ta'lim nazariyasi, didaktika va amaliyot asoslari, gigenik tarbiya Reja: 1. Mutaxassislar tayyorlashda ta'lim jarayonining o'ziga xos xususiyatlari 2. Kasbning ta'lim mazmuni. o'quv rejalari, dasturlariga talablari 3. ta'lim funksiyalari va tamoyillari 4. ta'lim metodlari va vositalari 5. ta'limning tashkiliy shakllari 6. ta'lim sifatlar boshqaruv pedagogikasi asoslari ini aniqlash va ragbatlantirish Mutaxassislar tayyorlashda ta'lim jarayonining o'ziga xos xususiyatlari Didaktika - pedagogikaning ta'lim nazariyasi va amaliyoti asoslarini o'rgatuvchi bo'limi. Didaktika - yunoncha - «ukitaman» degan manoni anglatadi. Didaktika tamoyillarini ishlab chiqishda Beruniy, Farobiy, Ibn Sino, Ya.A. Komenskiy (chex pedagogi), I.F. Gerbart (1776-1841), Babanskiy xizmatlari, g'oyalari. Kadrlar tayyorlash milliy dasturida ta'limga yangicha yondashish. ta'limni iqtisodiy-ijtimoiy taraqqiyotning harakatlantiruvchi kuchiga aylantirish haqidagi I.A. Karimov g'oyasi. ta'limning jarayonligi va mutaxassislik uygunligi. ta'lim jarayonining milliy g'oya va milliy mafkura bilan uygunligi. Shu jarayonning o'quvchi - yoshlarning his-tuyg'ulari asosida subyektiv amalga oshishi. ta'lim jarayonining strukturasi. Tushuncha, o'quv materiallari genezisi, o'qituvchi va o'quvchi talabaning subyektiv faoliyati, anglash jarayoni, faoliyati. Amaliy va nazariy faoliyati. Reproduktiv, ijodiy, maxsuliy, konstruktiv faolitlarning uzviyligi yangi faoliyatga undovchi ongni tula manoda bilim ekanligi. Muammolli, evrestik va tadqiqot ta'limining sturkturasi, ularning hosil bo'lish jarayonlari: yoshga nisbatan ta'lim jarayonining o'zgarishi. Universitet ta'lim jarayonining tizimi. ta'lim va ixtisoslik. o'quv fanlariga nisbatan ta'lim jarayonining o'ziga xos xususiyatlari. Fan va o'quv fanlarini ko'rishning ilmiy asoslari. Davlat ta'lim standartlari va uning mohiyati. Kasbning ta'lim mazmuni. o'quv rejalari, dasturlariga talablari ta'lim mazmunining ta'limni maqsadi va vazifalariga bog'liqligi. ta'lim mazmunida milliy g'oya va milliy mafkuraning aks etishi. o'quv rejalari va dasturlari. hozirgi kunda ta'lim mazmuniga bozor iqtisodiyotining talablari. ta'lim mazmunini bayon qilishning induktiv, xronologik, konstruktiv-amaliy, deduktiv, muammoli tuzilishi, o'quv fanlari qurilishining chiziqli va kontsentrlik doiraviy tuzilishi. Milliy ta'lim modeli. ta'lim standartlari. ta'lim mazmunini ko'rishda amaliyot va nazariyaning uzviyligini, o'quvchilar subyektiv faoliyati, ijodiy konstruktiv, amaliy faoliyatlarini ta'minlash. ta'lim mazmuniga talablar.Oliy o'quv yurtlarida ta'lim mazmunini ilmiy, konstruktiv-amaliy, deduktiv ko'rishning o'ziga xos xususiyatlari. o'quv rejalari, dasturlari, o'quv qo'llanmalariga milliy dastur talabi. ta'lim funksiyalari va tamoyillari Ilm va bilim inosnni, ijtimoiy-iqtisodiy taraqqiyotni rivojlantirishning ustivor yo'nalishi ekanligi. Ilm tarbiyaning asosi. Ilm va bilimlarni egallashni tarbiyalash. Kadrlar tayyorlash milliy dasturidagi ta'lim tamoyillari. Insonning yer, koinot, tabiat, jamiyat orasidagi garmonik muvo-zanatini saqlash funksiyasi. ta'lim-tarbiya tizimining insonni, yoshlarni xar tomonlama garmonik taraqqiyotini ta'minlash. Bunda ijtimoiy-iqtisodiy, tabiat, matematika, gumanitar, amaliy fanlarning o'ziga xos xususiyatlari. Xar bir fanning ta'limiy tarbiyalovchi va rivojlantiruvchi funksiyalarini ochish va bir funksiyalarning milliy g'oya, milliy mafkuraga bog'liqligi. Bu funksiyalarning o'quvchilarni yosh xususiyatlarga bog'liqligi. ta'lim va kasb. Maorif va jamiyat. ta'lim metodlari va vositalari ta'lim metodi, ta'limning maqsadi va vazifalariga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:45:00
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.29 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:04
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:45 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.29 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:04 ]
Arxiv ichida: doc