Ta'lim tarbiya jarayonida asosiy pedagogik tushunchalar

Ta'lim tarbiya jarayonida asosiy pedagogik tushunchalar

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim tarbiya jarayonida asosiy pedagogik tushunchalar - rasmi

Material tavsifi

ta'lim tarbiya jarayonida asosiy pedagogik tushunchalar Pedagogika tarbiya so'zi turli manolarda yo'latiladi. Chunonchi, tarbiya keng sotsial manoda, ijtimoiy hodisa sifatida qo'llanilganda jamiyatning barcha tarbiyaviy vositalarni: oilani, maktabgacha tarbiya muassasalarini o'quv tarbiya muassasalarini, mehnat jamoalari, axborot manbalarining tarbiya yo'nalishida olib boriladigan harakatlarini o'z ichiga oladi. Bu tarbiya vositalari o'sib kelayotgan yosh avlodni har tomonlama kamol toptirish yo'lida xizmat qiladi. Pedagogik adabiyotlarda va amaliyotda tarbiya so'zi aniq, tor yo'nalishni belgilash uchun ham ishlatiladi. Xuddi shu manoda tarbiyachilikning rahbarligi aniq maqsadga qaratilgan jarayon tushuniladi. Asosiy pedagogik tushunchalar: ta'lim tarbiya ma'lumotdir. O'qitish-o'qituvchi va o'quvchining birgalikdagi faoliyati va bu jarayonda bolalarning ma'lumotolishi, o'quv ko'nikma va malakasining egallashi, tarbiyalanib, rivojlanib borishi nazarda tutiladi. ma'lumot-bunda nafaqat o'qitish, balki o'ziga mustaqil bilim olish, ommaviy axborotlar ta'sirida bo'lish bilan birga insonning ta'sirida bo'lish bilan birga insonning ilmiy tizimini egallashi, ilmiy dunyoqarashini shakllantirishi ko'zda tutiladi. O'qituvchining akademik qobiliyati va uning ta'lim-tarbiya jarayonidagi ahamiyati O'zbekiston kelajagi bo'lgan sog'lom, barkamol avlodni tarbiyalab, voyaga yetkazish mas'uliyatli, sharafli va katta diqqat-etibor talab qiladigan muhim vazifa sanaladi. Prezidentimiz I.Karimov aytganidek, tarbiyachi - ustoz bo'lish uchun, boshqalarning aql-idrokini o'stirish ma'rifat ziyosidan bahramand qilish, haqiqiy fuqaro etib etishtirish uchun eng avvalo, tarbiyachining o'zi, aynan shunday yuksak talablarga javob berishi, ana shunday buyuk fazilatlarga ega bo'lish kerak. O'qituvchining akademik qobiliyati va uning ta'lim-tarbiya jarayonidagi ahamiyati ta'lim-tarbiya jarayoni samaradorligi, avvalo o'qituvchining ilmiy salohiyatiga, yoshlar oldidagi obro'siga, shaxsiy sifatlariga, ilmiy istedodiga, ta'lim-tarbiya sohasidagi tajriba va mahoratiga hamda o'qituvchilar bilan o'zaro munosabatiga bog'liq. Shuning uchun ham har bir o'qituvchi o'quvchi shaxsini shakllanish jarayonini katta qiziqish va sinchkovlik bilan kuzatish kerak. Bugun uning zimmasiga butun pedagogik jarayonni tashkil etish va boshqarish yuklatilgan ekan, u barcha pedagogik bilimlarni puxta egallashi, ayniqsa pedagogik mahorat sohibi bo'lishi lozim. Milliy mustaqillik sharoitida ta'limning mazmuni Yangi pedagogik ta'lim bugungi kunda barcha o'quv yurtlari (umumiy o'rta, o'rta maxsus va kasb - kunar ta'limi, oliy ta'lim)ni bitirib chikayotgan yoshlar qanday ilmiy bilim, ko'nikma malakalariga, ega bo'lishlari, bundan o'zlari va jamiyat uchun qanday foyda keltirishlari to'grisida o'ylashgan, yoshlarni tarbiyalashning nazariyasi va amaliyotini ishlab chiqish ustida ish olib bormokda. Zero, yangi XXI asrning ilmiy - texnikaviy taraqqiyoti nafaqat ishlab chiqarishning ko'p sonli tarmoqlari uchun, balkima'naviy - madaniy, ijtimoiy - iqtisodiy sohalarida xam ilmiy mukammal axborot, ma'lumotlarga ega bo'lgan ishlab - chiqarishni hayot bilan boglab olib borishga kodir shaxslar kerakligini takozo kitimokda. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 48.68 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:05 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 48.68 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga