Ta'lim sohasini isloh qilishda o'tmishdagi ta'lim sohasidagi islohatlarning nazariy va amaliy jihatlarini tanqidiy ravishda o'rganishning ahamiyati

Ta'lim sohasini isloh qilishda o'tmishdagi ta'lim sohasidagi islohatlarning nazariy va amaliy jihatlarini tanqidiy ravishda o'rganishning ahamiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim sohasini isloh qilishda o'tmishdagi ta'lim sohasidagi islohatlarning nazariy va amaliy jihatlarini tanqidiy ravishda o'rganishning ahamiyati - rasmi

Material tavsifi

ta'lim sohasini isloh qilishda o'tmishdagi ta'lim sohasidagi islohatlarning nazariy va amaliy jihatlarini tanqidiy ravishda o'rganishning ahamiyati Reja ta'lim sohasini isloh qilishda o'tmishdagi ta'lim sohasidagi islohatlarning nazariy va amaliy jihatlarini tanqidiy ravishda o'rganishning ahamiyati hunar-texnika o'quv yurtlari esa yoshlarga hunar-texnika ta'limini beruvchi va ishchilar sinfi Monografiyaning ushbu bobini yozishda Prezidentimizning yuqorida keltirilgan «Tarixiy xotirasiz kelajak yuk» degan nixoyatda xakkoniy fikrlariga kushilgan holda o'tmishdagi, yani sobiq shurolar davrining oxirigi yillaridagi (70-80 yillari) Respublikamiz ta'lim sohasidagi islohatlarni nazariy va amaliy jihatdan yoritishga harakat kilamiz. sobiq sovet hokimiyati xukumronligining oxirgi yigirma yilligida ta'lim sohasi «xalq maorifi to'g'risida SSR ittifoqi va ittifoqdosh Respublikalarining qonun asoslari»ga muvofik Respublikamizda kabul qilingan «xalq maorifi to'g'risida»gi qonun (1974 yil 7 avgust) bilan isloh qilingan. (islohat arafasidagi o'quv yurtlari va taxsil oluvchilari soni 1- jadvalda ko'rsatilgan). Mazkur qonunga muvofik Respublikamizda ta'lim tizimi kuyidagicha belgilangan: maktabgacha tarbiya; umumiy o'rta ta'lim; maktabdan tashqari tarbiya berish; hunar-texnika ta'limi; o'rta-maxsus ta'lim; oliy ta'limdan iborat.1 Shuningdek, «Maktabgacha yoshdagi bolalarni tarbiyalash va oilaga zarur yordam ko'rsatish uchun eng kulay shart-sharoit yaratib berish maqsadida bolalar yaslilari, bolalar bog'chalari hamda, umumiy va maxsus vazifalarni bajarishga mo'ljallangan bolalar yasli-bog'chalalari va boshqa maktabgacha ta'lim muassasalar tashkil etilishi qonunning 16-moddasida belgilangan.1 Mazkur muassasalarga bolalar ota-onalarning, yoki ota-onalar o'rnini bosib turgan shaxslarning xoxishi bilan kabul qilingan. Shuningdek, mazkur muassasalar «mehnatkash deputatlarining rayon, shahar, posyolka, qishloq va ovul Sovetlari ijroiya komitetlari tomonidan, ularning ruxsati bilan davlat korxonalari, muassasalari va tashkilotlari, kolxozlar, kooperativ va boshqa jamoat tashkilotlari tomonidan tashkil etiladi».2 (18-modda) deb belgilangan. Bundan tashqari qonunda maktabgacha tarbiya maxsus bolalar muassasalari «jismoniy yoki aqliy taraqqiyotida nuqsoni bo'lgan bolalarni malum maqsadga karata tarbiyalash va o'qitish uchun belgilangan tartibda, maxsus vazifalarni bajarishga muljallab tashkil etilishi belgilangan. 3 Ushbu maxsus vazifalarni bajarishga mo'ljallangan maktabgacha tarbiya muassasalari bolalar ota-onalarining yoki ular o'rnini bosuvchi shaxslarning roziligi bilan, «mehnatkash deputatlari rayon, shahar sovetlari ijroiya komitetlarining xalq maorifi bo'limlari xuzurida tuziladiga meditsina-pedagogika komissiyalari bergan xulosaga ko'ra kabul kilinadilar» deb belgilangan. Shuningdek, qonunga muvofik maktabgacha tarbiya muassasalari kaysi idoraga buysinishlaridan katiy nazar, ularga SSR Maorif ministrligi, O'zbekiston SSR Maorif ministrligi, Korakalpogiston ASSR Maorif ministrligi va ularning mahalliy organlari pedagogik rahbarlik qilib turishi va mazkur muassasalarni pedagog xodimlar bilan ta'minlashi belgilangan. Bolalarni davolash-profilaktika ishlarini va bolalarni maktabgacha tarbiyalash muassasalarini meditsina xodimlari bilan ta'minlash ishlarini sog'liqni saqlash organlari olib borishi nazarda tutilgan. «Umumiy o'rta ta'lim maktabi bolalarni va yoshlarni o'qitish va tarbiyalash uchun mo'ljallangan yagona, mehnat, politexnika maktabidir. deb qonunda belgilangan. Bunda o'quvchilarga politexnik bilim berish, mehnat tarbiyasi berish, ularni kasb tanlashga yo'llash, fanlarning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 39.68 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:05 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 39.68 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga