Ta'lim texnologiyasida bola shaxsi obyekt va subyekt sifatida Reja: Shaxsning rivojlanishi Bola shaxsiga ta'sir etuvchi omillar. Ta'lim jarayoniga shaxsiy insonparvar yondashuv. Shaxsga yo'naltirilgan texnologiya. Asosiy tushunchalar: Milliy modei, shaxs, obyekt, subyekt. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillar. makro omil, mezo omil, mikro omil, shaxsiy insonparvar yondashuv, shaxsga yo'naltirilgan ta'lim. Kadrlar tayyorlash Milliy modelida shaxsning funksiyasi quyidagicha belgilanadi: Shaxs - kadrlar tayyorlash tizimining bosh subyekti va obyekti, ta'lim sohasidagi xizmatlarning iste'molchosi va ularni amalga oshiruvchi. Demak Kadrlar tayyorlash Milliy dasturining bosh maqsadi bo'lgan ta'lim tizimini isloh qilishdan asosiy maqsad ham kadrlarni, ya'ni shaxsni tarbiyalash masalasidir. Shunday ekan ta'lim tizimida bola shaxsinining rivojlanishi masalasini o'rganish muhim muammolardan biridir. Ta'lim - tarbiyadagi mohirlik uning subyektini yaxshi bilish bilan bog'liq. Shaxs yoki ma'lumot subyekti biologik, ijtimoiy va ruhiy komillikni o'z ichiga olgan, o'zaro bog'liq, o'zaro ta'sir qiladigan butun bir tuzilma. Bu tuzilma avvalo individ - tabiatning bir bo'lagi sifatida shakllanadi va tashqi olam bilan aloqaga kirishadi, natijada ijtimoiy mavjudod, ya'ni shaxsga aylanadi. U atrofdagilarni, tabiatni, olamni, insonlarni tushuna boshlaydi, keyin u rivojlanib, ta'lim - tarbiya natijasida insonga aylanadi. Shaxsning rivojlanishi - obyektiv tabiiy jarayon. Bu jarayon asosini inson tabiatining biopsixik(I) rivojlanishi tashkil etadi. Ijtimoiy(II) mihit inson tabiati rivojlanishini psixologik-pedagogik mexanizmini shakllantiradi. Psixologiya nuqtai -nazaridan inson shaxs sifatida quyidagicha tavsiflanadi: 1-faollik: o'z imkoniyatlaridan o'laroq yuqori ko'rsatgichlarga erishish, o'z faolyatini kengaytiradi. 2-xarakteri: ya'ni, insonning mustahkam individual xususiyatlari jamlanmasi. Ma'lum bir faoliyat turini muvaffaqiyatli bajarishni ta'minlovchi, qobiliyat, xususiyat va sifat. Ta'lim texnologiyasini ishlab chiqishda bu xususiyatlar e'tiborga olinsagina kutilgan natijaga erishish mumkin. Buning uchun shaxsni mukammal o'rganish, unung shakllanish jarayonini bilish zarur. Bola shaxsining shakllanishiga ta'sir etuvchi omillar. Ichki. Avloddan avlodga o'tuvchi qobiliyat, - makromuhit (keng ijtimoiy shaxsning ehtiyoji, qiziqishi ma'nodagi tarbiya) tufayli vujudga keladigan - mezomuhit, tabiiy va ijti- faolligi. moiy (keng pedagogik ma'no dagi tarbiya) - mikro muhit, tabiiy va ij timoiy (tor pedagogik ma'no dagi tarbiya) avloddan avlodga - organizmni avloddan avlodga o'tuvchi qobiliyat (meros) o'tuvchi o'xshash xususiyatlarini takrorlash. Makro omil (muhit) har xil mamlakatlarda yashovchi odamlarning hayot tarziga ta'sir etuvchi obyektlar, hodisalar, munosabatlar, vaziyatlar. Mezi omil (muhit) insonning ma'lum ijtimoiy mu hitga mansub hayot tarzi, sharoit lari, shu jamiyatda qabul qilingan qadriyatlar ma'naviy-axloqiy mu- nosabatlari. Mikro omil (muhit) insonningn moddiy -ma'naviy yashash sharoiti, uning atrofidagi muhit. Ta'lim jarayoni shaxsiy insonparvar yondashuv asosida tashkil etilsa o'quvchi faolligi yanada oshadi. Insonparvar g'oyalarga asoslangan ta'lim birinchi navbatda o'quvchilarning ma'naviy tuyg'ularining uyg'onish faolligiga e'tibor qaratadi. Shaxsiy insonparvar yondashuv, bu pedagogik texnologiyaning shaxsga yo'naltiruvchi kommunikativ asosi. U quyidagilarni o'z ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.27 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.27 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:06 ]
Arxiv ichida: doc