Ta'lim funksiyalari va tamoyillari

Ta'lim funksiyalari va tamoyillari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim funksiyalari va tamoyillari - rasmi

Material tavsifi

ta'lim funksiyalari va tamoyillari Reja: 1. ta'lim qonuniyatlari va funksiyalari haqida umumiy tushuncha 2. o'qitishning yetakchi qoidalari. 3. ta'limda o'quvchi (talaba)ga xos xususiyatlarni hisobga olish qoidasi 1. ta'lim qonuniyatlari va funksiyalari haqida umumiy tushuncha Malumki, o'qituvchi faoliyatining muvaffakiyati avvalo u ta'limning mazmuni, metodlari va tashkiliy shakllaridan umumiy didaktik prinsip (qonuniyat) larni kanchalik to'gri amalga oshirishiga bog'liq. qonuniyat deganda, bu barqaror, zaruriy, u yoki bu hodisalar va jarayonlar o'rtasidagi mutanosiblik va muhim aloqa. Demak, ta'lim jarayonida ta'lim berish, tarbiyalash va o' k uvchilarning umumiy rivojlanishlarini bir butunlikda amalga oshirish zarur. ta'lim qonuniyatlari bu - o' k itish jarayoniga ko'yiladigan talablar yig'indisidir. ta'lim prinsip ( k onuniyat) lari deb, ta'limning barcha bosqichlari va xamma predmetlarini o' k itish uchun asos bo'ladigan qonuniyatlar, qoidalarga aytamiz. ta'lim qonuniyatlari o'quvchi va o'qituvchi orasidagi eng muhim ichki ahamiyatni aks ettiradi. o'qitishning prinsiplaridan uning qoidalari kelib chikadi va ular u yoki bu prinsiplarning xususiy qoidalarini aks ettiradi. Xar bir o'qituvchi shuni anglab etishi muhimki, o'quv jarayonini samarali ko'rish - bu, ishda o'zini o k lagan pedagogik qonuniyatlar, qoidalar, didaktik qoidalarni hozirgi zamon sharoitidagi yangi masalalarni xal qilishda ijodiy foydalangan holda, ulardan butunlay va o'zaro aloqada foydalanish demakdir. o'qitishning mukobil tomonlarini tanlash uchun butun qonuniyatlar birligini va didaktik qoidalarini etiborga olish zarur. ta'lim prinsiplariga o'tmishda mashxur allomalarimiz xam katta etibor berganlar. Masalan, Abu Nasr Forobiy va Abu Ali ibn Sinolar ushbu prinsiplar xususida o'z asarlarida bayon kilganlar. Jumladan, komusiy olim Ibn Sino asarlarida xam didaktikaning prinsiplariga, xususan ko'rsatmali o' k itishga kizikish bilan karagan. Olim inson xakikatdan mavjud narsalarni yoki ularning tasvirini ko'rib idrok etishi tufayli unda obyektiv vokelikni to'gri aks ettiradigan tasavvur shakllanishini o'ktirgan. o'qitish qonuniyatlaridan uni samarali tashkil qilishga nisbatan muayyan muhim talablar kelib chikadiki, buni o' k itish qoidalari deb ataydilar. O' k itish qoidalarini bilish o' k itishning zarur usullarini yanada ishonchlirok tanlashga imkon beradi. Pedagog olimlarning yu koridagi fikr-mulohazalarini umumlashtirib xulosa sifatida aytishimiz mumkinki, o'qitish prinsiplari yosh avlodga ta'lim va tarbiya berish maqsadlariga muvofik o'qitishning xarakterini belgilaydigan asosiy yetakchi oidalardir. 2. o'qitishning yetakchi qoidalari. ta'lim qoidalari - o'qitishning faoliyatini va o'quvchilar tomonidan ilmiy bilimlarning o'zlashtirilishi, tegishli ko'nikma va malakalar hosil qilishning asosiy qonun va yo'l - yo'riklarini o'z ichiga oladi. Shu bilan bir vaqtda o'qitish qoidalari xar ikkala faoliyatni, yani o'qituvchi va o' k uvchi tomonidan o'z oldiga ko'yilgan vazifalarni muvaffakiyatli amalga oshirish mkoniyatini beradigan bir kancha talablarni xam umumlashtirib beradi. ta'lim qoidalari deb umuminsoniy tarbiyaning maqsad va vazifalarini amalga oshirishga qaratilgan o' ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.07 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:01 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.07 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga