Ta'lim jarayonida inson bilishining muammolari

Ta'lim jarayonida inson bilishining muammolari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim jarayonida inson bilishining muammolari - rasmi

Material tavsifi

Ta'lim jarayonida inson bilishining muammolari REJA: KIRISH BILISH TURLARI. INSON ONTOGENEZIDA BILISH MEXANIZIMLARI. XULOSA FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO'YXATI KIRISH Bilish nazariyasi falsafa, tarix, filologiya, psixologiya, kibernetika, pedagogika kabi fanlarning predmetiga kirgan bo'lib, ularning har qaysisi alohida o'z tadqiqot obyektidan kelib chiqqan holda uning yoki bu jabhalari va jihatlarini o'rganadi. Boshqa fanlardan farqli o'laroq, psixologiya fani inson ontogenezida bilishning vujudga kelishi, uning psixologik qonuniyatlari, mexanizmlari, unda ehtiyoj, motiv, emotsiya, xarakter va irodaning roli, obyektning notanishligi, ko'rinishi, shakli, fazoviy joylashuvi hamda materiallar mazmunining ahamiyatini tekshiradi. Bizni qurshab turgan obyektiv dunyo borliq ni bilishning jahon psixologiyasi fanida yuzlab ilmiy nazariyalari, mustaqil konsepsiyalari, tugal qarashlari, puxta pozitsiyalari, xilma - xil yondashishlari mavjudligi munosabati bilan biz bu osnoda o'zimizning shaxsiy fikrimizning umumlashmalar umumlashmasi darajasida talqin qilish bilan qanoat hosil qilamiz, xolos. Biroq shu narsani alohida ta'kidlab o'tish joizki, bilishning filogenetik qonuniyatlari, xossalari, taraqqiyot bosqichlari, ularning bunyodkor mexanizmlari, muayyan o'ziga xos xususiyati, o'ziga xosligi, ulardagi barqarorlikni ta'minlovchi muhim shart-sharoitlar, harakatlantiruvchi kuchlar, obyektiv va subyektiv omillar faktorlar ning ta'sir-chanlik ta'sir o'tkazish imkoniyati rang-barangligi tufayli ongenetik davrning xususiyatlariga to'xtalishning o'zi yetarlidir. Maskur yondashishni amalga oshirish realizatsiya qilish orqali ijtimoiy-tarixiy davrning murakkab bog'lanishlari, ularning iyerarxiyasi, ularni keltirib chiqaruvchi manbai, negizi, ijtimoiy psixologik ildizi va sabab-oqibatlari bilarn uyg'unlikka ega bo'lgan tafsilotlardan mumkin qadar cheklanish imkoniyatini yaratadi. Bu esa, o'z navbatida, yuzaga kelgan muammoning yechimi, uning psixologik tahlili, talqini, izohi, izchilligi, o'zaro ta'sir etish ta'sir o'tkazish, ta'sirlanish ehtimoli bo'yicha fikr va mulohazalar ko'lamini kengaytirishga muayyan shart-sharoitlar yaratadi, obyekt yoki subyekt to'g'risida yaqqolroq va aniqroq fikr almashish uchun mustahkam psixologik zamin hozirlaydi. Muammoning metodologik va ilmiy-nazariy talqinidan kelib chiqqan holda ushbu sahifalarda bilishning psixologik fazalari, bosqichlari, darajalari, ko'lami, kengligi, yaxlitligi, to'laligi, yaqinligi, yaqolligi, ifodalanish aks etish imkoniyati shakllari formasi. tiplari, vositalari, barqarorligi, puxtaligi, mustaqilligi ijtimoiy psixologik mexanizmlari to'g'risida mulohoza yuritishga, ularni sharhlashga o'rin ajratiladi, binobarin, ontogenezda geteroxronlikka taalluqli ma'lumotlar tahlil qilinadi. Xo'sh, insonning ontogenetik hayoti va faoliyatida bilish jarayonlarining funksiyasi qachondan boshlanadi, u qay tariqa rivojlanadi asta-sekin, buzib-tuzatib, birdaniga, «insayt», sakrab-sakrab, bir tekis, dinamik va boshqacha shakllar orqali, qanday yo'sinda takomillashadi ichki imkoniyat, rezerv orqali yoki tashqi qo'zg'atuvchilar kuchi, quvvati, yangillik elementlariga serobligi, subyektiv va obyektiv omillarning ustunligi, o'ziga xos mazmun originallik, izchillik, mantiqiy uyg'unllik, o'zaro taqozochanllik imkoniyati hamda mohiyat tub, tur, tuz, kontekst, polingizm, kasb eta boradi. Bunda shoxoitlilik, individuallik, geterogechlik, gomongenlik, geterozigotlik, gomozigotlik xususiyatlari qanday rol o'ynaydi? Bizningcha, obyektiv dunyo borliq, moddiylik to'g'risidagi ma'lumotlar, xabarlar, fan asoslari bo'yicha axborotlar, ijtimoiy va individual tajribalar, shaxslararo va guruhlararo munosabat, kishilar o'rtasida muomala o'rnatish ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.29 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:02 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.29 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga