ta'lim berishning pedagogik nazariyasi va metodikasi Reja: ta'lim berish didaktik jarayon sifatida. Pedagogikaning fanlar tizimida tutgan o'rni va uning tarmoqlari. Pedagogika tarixi - ta'lim-tarbiyaning asosi. ta'lim tamoyillarining talablari. ta'lim berish didaktik jarayon sifatida. Pedagogika atamasi xam kadimiy bo'lib, bola etaklovchi degan manoni bildiruvchi grekcha paydogogos so'zidan kelib chikkan. Tarixiy manbalarning ko'rsatishicha, qadimgi Yunonistonda o'z xujayinining bolalarini sayr kildirgan, extiyot kilgan tarbiyachini, yani kullarni pedagog (bola etaklovchi) deb atashgan. Keyinchalik esa, maxsus ukitilgan va pedagoglikni uziga kasb qilib olgan kishilarni pedagog deb atay boshlashgan. Inson yaratilishi, paydo bo'lishi zaxotiyok ilm va tarbiyaviy sifatlar uning yashashi, hayot kechirishi uchun eng zaruriy shart va vositalar ekanligini anglab boradi. Shuning uchun insoniyat jamiyatning ilk ko'rinishlaridanok tarbiya bilan shug'ullanuvchi mutaxassislarga ehtiyoj tug'ildi, desak biz tarbiyani fakat bir tomonini, yani boshqalarni yana xam xususiylashtirib, agar yoshlarni tarbiyalash, desak tarbiya tushunchasiga juda xam tor karalgan bo'ladi. Chunki tarbiya eng avvalo xar bir insonni uziga qaratilgandir. Xar bir kishi doimo xam aqliy, tarbiyaviy, jismonan takomillashib, shakllanib boradi. Ayrim kishilar bu fikrga kushilmasliklari mumkin. Chunki bunda jamiyatdagi o'rta, katta avlodning tarbiyasida kamchiliklar, yetishmovchiliklar bor ekan-da, degan xulosa chikarmasligi kerak. Chunki olamning moddiy-ma'naviy tuzilishi, qurilishi, uning rivoji, insonning moddiy - ma'naviy yashash sharoiti, imkoniyatlari, uning aqliy, axloqiy, jismoniy holati bilan uzviy bog'lik. Shuning uchun tabiatning inson yashashi, mavjudligi, baxtiyorligini ta'minlash imkoniyatlari, uning aqliy-axloqiy, jismoniy rivoji, o'sishiga tug'ridan-tug'ri bog'likdir. Tabiatdagi, jamiyatdagi muammolar insoniyatni ma'naviy-aqliy rivojlanishiga yunaltirib unga uzining yangi-yangi xazinalarini ochib beraveradi. Tarbiyani eng avvalo insonning uziga qaratilganligi Prezidentimiz tomonidan ishlab chiqilgan butun dunyo hamjamiyati tan olgan, kadamba-kadam amalga oshirilayotgan o'zbek modelida juda tug'ri belgilandi. Dunyoda birinchi bor insonni diqqat-etibori uni uzligini anglashga karatildi. Uzligini anglash birinchidan, uning ozod, erkin, nodir, ulug' siymoligini anglash va uzida unga amal qilish sifatlarini shakllantirib borish bulsa, ikkinchidan uning o'ziga xos milliy-insoniy sifatlarini ochib beruvchi etnik, ma'naviy-insoniy asoslarini anglash va ularga amal qilishdan iboratdir. yuqorida sanab utilgan ikki sifat komil inson sifatning asosini tashkil etadi. Chunki komil inson sifatlarini tarbiya sohasidagi ilmlarni xulosalab, mujassamlashtirilsa, ular asosan uchta: 1. Ezgu niyat, fikr 2. Ezgu so'z, xushmuomala 3. Ezgu ish, ezgu faoliyatdan iboratdir. Shu yuqoridagi uch sifat o'qitishning, ta'lim-tarbiyaning bosh maqsadidan iboratdir. Bu bosh maqsad insonlarda, yoshlarda, mutaxassislarda komillik sifatlarini takomillashtirish, yoshlarni zamonaviy, axloqiy-amaliy o'quv, malaka, ko'nikmalar bilan qurollantira borish, mutaxassislarda xar bir sohaga mos ilm, bilim, ko'nikmalar hosil qilishdan iborat bo'lgan pedagogika fanining zamonaviy fan asoslarini kengayganligini kursatadi. Pedagogika fanining predmeti, o'qitishning ta'lim-tarbiyaning zamonaviy qonuniyatlari, mazmuni, usullari, vositalari bilan kishilarni, yoshlarni, mutaxassislarni qurollantiruvchi fan bo'lganligi uchun ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:45:00
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.12 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:01
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:45 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.12 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:01 ]
Arxiv ichida: doc