Ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. Ta'lim tamoyillari

Ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. Ta'lim tamoyillari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. Ta'lim tamoyillari - rasmi

Material tavsifi

ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. ta'lim tamoyillari Reja: 1. ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. ta'lim tushunchasi va mohiyati. 2. ta'lim jarayonining yaxlit tizim sifatidagi tavsifi 3. ta'lim jarayonida o'quvchilarning faoliyati ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida. ta'lim tushunchasi va mohiyati. ta'lim tizimli bilim olishning eng muhim va ishonchli usulidir. ta'limga ikki tomonlama aloqa (ta'lim olish va ta'lim berish), shaxsni xar tomonlama rivojlantirish va boshqa xususiyatlar xosdir. ta'lim, shuningdek, o'ziga xos xususiyatlar xam ega. ta'lim o'qituvchi tomonidan boshqariluvchi o'ziga xos anglash jarayonidir. o'qituvchining yunaltiruvchi sifatidagi roli o'quvchilarning aqliy va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishni taminlovchi bilim, ko'nikma va malakalarni tulik uzlashtira olishlarida kurinadi. ta'lim o'qituvchining o'quvchilar bilan muloqoti jarayoni xam sanaladi. U o'quvchilarga o'quv materiali mazmunini tushuntirib beradi, savol va topshiriqlar beradi, ularning faoliyatini nazorat qiladi, xato va kamchiliklarini aniklaydi, yul qo'yilgan xatolarni to'g'rilaydi, qanday ishlash lozimligini qayta kursatadi. Xar qanday ta'lim uzida o'qituvchi va o'quvchining faoliyati, yani, o'qituvchining o'rgatish hamda o'quvchining o'rganishga yo'naltirilgan faoliyati, boshqachai aytganda to'g'ridan to'g'ri, bevosita va nisbiy munosabat1 aks etadi. ta'lim jarayonida o'qituvchi va o'quvchi o'rtasida o'zaro mulokat yuzaga keladi. muloqot tushunchasi ta'lim tushunchasidan kura keng manoga ega. ta'lim o'quvchilarga nazariy bilimlarni berish asosida ularning bilish qobiliyatlarini o'stirish, ularda amaliy ko'nikma va malakalar, shuningdek, dunyoqarashni shakllantirishga yo'naltirilgan jarayondir. ta'lim va ta'lim jarayoni (didaktik jarayon) sinonim tushunchalar emas. Jarayon bu yaxlit pedagogik hodisa, pedagogik faoliyatning tarkibiy kismi sifatida ta'lim tizimining muayyan holatini uzgartirish hisoblanadi. Jarayon mohiyatini V.P.Bespalko tomonidan taklif etilgan quyidagi formula asosida tulakonli anglash mumkin: DJ k M k UfkB Bu yerda; DJ - didaktik jarayon; M - o'quvchilarning o'qish (ta'lim olish) motivatsiyasi; Uf -o'quvchilarning uzlashtirish faoliyati; B -o'quvchilarning bilish faoliyatlarini boshqarish. ta'lim jarayonining yaxlit tizim sifatidagi tavsifi. ta'lim jarayonining yaxlitligi tizimliligi va majmuaviyligini bir xilda talqin etish mumkin emas. Birok, ta'lim jarayonining yaxlitligi uning tizimliligi bilan uzviy bog'liq. Tizim (mustaqil tushuncha sifatida) o'zaro boglangan kuplab elementlar (tarkibiy kismlar) o'rtasidagi mustahkam birlik va o'zaro yaxlitlikdir. Demak, ta'lim yaxlit tizim sifatida kuplab o'zaro bog'liq quyidagi elementlarni o'z ichiga oladi: ta'lim maqsadi, o'quv axborotlari, o'qituvchi va o'quvchilarning ta'limiy faoliyatlari, uning shakllari, pedagogik muloqot vositalari, shuningdek, ta'lim jarayonini boshqarish usullari. ta'lim jarayoni yaxlit tizim sifatida kuyidagicha namoyon bo'ladi (4-chizma): Barcha tarkibiy kismlarning o'zaro birligi va yaxlitligi sifatida namoyon bo'luvchi ta'lim jarayonining negizini o'qituvchi va o'quvchilarning ta'limiy faoliyatlari tashkil etadi. ta'lim funksiyalari. Funksiya tushunchasi ta'lim vazifalari tushunchasiga yaqindir. ta'lim funksiyasi ta'lim jarayoni mohiyatini ifoda etadi, vazifasi esa ta'limning komponentlaridan biri hisoblanadi. Didaktika ta'lim jarayonining quyidagi uchta funksiyasini ajratib kursatadi: ta'lim berish, rivojlantirish va ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 42.54 KB
Ko'rishlar soni 144 marta
Ko'chirishlar soni 36 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:02 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 42.54 KB
Ko'rishlar soni 144 marta
Ko'chirishlar soni 36 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga