Ta'lim texnologiyasining maqsad va mazmunining mohiyatini oydinlashtiruvchi ko'rsatkichlar

Ta'lim texnologiyasining maqsad va mazmunining mohiyatini oydinlashtiruvchi ko'rsatkichlar

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'lim texnologiyasining maqsad va mazmunining mohiyatini oydinlashtiruvchi ko'rsatkichlar - rasmi

Material tavsifi

ta'lim texnologiyasining maqsad va mazmunining mohiyatini oydinlashtiruvchi ko'rsatkichlar RYeJA: 1. ta'lim mazmunini murakkabligi. 2. Uzlashtirishning avtomatlashuv darajasi (XT). 3. Uzlashtirish sifati-anglashuvchanlik. 4. Anglab uzlashtirishning darajalari. 5. ta'lim mazmunini didaktik tayyorlash. 6.Didaktik jarayon kompochokli mexizmlar. 3. Aylanma harakatni uzatuvchi qattiq zvenoli mexanizmlar. 4. Epichiklik mexanizmlar. 5. Universal sharnr. 6. Egiluvchan evenoli mexanizmlar. 7. Pnevmatik mexanizmlar. 8. Gidravlik mexanizmlar. 9. Elektrik mexanizmlar. Demak, mavzu bo'yicha UE ni bo'lajak muhandislar kaysi maqsadini aniklashga qaratilgani yana bir ko'rsatkich predmetni o'rganish ilmiyligi yoki fan taraqqiyotining abstraksiya pogonalari (AP) kiritiladi. Abstraksiya pogonalari. Xar qanday fan uziga tegishli narsa va hodisalarakkab yozilganligiga ishogach hosil qilish mumkin. Shu boisdan bu tushuncha o'quv dasturi va darsliklar yaratishda juda muhim tushuncha hisoblanadi. Sababi xar bir tushuncha darslik o'quvchilarning bilish faoliyatini mustaqil o'quv ishlari tarzida tashkil etishni kuzda tutadi. o'quv predmetining murakkabligi oddiydan murakkabga deb nomlangan muhim didaktik qoida bilan tavsiflanadi. Malumki, bu qoida oddiy o'quv materialining xar doim bir muncha qiyin bo'lgani bilan bosqichma- bosqich tuldirib borishni takozo etadi. aniq o'quv materiali bayoni uchun sodda va murakkab tushunchalarini qo'llash mumkin, birok bu baholash mezonlari xam yaxlitlikka da'vogarlik kila olmaydilar, chunki o'quv materiali bir o'quvchi uchun murakkab bulsa, boshqasi uchun esa tushunarli bo'ladi. Shu boisdan o'quv predmetini o'rganishda past obstraksiya pogonasida ifodalangan materialdan yuqori abstraksiya pogonasida yozilgan materiallarga utish va o'quvchilarni bu utishga oldindan tayyorlash kerak bo'ladi. 2.Uzlashtirishning avtomatlashuv darajasi. (Kt). Ijtimoiy tajribani uzlashtirish sifatini baholash uchun uni uzlashtirish darajasi ( ) va bayon qilishda abstraksiya pogonalari( ) kabi tushunchalardan tashqari kupchilik faoliyat turi uchun yana bir muhim ko'rsatkich-tajribani egallash darajasi yoki asosiy amallar va usullarni uzlashtirishda avtomatlashuv darajasi-malakalar mavjudligi hisoblanadi. Malaka tushunchasi kator pedagogik makolalarda etarlicha yoritilgan bulsada, birok ularni o'lchash va me'yorlash bilan metodika fani xanuzgacha shugullanmaydi. Ayni vaqtda ta'limga qo'yilgan asosiy talab uning sifati ekanligi etirof etilayotgan bir sharoitda malaka muammosiga etarlicha diqqatni jalb etishi kerak bo'ladi. Malaka aqliy va amaliy harakatlarni bajarish ko'nikmalarining malum o'lchovda avtomatlashuvi deb ta'riflanadi. Demak, ko'nikma va malaka o'rtasidagi farq egallangan harakatni tavsiflash usulida ekan: agar harakat mazmun bo'yicha (ukiyapti, yozyapti, echadi, bajaradi) tavsiyalansa biz ko'nikma bilan ish kurayotgan bulamiz, agar harakat uni bajarish tezligi (vaqti) bilan xam tavsiflansa, unda gap harakatning avtomatlashuvi-malaka haqida boradi. o'quvchilarning tajriba (faoliyat) ni egallash darajasi oldindan belgilangan vaqt ( ) bilan bog- likdir. Shu bilan u yoki bu topshiriqni bajarish uchun o'quvchilarga malum vaqt ajratiladi ( ) va bu vaqt ana shu topshiriqni tajribali mutaxasis tomonidan bajarish vaqti ( )- etalon bilan taqqoslanadi. Ularning o'zaro nisbati egallash ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.87 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:06 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.87 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga