Talaba va o'qituvchi orasidagi munosabatlar Vatanimiz taraqqiyotining mustahkam poydevori Inson qalbiga yo'l (IV-bob) …qalbida, yuragida ana shunday jasorat hissi nihoyatda kuchli bo'lgan insonlar har qanday murakkab vaziyatda ham adolat va haqiqat yo'lida o'zini ayamaydi… ta'lim jarayonida talaba va o'qituvchi orasidagi nizoli vaziyatlar va ularni bartaraf qilish muammolari haqida to'xtalamiz. Pedagogik muomala - bu o'qituvchining ijobiy psixologik iqlimni yaratishga qaratilgan, darsda va darsdan tashqari jarayonlarda talabalar bilan olib boriladigan hamkorligi. Nizo bu anglangan qarama-qarshilik bo'lib, qarama-qarshi taraflarni to'qnashuvi. Nizo ijtimoiy nuqtai nazardan ijobiy va salbiy vazifalarni bajaradi. Nizoli vaziyatlar - o'qituvchining malum bir faoliyatini amalga oshirishda passiv jarayonini yuzaga keltiruvchi psixologik holatdir. Sizningcha o'qituvchi va talaba o'rtasida nizolarning kelib chiqish sabablari nimada ? Nizoli vaziyatlar yuzaga kelishining asosiy sabablariga quyidagilar kiradi: ijtimoiy - iqtisodiy o'zgarishlar Shaxslar o'rtasida individual xususiyatlarining uyg'un emasligi; Baholash jarayonidagi qarama-qarshiliklar; Pedagog va talabaning real hayot sharoiti; To'g'ridan-to'g'ri tanbeh va tanqid; O'qitish metodikasini yaxshi o'zlashtirmaganligi; (ijodiy, innovatsion yondashuvlarni izlash kabilar) - Shaxsga o'zini tushuntirib berish uchun imkoniyat bering! Nizoli holatlar paydo bo'lmasligi uchun pedagog mahorat darajasi va individual xususiyatlari qanday bo'lmog'i lozim? Tashqi qiyofa (Real va ijobiy) Muomala madaniyati (Komunikativ va ijodiy) Qiziqtirish (Motivatsiya) Metodikani o'zlashtirish Nutq texnikasini egallash Hukm chiqarish oson, xulosa qilish qiyin Hammasi aniq va tushunish oson bo'lsin! Asosiy rol o'qituvchida Talabalarning ko'p foizi murakkablikni yoqtirmaydi Bir xillikdan chekining Darsni qanday boshlagan maqul? Nizoli holatlarda amal qilinadigan qoidalar 1. Nizoli holatni boshqarishga harakat qilish, yani har ikkala tomonning hissiy keskinligini pasaytirishga intilish. 2. O'zini tutish bilan sherigiga ta'sir ko'rsatish. 3. Suhbatdoshning xulq-atvori motivlarini tushunishga harakat qilish. 4. Maqsadni uyg'unlashtirish. 5. To'g'ri qaror qabul qilish uchun o'z pozitsiyasini ishonch bilan mustahkamlash. Etiboringiz uchun raxmat! Adashmoq-insoniy xususiyat, kechirmoq- ilohiy. Kechirimli bo'lmoq- kuchli odamlarning xususiyati. ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:45:00
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
210.15 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:11
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:45 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
210.15 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:11 ]
Arxiv ichida: ppt