Ta'lim kamchiliklari va yutuqlari

Ta'lim kamchiliklari va yutuqlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim kamchiliklari va yutuqlari - rasmi

Material tavsifi

REJA: Ta'lim sohasidagi mavjud kamchiliklar Yangi ta'lim tizimining oldingisidan asosiy farqlari Yangi ta'lim tizimining yutuqlari An'anaviy o'qitish metodlari va amaliy o'qitish metodlari Kadrlar tayyorlash tizimini tubdan islox kilishning muxim omillari kuyidagilardan iborat. Respublikaning xukukiy demokratik davlat va adolatli fukarolik jamiyati kurish yulidan izchil ilgarilab borayotganligi Mamlakat iktisodiyotida tub uzgarishlarning amalga oshirilishi respublika iktisodiyoti asosan xom ashyo maxsulot yunalishidan rakobatbardosh pirovard maxsulot ishlab chikarish buyicha izchil yulga utayotganligi, mamlakat eksport saloxiyatining kengayayotganligi Davlat ijtimoiy sifatida shaxs manfaati va ta'lim ustuvorligi karor topganligi Milliy uzlikni anglashning usib borishi, vatanparvarlikni uz vatani uchun iftixor tuygusining shakllantirilayotganligi, boy milliy madaniy tarixiy an'analar va xalkimizning intellektual merosiga xurmat. Uzbekistonning jaxon xamjamiyatiga integratsiyasi, respublikaning jaxondagi mavkei va obru e'tiborining mustaxkamlanib borayotganligi Mutaxassislar tayyorlash ta'lim tarbiya tizimi jamiyatda bulayotgan islox yangilanish jarayonlari yaxshilanmokda. Maktabgacha ta'lim tarbiya axvoli munchalik konikarli emas. Bogcha yoshidagi bolalarning 25 %igina maktabgacha ta'lim tarbiya muassasalariga kamrab olingan xolos. Maktabgacha bolalar muassasalaridan va oiladan maktabga kelgan bolalarning tayyorgarlik darajasi urtasida sezilarli tafovut mavjud. Maktablarda va boshkaruv yurtlarida ta'lim jarayonining uzidagi va ukitish uslubidagi xar xil kamchiliklar okibatida bilim berishda yuzaga kelayotgan nodemokratik xamda jamiyat uchun zararli muxit shunga olib keladiki, ukuvchilarda mustakil fikrlash rivojlanmay kolyapti. 9-11 sinfni tamomlagan yoshlar mustakil xayotda uz urnini, ayniksa, yaxshi aniklay olmayapti. Ularning ba'zilarida uziga ishonch shakllangan emas. Urta maktab bitiruvchilarining 10-11 %igina oliy ukuv yurtlariga ukishga kirmokdalar. Majburiy 9 yillik ta'limiga asoslangan ikki yillik umumta'lim urta maktablar ilmiy asoslanmagan u ukuvchilarda kasbga yunaltirish va ta'limning amaliy yunalganligini yetarli darajada bulishi xamda mustakil fikr yuritish mexnat faoliyatlari kunikmalari shakllanishi ta'minlanmayapti. Xar yili tayanch maktablarining yuz ming nafari bitiruvchilari ishlab chikarish soxalarida xamda kasb-xunar ta'limini davom ettirish uchun talab etilmayapti. SHuni aloxida takidlash joizki taьlim tarbiya soxasida isloxotlar utkazish va ularning asosiy yunalishlari talablari va maksadlarini aniklash xamda tegishli xulosalar chikarishda bugungi muxokama kilinadigan xujjatlarni tekщirishda xulosalarni chikarishda tavsiya va izoxlarni topgan desak, xech kanday muloxaza bulmasligi kerak. Birinchi boskichni utish davri bulib u 1997-2001 yillarda ya'ni 4 yil davomida joriy etildi. bunda saloxiyatini saklab kolish uning rivojlanishi uchun xukukiy me'yoriy ilmiy metodik moliyaviy moddiy shart sharoitlar yaratish lozim. Umumta'lim maktablarini tuzish jixatdan kayta kurish 3 yillik ta'lim urta maxsus va kasb-xunar ta'lim tizimiga zamin tayyorlash uzluksiz ta'lim tarbiyaga asos solayotgan tadbirlarni oshirish. Ta'lim sotsiologiyasi ob'ekti bulib ta'lim tizimini institut sifatida olingan butun bir jamiyatda va shu jamiyat xayotidagi soxalar uzaro alokasi xisoblanadi. U ta'lim tizimining uning tarakkiyotida faol kursatishida tuzilishida va rivojlanishida kurib chikadi. Ta'lim uzgacha bir ijtimoiy institut ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 5.35 MB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:03 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 5.35 MB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga