Ta'lim jarayonida pedagogik usullarni qo'llash orqali yuqori sifatga erishish omillari

Ta'lim jarayonida pedagogik usullarni qo'llash orqali yuqori sifatga erishish omillari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim jarayonida pedagogik usullarni qo'llash orqali yuqori sifatga erishish omillari - rasmi

Material tavsifi

Mavzu: ta'lim jarayonida pedagogik usullarni qo'llash orqali yuqori sifatga erishish omillari Mundarija Kirish I BOB. TA'LIM-TARBIYA JARAYONI -O'QITISHNING MUHIM PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK OMILI SIFATIDA 1.1. O'quv- tarbiya jarayonini tashkil etishning ilmiy psixologik adabiyotlarda o'rganilishi 1.2. Ta'lim jarayoni haqida qisqacha tushuncha. II BOB. O'QITUVCHINING O'QUVCHILAR BILAN ISHLASH FAOLIYATINING AMALIY O'RGANILISHI 2.1.O'qituvchining o'quvchilar bilan ishlashida dars o'tish usullariga psixologik yondashuv 2.2. Pedagogik usullar va ularning amaliyotda qo'llanilishi Xulosa Foydalanilgan adabiyotlar Mavzuning dolzarbligi: Mustaqil davlatimizning tez sur'atda ijtimoiy rivojlanib borishini, unda yashayotgan fuqarolarning ijodiy va ma'naviy o'sishlarisiz amalga oshirib bo'lmaydi. Insonlardagi ijobiy shaxsiy sifatlarning rivojlanishi va shakllanishi asosan ularning ta'lim jarayonida olayotgan bilimlari asosida shakllanadi. Shuning uchun ham ta'lim-tarbiya muassasalarining oldiga shaxsni rivojlantirish, shakllantirish, uning individual xususiyatlari, ruhiy holatlari, bilish jarayonlarini inobatga olgan holda ularning ilk va oddiy aks ettirishdan boshlangan onglarini yetuk insonlarga xos darajada rivojlanishi uchun barcha sharoit va imkoniyatlarni yaratishdek mas'uliyatli vazifa turadi. Hozirgi kunda yuqoridari masalalarni yechishda sezilarli qiyinchiliklarga duch kelinmoqda. Buning sabablaridan biri ta'lim - tarbiya jarayonini tashkil etishda, bolaning rivojlanishi va shaxs sifatida shakllanishidagi psixologik qonuniyatlar va bilimlarga tayanmaslikdir. Endilikda maktablarda ta'lim - tarbiya ishlarini to'g'ri yo'lga qo'yishda, o'qituvchi va o'quvchi oracidari munosabatlarni ijobiy izga solishda, o'smir va o'spirinlik davrini boshidan kechirayotgan o'quvchiga ma'naviy va ruhiy ko'mak berishda, ota - onalar orasida psixologik bilimlarni targ'ib etishda, ta'lim muassasalariga amaliy psixolog xizmati kirib keldi. Psixologik xizmat o'zining uzoq yillik tarixiga ega ekaniga qaramay, maktab, listey va kollej amaliyotchi psixologlarining xizmati nisbatan yosh, ammo juda tez rivojlanib kelayotgan yo'nalishdir. Shunga ko'ra, Respublikamizning bir qatop viloyatlari shahar va tumanlarida maktab amaliyotchi psixologlari o'z xizmatlarini boshladilar. Mazkur muammoni bartaraf etish uchun, ta'lim tizimida psixologik xizmatning rivojlanishi, bugungi holati va istiqbollarini o'rganish, tahlil qilish va izohlashga bag'ishlangan psixologik va sotsial-psixologik tadqiqotlarni olib borish, O'zbekistonimiz ravnaqi uchun o'quv tarbiya jarayonlarini samaradorligini oshirishda amaliyotchi psixologlarning o'rni va vazifalarini takomillashtirish hozirgi davrning dolzarb masalalaridan biridir. Ta'lim jarayonida maktab o'qituvchilari o'quvchilar guruhi bilan ishlashning ijtimoiy -psixologik faoliyatiga xos ongli intizomni tashkil etish, saboq oluvchilarni mustaqil, ijodiy fikrlashga o'rgatish va ijtimoiylashuv xususiyatlarini tarkib toptirish, kasbiy tayyorlash muhitini takomillashishi va yuksalishiga olib keladi. Chunki maktab ta'limi o'quvchilarning turli yosh davridagi murakkab hamda psixologik inqirozlar bilan uyg'unlashib ketgan, ruhiy quvvati yuqori, shijoatli, yangilikka chanqoq, olamni o'zlashtirishga intiluvchan, mustaqillikka moyil, egiluvchan, xulq-atvorida ijtimoiy me'yorlarning shakllanishi jadal sur'at bilan kechadigan davr bo'lib hisoblanadi. Ta'limi tizimidagi o'qituvchining o'quvchilar guruhi bilan ishlashning bugungi kun timsoli o'qitish jarayonini tashkil etilishi, o'qituvchi va o'quvchilarning ijtimoiy-psixologik qiyofasini tasniflash, ularning munosabatlaridagi psixologik muammolar, birgalikda ishlash faoliyati, turli vaziyatlar (ham ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 41.18 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:02 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 41.18 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga