Ta'lim muassasasini boshqarishning ilmiy asoslari va strategiyasi

Ta'lim muassasasini boshqarishning ilmiy asoslari va strategiyasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim muassasasini boshqarishning ilmiy asoslari va strategiyasi - rasmi

Material tavsifi

Ta'lim muassasasini boshqarishning ilmiy asoslari va strategiyasi TA'LIM MUASSASASINI RIVOJLANTIRISH VA O'QUV-TARBIYA JARAYONINI BOSHQARISH Umumiy o'rta ta'lim muassasalarida strategik boshqaruvni amalga oshirish muammolari Reja: 1. Ta'lim muassasasini rivojlantirishda strategiyaning o'ziga xos xususiyatlari 2. Strategik baholash va rejalashtirish usullari, metodlari, shakllari va mazmun-mohiyati 3. Strategik faoliyatni amalga oshirishda rahbarning o'rni 4. Strategik faoliyatni nazorat qilish, monitoring o'tkazish, natijaga asoslangan boshqarish bo'yicha ko'nikma hosil qilish A.AVLONIY NOMIDAGI PEDAGOGLARNI KASBIY RIVOJLANTIRISH VA YANGI METODIKALARGA O'RGATISH MILLIY-TADQIQOT INSTITUTI UMUMIY O'RTA TA'LIM tashkilOTINI RIVOJLANTIRISH STRATEGIYASINI SAMARALI REJALASHTIRISH AMALIYOTI Ehtiyoj Konsepsiya Strategiya Samara-dorlik Boshqaruv strategiyasini ishlab chiqish omillari Strategiya (strategos) grekcha so'z bo'lib, general san'ati degan ma'noni anglatadi. Rahbarlik qilish - boshqaruv faoliyatining bir qismi bo'lib, uning vositasida jamoa a'zolari o'rtasida TM maqsadlariga erishishga maksimal darajada imkon yaratib beruvchi munosabatni va ularning tashkiliy xatti-harakatini shakllantirish ta'minlanishi lozim. Strategiyani ishlab chiqishning to'rtta bosqichi Strategik boshqaruv algoritmi 1 SWOT tahlil SMART mezonlar Boshqaruv usullari, liderlik Monitoring, KPI Samara, sifat Baholash Rejalashtirish Faoliyat Nazorat Natija 2 3 4 5 2.Nega aynan shu maqsadga yetishmoqchiman? 3.Bu jarayonning ishtirokchilari kimlar? 4.U qayerda joylashgan? 5.Qanday resurs va cheklovlar mavjud? 2.O'rnatilgan sanadan og'ishmaslik 2.Qanaqa? 3.Nechta? 4.Maqsadga erishganimni qanday bilaman? 2.Iloji bor ishni tanlash 3.Oldin ahamiyat berilmagan imkoniyat va resurslarni aniqlab olish 4.Bu maqsadni qanday amalga oshirish mumkin? 5.Boshqa cheklovlar yo'qmi? (Moliyaviy) 2.Shu narsa hozir sizga kerakmi? 3.Bu siznining boshqa ehtiyojlaringiz bilan mosmi? 4.Shu maqsadga yetishishga mos insonmisiz? 5.Muhit bilan mos keladimi? 2.Kundalik vazifalarning uzoq muddatli vazifalardan ustuvor bo'lib qolishining oldini olish 3.Olti oy davomida nima qila olaman? 4.Olti kun ichidachi? 5.Bugunchi? Zamonaviy pedagogik jarayonda ta'lim muassasasi oldiga maqsad qo'yishda maktab rahbari: Boshqaruv madaniyati - umumiy ijtimoiy madaniyatning tashkil etuvchi komponenti sifatida ijtimoiy madaniyat matnidagi boshqaruv tushunchalari, munosabatlarning o'zaro ta'sir etishi natijasida shakllanadi va unda qator: an'anaviylik, dolzarblik darajasi, motivlashtirish tizimi; rahbarlik uslublari, tashkiliy muhitning sifati; kommunikatsiyalar; shaxsni boshqarish; boshqaruv strategiyasi va rahbarning kasbiy madaniyati kabi komponentlar rasman paydo bo'ladi. Rahbar madaniyati - rahbar odobi va iqtidori o'rtasidagi dialektik bog'lanish. Bu bog'lanish odobi, iymon, insof, adolat va iqtidor kabi fazilatlar majmuidan iborat bo'ladi. Rahbarning kasbiy madaniyati deganda rahbarning bilimdonligi, uning kasbiy boshqaruv faoliyatini bajarishga tayyorgarlik darajasi tushuniladi. Bunda maqsadga muvofiq u yoki bu kasbiy sifatlari alohida vaziyatlarda har bir rahbarning ideal modelini shakllantirishga asoslanadi. Maktab boshqaruvi madaniyati pedagogik, muloqat, psixologik, huquqiy, iqtisodiy, siyosiy, ekologik, mehnat va ijro madaniyatlaridan tashkil topib, boshqaruvda rahbar ularga amal qilishi ta'lim muassasasining boshqaruvini samarali qilishga imkon beradi. Boshqalarni qanday qilib boshqarish mumkin?, ziddiyatli vaziyatlarga kamroq duch kelish uchun nima ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 567.21 KB
Ko'rishlar soni 54 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:04 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 567.21 KB
Ko'rishlar soni 54 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga