ta'lim to'g'risida»gi qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablari asosida maktab kutubxonachilari oldiga qo'yiladigan vazifalar Reja: ta'lim to'g'risidagi Qonun ta'lim tizimi va turlari ta'lim tizimini boshqarish «ta'lim to'g'rsida» gi Qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablari asosida maktab kutubxonachilari vazifalari. ta'lim to'g'risidagi Qonun Ushbu Qonunning maqsadi fuqorolarga ta'lim -tarbiya berish, kasb-hunarga o'rgatishning huquqiy asoslarini prinsiplari quyidagilardan iborat. ta'lim va tarbiyaning insonparvar, demokratik xarakterda ekanligi, ta'limning uzluksizligi va izchilligi, umumiy o'rta, shuningdek o'rta maxsus kasb- hunar ta'limining yo'nalishi, akademik litseyda yoki kasb-hunar kollejida o'qishni tanlashning ixtiyorlilig, ta'lim tizimining dunyoviy xarakterda ekanligi, DTS lari doirasida ta'lim dasturlarini tanlashga yagona va tabaqalashtirilgan yondashuv bilimli bo'lishni va istedodni rag'batlantirish, ta'lim tizimida davlat va jamoat boshqaruvini uyg'unlashtirish. Mazkur dasturning maqsadi-ta'lim sohasini tubdan isloh qilish, uni o'tmishdan qolgan mafkuraviy qarashlar va sarqitlardan to'la xalos etish, rivojlangan demokratik davlatlar darajasida, yuksak ma'naviy va axloqiy talablarda javob beruvchi yuqori malakali kadrlar tayyorlash Milliy tizimini yaratishdir. Ushbu maqsadni ro'yyobga chiqarish quyidagi vazifalarni xald etishni nazarda tutadi: «ta'lim to'g'risida»gi O'zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq ta'lim tizimini isloh qilish, davlar va nodavlat ta'lim muassasalari hamda ta'lim va kadrlar tayyorlash sohasida raqobat muhitini shakllantirish negizida ta'lim tizimini yaglna o'quv ilmiy ishlab chiqarish majmui sifatida izchil rivojlantirishni ta'minlash; ta'lim va kadrlar tayyorlash tizimini jamiyatda amalga oshirilayotgan yaniglanish, rivojlangan demokratik huquqiy davlat qurilishi jarayonlariga moslash; kadrlar tayyorlash tizimi muassasalarini yuqori malakali muraxassislar bilan ta'minlash, pedagogik faoliyatning nufuzi va ijtimoiy maqomini ko'tarish; kadrlar tayyorlash tizimi va mazmunini mamlakatning ijtimoiy va iqtisodiy taraqqiyoti istiqbollaridan, jamiyat ehtiyojlaridan, fan,madaniyat, texnika va texnologiyaning zamonaviy yutuqlaridan kelib chiqqan holda qayta qurish; ta'lim oluvchilarning ma'naviy-axloqiy tarbiyalashning va ma'rifiy ishlarning samaraliy shakillari hamda uslublarini ishlab chiqish hamda joriy etish; ta'lim va kadrlar tayyorlash,ta'lim muassasalarini attestatsiyadan o'tkazish va akkreditatsiya qilish sifatiga baho berishning xolis tizimini joriy qilish; yangi ijtimoiy -iqtisodiy sharoitlarda ta'limning talab qilinadigan darajasi va sifatini kadrlar tayyorlash tizimining kamalda faoliyat ko'rsatish va barqaror rivojlanishning kafolatlarini, ustivorligini taminlovchi normativ, moddiy-texnika va axborot bazasini yaratish; ta'lim, fan va ishlab chiqarish samaraliy integratsiyalanuvni ta'minlash,tayyorlanayotgan kadrlarning miqdori va sifatiga nisatan davlatning talablarini, shuningdek nodavlat tuzilmalari, korxonalar va tashkilotlarning buyurtmalarini shakillantirishning mexanizimlarini ishlab chiqish; uzluksiz ta'lim va kadrlar tayyorlash tizimida byujetdar tashqari mablag'lar, shu jumladan chet el investitsiyalari jalb etishning real mexanizimlarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish; kadrlar tayyorlash soqasida o'zaro manfaatli xalqaro hamkorlikni rivojlantirish. ta'lim tizimi va turlari O'zbekiston davlat tizimi quyidagilarni o'z ichiga oladi. DTS lariga muofiq ta'lim dasturlarini amalga oshiruvchi davlar va nodavlat ta'lim muassasalari. ta'lim tizimining faoliyat ko'rsatish va rivojlanishni ta'minlash uchun ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.07 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.07 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:06 ]
Arxiv ichida: doc