Ta'lim haqidagi qonun va kadrlar tayyorlash milliy dasturining mohiyati

Ta'lim haqidagi qonun va kadrlar tayyorlash milliy dasturining mohiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim haqidagi qonun va kadrlar tayyorlash milliy dasturining mohiyati - rasmi

Material tavsifi

ta'lim haqidagi Qonun va Kadrlar tayyorlash milliy dasturining moќiyati Reja: Mustaqillik mafkurasi metodika fanining metodologik asosi sifatida. ta'lim haqidagi Qonun. Uning tuzilishi va mazmuni. Kadrlar tayyorlash milliy dasturining mohiyati. Asosiy vazifalari. Respublika mustaqilligi ijtimoiy-siyosiy, madaniy-ma'rifiy qarashlarga tub yangiliklar olib kirdi. Xususan, hodisalarga ochiq qarash mustaqillik mafkurasini yuzaga keltirdi. Ushbu mafkuraning tamal toshlari Prezidentimiz I.A.Karimov asarlarida qœyilgan. Shuningdek, Qonun va Dastur xam ana shu vazifaga xizmat qiladi. ta'lim tœђrsidagi Qonun Œzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan 1997 yil 29 avgustda qabul qilingan edi. Qonun V qismdan iborat. U 34 moddani œz ichiga oladi. I qism. Umumiy qoidalar . 1-8 - moddalar . II qism. ta'lim tizimi va turlari. 9-19 - moddalar. II qism. ta'lim jarayoni qatnashchilarini ijtimoiy himoya qilish. 20-24 -moddalar. IV qism. ta'lim tizimini boshqarish. 25-29- moddalar. V qism. Yakunlovchi qoidalar. 30-34- moddalar. Qonun ta'lim tizimi va jarayonidagi asosiy hujjatdir. Unda yangilangan ta'lim tizimimizning xam shaqliy, xam mazmuniy xususiyatlari œz ifodasini topgan. Xech shubxasiz, Kadrlar tayyorlash milliy dasturi xam davlat ahamiyatiga ega bœlgan hujjatlardir. Prezidentimiz I.A.Karimov aytganlariday: Faqat chinakam ma'rifatli odam inson qadrini, millat qadriyatlarini, bir sœz bilan aytganda, œzligini anglash, erkin va ozod jamiyatda yashash, mustaqil davlatimizning jahon hamjamiyatida œziga muunosib obrœli œrin egallashi uchun fidoiylik bilan kurashishi mumkin . Prezidentimiz xam shœrolar zamonidan qolgan ta'lim-tarbiya tizimiga xos mafkuraviy qarashlardan va sarqitlardan tœliq qutulganimiz yœqligini xam, maktablarning moddiy bazasi nochorligini xam, œqituvchilarning ilmiy-pedagogik tayyorgarligidagi nuqsonlarni xam, darsliklarning nochorligini xam qayd etishdi. Bularning barchasi ta'lim tizimida tub islohotlarni taqozo etardi. Milliy dastur mana shu zaruriyat tufayli yuzaga keldi. U 3 bosqichni nazarda tutadi: 1997-2001 yillar. huquqqiy-me'yoriy, ilmiy-metodika, moliyaviy- moddiy shart- sharoitlar yaratish. 2001-2005 yillar. Milliy dasturni keng miqyosda tœliq amalga oshirishga erishish. 2005 va keyingi yillar Kadrlar tayyorlash tizimini takomillashtirish va yanada rivojlantirish. Endilikda uzluksiz ta'lim tizimi yuzaga keldi. Uning turlari šuyidagicha belgilangan: 1. Maktabgacha ta'lim. U bola 6-7 yoshga etguncha davlat va nodavlat maktabgacha tarbiya muassasalarida ќamda oilalarda amalga oshiriladi. 2. Umumiy œrta ta'lim. U boshlanђich ta'lim (I-IV sinflar) va umumiy ta'lim (V-IX cinflarni) šamrab oladi. Umumiy œrta ta'limning majburiyligi ќam šayd etilgan. Œrta maxsus, kasb-hunar ta'limi. U akademik litsey yoki kasb hunar kollejidan iborat bœlib, 3 yillik muddatni qamraydi. Ularni tanlash ixtiyoriy, ammo birida œqish majburiydir. Akademik litse œquvchilarining imkon va qiziqishlarini hisobga olib, ularning jadal intelektual rivrjlanishi chuqur, sohalashtirilgan ta'lim olishini ta'minlaydi. Kasb-ќunar kolleji esa tegishli davlat ta'lim standartlari doirasida œrta maxsus, kasb-ќunar ta'lim beradi. 5. Oliy ta'lim. U bakalavriat ( ta'lim muddati kamida 4 yil ) ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.46 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:01 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.46 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga