ta'lim texnologiyasining tuzilishi Reja: ta'lim texnologiyasining (TT) tashkiliy elementlari. ta'lim texnologiyasining maqsadini aniqlash. ta'lim texnologiyasining belgilari. Xulosa. ta'lim texnologiyasi tizim sifatida karalsa, uning tuzilmasini tashkiliy funksional elementlar bo'yicha tasavvur etish mumkin: ta'lim texnolo-giyasining tashkiliy elementlari-taxsil beruvchi, taxsil oluvchi, maqsad, natija, axborotlar mazmuni, metodlar vositalar, usullar va o'qitishning tashkiliy shakllari, nazorat qilish, tashxislash, axborotlar olish usul va vositalaridan iborat. Pedagogik jarayon o'quv maqsadini kuyish bilan boshlanadi. maqsad shunday aniq bo'lishi lozimki, u vositasida ta'lim-tarbiya jarayonini qanday darajada amalga oshirilganligini aniqlash, berilgan vaqtda kuzlangan maqsadga erishishni tamin-laydigan didaktik jarayonni ko'rish imkonini bersin. ta'lim texnologiyasining maqsadi urgani-layotgan o'quv predmetining maqsadlaridan va mazmunidan, tarbiyaviy ta'siridan kelib chikkan holda aniklanadi, hamda ta'lim maqsadiga mansub bo'ladi. Axborot mazmuni, yangi o'quv materiali kuydagilarda o'z aksini topadi: kurilayotgan fanni o'qitish, mazmunni uzida aks ettirgan ta'lim texnolo-giyalari, darsliklar va o'quv qo'llanmalarining matni, axborot manbalari. o'qitish metodlari, vositalari, usullari va tashkil etish shakllari, yani taxsil oluvchiga peda-gogik ta'sir etish texnikasi va qurollari, axborot mazmuni va didaktik maqsadlarga uygun holda tanlab olinadi va amaliyotga tadbiq etiladi. Shuningdek, bunga taxsil oluvchilarning yosh, fiziologik xususiyatlari, ta'lim muassasalarining moddiy jihozlanishi, ijtimoiy muhit xam hisobga olinadi. Nazorat qilish, tashxislash va axborot olish usullari va vositalari: qo'yilgan maqsad va o'quv materiallari mazmuniga nisbatan tanlanadi. Agar qo'yilgan maqsad bilan olingan natija bir-biriga mos kelsa, pedagogik jarayon tugaydi. Bunda qo'yilgan maqsad bilan olingan natijaning tulik mosligini ta'minlanshni kursatib utish zarur, chunki ular predmetning obyektiv muhim qonunlaridan kelib chikadi. Lekin pedagogik faoliyat shaxsiy-subyektiv emotsional xarakteriga egadir. U pedagogning individual, ijodiy kobilyatiga, kasbiy-psixologik xususiyatlariga va taxsil oluvchilarning kuplab idividual, aqliy va boshqa shaxsiy xususiyatlariga asoslanadi. Shuning uchun xam uning natijasi variativ xarakterga ega bo'lishi mumkin. Shuni takidlash joizki, ko'rsatilgan pedagogik tuzilmaning biror elementi xam mavjud bulmasa, unda pedagogik jarayonning o'zi kechmaydi yoki kuzlangan natijani tulik bera olmaydi. Xar qanday holda xam bunday pedagogik jarayondan ijobiy natija olish tasodifiy xarakterga ega bo'ladi. ta'lim texnologiyasi haqida gap ketganda daxldor kuydagi hodisalarni bir-biridan farqlashga ehtiyoj tugiladi: ta'lim didaktik loyihalash (1), loyi- xani amalga oshirish (2) ta'limning joriy va oralik natijasiga ko'ra didaktik loyihasiga tuzatish, uzgartirishlar kiritish (3), ta'limni takrorlash (4), yakuniy nazorat (5). Bu hodisalarni 1 va 2-si an'ananaviy ta'lim tajribasida xam uchraydi. ta'lim texnologiyasining an'ananaviy ta'lim tizimidan farqi shundaki, ta'lim natijasi va uning etalon darajasida bo'lishi doimo o'qituvchi hamda o'quvchining diqqat markazida turadi: o'qituvchi ta'lim natijasini tez-tez tekshirib bolalarni uzlari erishgan yutuklaridan ogox qilib turadi; o'quvchilar esa o'z yutuk va kam chiliklarini anglab, birinchisini yana ko'paytirishga, ikkinchisini bartaraf etishga intiladi. TA'LIM TYeXNOLOGIYaSINING ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.95 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.95 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:06 ]
Arxiv ichida: doc