ta'lim jarayoni mohiyati, ta'lim jarayoni yagona tizim sifatida RYeJA: 1. ta'lim jarayonining mazmun - mohiyati. 2. ta'lim jarayoni - yagona dinamik tizim sifatida. 3. ta'lim - borliqni bilishning o'ziga xos shakli sifatida. 4. O'qitish va o'qitish jarayonlari tasniflari va ularning ta'lim jarayonidagi o'zaro aloqadorligi. 5. Sharq va G'arb mutafakkirlarining ta'lim sohasidagi g'oyalari. 6. ta'lim jarayoni va ta'lim oluvchilar ruhiyatidagi o'zaro aloqadorlik. 7.O'qitishning ta'limiy, tarbiyaviy va rivojlantiruvchi vazifalarining uyg'unligi. 8. ta'lim qonuniyatlari va tamoyillari. KIRISh Insonni har tomonlama barkamol qilib tarbiyalash xalqimizning azaliy orzusi bo'lib, ajdodlarimiz ma'rifat, ma'naviyat va madaniyatni qanday qilib yosh avalodga o'rgatish - ularni komillikka etaklash yo'llari, qonun - qoidalarini mutassil izlaganlar. Bu esa pedagogika fanining maydonga kelishiga sabab bo'lgan. Chunki, insonning ma'rifatli va ma'naviy komillikka erishishi pedgogika fanining yetakchiligida amalga oshiriladi. Malumki, mamlakatimiz taraqqiyoti va kelajagi ta'lim - tarbiya sohasidagi yuqori samaradorlikka erishishga, ularning jahon ta'limi talablari bilan mosligi va amaliy hayotdagi o'rnini qay darajada topayotganligiga bog'liq. Shu manoda ta'lim-tarbiya berish bo'lajak mutaxassislarni yangicha sharoitlarda ishlashga tayyorlovchi innovatsion jarayon bo'lib, oldingi egallagan bilimlar asosida ijobiy pedagogik samaralarni beruvchi yangicha yondashuv texnologiyalarini yaratish va joriy etishdan iboratdir. Bu talablarni bajarish ta'lim - tarbiya jarayonini ilm - fan va texnika - texnologiyalarning eng so'ngi yutuqlari asosida, zamon talablarini hisobga olgan holda tashkil etish muammosi mavjudligini takidlaydi. TAYaNCh TUShUNChALAR: ta'lim jarayoni; mazmun - mohiyat; dinamik tizim; bosqichni bilish; o'qitish algoritmi; intellektual asr; sezish va idrok qilish; tasavvur; tafakkur; bilim, ko'nikma va malakalar; o'qitish tushunchasi; o'qitish jarayoni; pedagogik ta'lim; o'quv maqsadi; o'quv vazifalari; ta'lim maqsadi; ta'lim mazmuni; ta'limning o'quv vositalari; ta'limning usullari; ta'limda baholash; tashkiliy - tuzilmaviy sxema; pedagogik jarayonlar samaradorligi; dars; mustaqil ta'lim; tarbiyaviy munosabatlar; tadbirlar; pedagogik amaliyot; pedagogik tajriba - sinov; Daos maktabi; ta'lim qonuniyatlari; ta'lim tamoyillari; ilmlilik; ko'rgazmalilik tamoyili. 1. ta'lim jarayonining mazmun - mohiyati. ta'lim berish g'oyatda murakkab va mas'uliyatli ish, buning dalili sifatida shuni aytish mumkinki, pedagogning ta'lim jarayonidagi rahbarlik rolini ta'minlashga urinish va harakatlarini saqlashga intilishi o'rtasidagi ta'limga xos dialektik ziddiyat aslida yuksalishning manbaidir. ta'lim maqsad, mazmun, o'qituvchining shaxsi, talabalardagi dastlabki bilimlarning xarakteri, o'qitishning moddiy - texnik bazasi va boshqa omillar bilan belgiladani. Bunda o'qituvchi talabalar ishining borishini kuzatish va ular erishgan natijalarni baholash asosida o'zining ko'rsatmalari, yo'naltiruvchi savollari, tegishli tushuntirishlari va hakozalar bilan ularning o'quv faoliyati jarayoniga tuzatishlar kiritadi. Shunga ko'ra ta'lim birinchidan, o'qitish, ikkinchidan, o'qitishni, yani o'qishni va shu bilan birga uni nazorat qilish hamda tuzatish tadbirlarini o'z ichiga oladi. ta'lim malum qonuniyatlarga bo'ysinadi va umumfalsafiy metodologiyaga muvofiq bu qonunlar ta'lim jarayoni bilan ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:45:00
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
34.74 KB
Ko'rishlar soni
47 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:01
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:45 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
34.74 KB
Ko'rishlar soni
47 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:01 ]
Arxiv ichida: doc