi, vazifasi va mazmuni. 2. axloqiy tarbiyaning yo'llari. 3. axloqiy tabiyaning vositalari. O'zbekiston mustaqil davlatga aylangan bir sharoitda maonaviy va axloqiy tarbiya kator omillar taosiri ostida amalga oshiriladi. Bu eng avvalo shaxsni umuminsoniy qadriyatlar asosida shakllantirish maqsadida ish olib borishda kurinadi. axloqiy sifat shaxsning barcha muhim xususiyatlarini yaxlit xolga keltiradi. O'zbek xalqining moddiy va maonaviy darajasining kutarilishi yangi axloqning kelajakdagi rivojlanishi va mustahkamlanishining sotsial bazasini kengaytiradi, shaxs ehtiyojlarini yangi darajasi va undan oqilona foydalanishni shakllantiradi. Shaxsning muhim maonaviy sifatlari bo'lgan axloqiy ong, hissiyot va xulkni shakllantirish; vatanparvarlik, vatanga muhabbat, O'zbekiston gerbi va bayrogi hamda madxiyasiga muhabbat, insonpavarlik, ongli intizom va boshqa tuyg'ularni kamol toptirish axloqiy tarbiyaning asosiy vazifalaridir. axloqiy tarbiyaning baozi asosiy sifatlari mazmunini tavsiflaymiz. Vatanparvarlik. Vatanparvarlik Vatanga muhabbat uning himoyasiga tayyor turishlik, vatanning gullab yashnashi uchun mehnat qilishdir. fuqarolik burchi inson hayotiy faoliyatining barcha sohalaridagi ijtimoiy faoligini kuchaytiradi. Vatan manfaatlarini himoya qilishda, mehnatda, ijtimoiy faoliyatda uzining fuqarolik majburiyatlarini sidkidildan bajarishga ragbatlantiradi. Talabalarda baynalmilal tuyg'u va baynalmilalchi sifatlarini tarbiyalash jarayonida ularning O'zbekiston xalqlarining milliy birligi, umumdavlat manfaatlarining ayrim viloyat yoki millat manfaatlaridan ustunligini alohida ahamiyatga ega. mehnatga maxsuliyatli munosabat Bu axloqning eng muhim tarkibiy qismlaridan biridir. mehnatga maxsuliyatli munosabatning asosiy belgilari: begarazlik, mehnat majburiyatlariga ongli, maxsuliyatli yondoshish, intizomlilik, ijodiy izlanish, tashabbus, faoliyat natijalarini oldindan kura bilish, mustaqil karor kabul qilish, jamoatchilik hamkorligi, urtoklarga yordam ko'rsatishga tayyorlik, mehnat kishisining kadr-kimmati va sharafi tuyg'usini rivojlantrish. Ongli intizom. Ongli intizom axloqning tarkibiy kismi hisoblanadi. Intizom deganda burchni bajarish - shaxsiy va ijtimoiy, davlat, shaxsiy va jamoatchilik majburiyatlarini kam-kustsiz bajarish hamda ijtimoiy hayotda kishilarga, mehnatga va jamoat mulkiga jamiyat kabul kilgan xatti-harakat me'yorlarida amal qilish tushiniladi. Talabalarda intizomlilikni tarbiyalash ularning eotikodini shakllantirish, umumiy madaniyatini o'stirish, muntazam mehnatga va vazifasini katxiy bajarishga o'rgatish bilan bir vaqtda amalga oshiriladi. axloqiy tarbiyaning mazmuni avvalo talabalarning amaliy faoliyatlarida, o'qish, mehnat, jamoatchilik ishlarida, ularning munosabatlari xarakterida, o'zaro taosir ko'rsatish usullari, xulk-atvor me'yorlarini uzlashtirishlarida namoyon bo'ladi. axloqiy ideali hayotiy rejalar va xulk-atvor namunalarida, hayotiy nuqtai nazarida namoyon bo'ladi, talabalar tasavvurida barkamol shaxs va uning jamiyat bilan munosabatlarida amalga oshiriladi. Bu tasavvur umumlashgan, saylangan, axloqiy faoliyatning dasturi ko'rinishlarida namoyon bo'lishi mumkin. axloqiy ideal talabalarning hayotiy rejalrini shakillanishida muhim rol uynaydi. Ideal va hayotiy rejalarning o'zaro bir-biriga taosiri talabalarning axloqiy tuyg'u va irodasi, o'z-o'zini anglashning rivojlanish darajasi bilan bog'liqdir. axloqiy ideallar talabalarning jamiyatning ijtimoiy qadriyatlari to'g'risidagi tasavvurlarini aks ettirish barobarida bevosita ularning kasbiy intilishlari bilan bog'liqdir. axloqIY ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 12.23 KB
Ko'rishlar soni 34 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:11 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 12.23 KB
Ko'rishlar soni 34 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga