ta'lim texnologiyasini boshqarish Reja: 1. boshqarishning tizimining kisimlari. 2. TT da boshqarish subyekti va boshqarish obyekti. 3. boshqarish turlari. 4. Didakdik jarayonda o'qitish usullari. 5. Didaktik jarayonni belgilovchi omili -tashkiliy shakllari. boshqaRISh. Didaktik jarayonning sunggi tarkibiy kismi o'quv bilish faoliyatini boshqarish hisoblanadi. Shuni kayd etish joizki, xar qanday o'quv faoliyatini boshqarish imkoniyati mavjud. boshqarish tizimi ikki -boshqaruvchi va boshqariluvchi obyektdan iborat bo'ladi. Agar didaktik jarayonda o'qituvchi boshqarish subyekti hisoblansa, o'quvchilar boshqarish obyektidir. subyekt uzluksiz tarzda ta'lim maqsadiga muofik obyektga bevosita yoki bilvosita ta'sir o'tkazadi. obyekt xam o'z navbatida subyekt tomonidan urnatilgan maqsad va vazifalarni to'g'ri anglab etishi va unga erishish choralarini kurgandagina o'quv faoliyatini samarasi to'g'risida fikr yuritishi mumkin bo'ladi. Birinchi rasmda Oliy o'quv Yurtlarning o'quv-tarbiya jarayonini boshqarish tizimini keltiramiz. R D K U T 1-rasm. o'quv tarbiyaviy jarayonini bosh karish subyekti va obyektlarining o'zaro tasi ri (R-rektor, D-dekan, K-kafedra mudiri, U-o'qituvchi, T-talaba. Pedagogikada o'quv faoliyatini boshqarishning kibernetika fanida ishlab chiqilgan tasnifidan foydalaniladi: ochiq, yopiq yoki siklik, yoyilgan. Didaktik jarayonnini boshqarishda kuprok siklik turdagi boshqarish tizimi kul keladi. Sababi, zaruriy o'quv harakatlar to'g'risidagi axborotlar oqimi o'rgatuvchilar to'g'ri aloqa yordamida o'rganuvchilarga uzatiladi. Asosiy xarkatlarni bajarilganligi haqidagi ma'lumotlar esa teskari aloqalar yordamida esa o'rganuvchidan o'rgatuvchiga uzatish imkoniyati mavjud bo'ladi. Demak, o'quv faoliyatini boshqarish siklik tarzda, yani: o'rgatuvchi-axborot-o'rganuvchi tizimi ko'rinishida amalga oshar ekan. yopiq boshqarish doimo xar bir o'quv elemen-ti bo'yicha o'qitishning asosiy ko'rsatkichlarini ( , , r, ) o'quvchining o'quv faoliyati davomida kuzatishni va bu ko'rsatkichlar belgilangan me'yoridan farq kilsa faoliyat uchun zaruriy tuzatishlarni uchun amalga oshirish takozo etadi. o'qitishda boshqarishning yopiq usulidan foydalanishning bir muncha sodda usuli o'quvchining surok qilish va o'quv materialini uzlashtirishda yul kuyayotgan xatolarini zudlik bilan tushuntirish surok natijalarini hisobga olgan holda qo'shimcha mashiklar bajarish zarur. boshqarishning muhim sharti shundaki, agar nafaqat o'quvchi tomonidan bajarilsa, boshqarish algoritimi ( B) o'qituvchi tomonidan yoki o'quvchi xam bajarish mumkin. Buning uchun o'qituvchi nafaqat o'quvchilarga mashq yoki topshiriq tavsiya etadi, balki ularning to'g'ri javoblarini etallonlarni xam beradi. Shunda o'quvchilar o'z faoliyatlarini tekshirishi va harakatlarini tuzatish imkoniga ega bo'ladi. Shunday qilib, didaktik jarayonni (4 element) loyihalash qonunyatlarini yuqorida bayon kildik. Birok uning xar bir bosqichi ilmiy jihatdan asoslangan o'qitish metodlari va vositalarini tanlashni talab etadi. Didaktik jarayonning xar bir bosqichiga mos keladigan yoki didaktik jarayon nazariyasiga asoslangan o'qitish metodlari tasnifi pedagogika fanida 1983 yil ishlab chikildi, va pedagogika amaliyotiga joriy etildi. Ular uch guruh metodlaridan iborat: 1) o'qitish va mehnatga ragbartlantiruvchi va motivatsiya metodlari; 2) o'quv - bilish faoliyatini tashkil etish va amalga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.27 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.27 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:06 ]
Arxiv ichida: doc