TA'LIMDA INNOVATSION TYeXNOLOGIYaLAR Reja: Innovatsion ta'lim texnologiyalari tushunchasining mazmuni. Innovatsion jarayonning bosqichlari. Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim turlari. Hamkorlik ta'lim texnologiyalarining didaktik mohiyati. ta'lim tizimida tub islohotlar zarurligini etirof etish uchun o'tgan asrning 80-yillaridan boshlab pedagogik leksikonda Innovatsiya iborasi qo'llana boshladi. U pedagogika nazariyasi va amaliyotida allaqachon o'z o'rnini topgan bo'lsada, uning mohiyati shu paytgacha to'lakonli yoritilmagan hisoblanadi, yani yakdillik mavjud emas. Keng manoda Innovatsiya pedagogik tizimga yangilik kiritish yo'li bilan ta'lim-tarbiya jarayonini maqbullashtirish, sifat va samaradorligini oshirishni ko'zda tutadi. Pedagogika tizimiga kiritilgan yangilik sifat va samaradorlikka salbiy ta'sir qilishi ham mumkin. Biz tizimga uning ichki zaxira va imkoniyatlarini hisobga olgan holda sifat va samaradorlikni oshirish maqsadida kiritilgan yangiliklargina innovatsiya deb tushunamiz. Pedagogik tizimni takomillashtirib, yuqori sifat va samaradorlikka erishishga oid g'oya, nazariya, qoida, shakl, metodlar va vositalar tizimini -pedagogik innovatsiyalar sifatida qabul qilish mumkin. So'nggi 20-25 yillar davomida pedagogik tizimga ko'plab yangiliklar kiritilayotganligining guvoxi bo'lib turibmiz. Misol sifatida yangi konsepsiyalar, investitsiyalar, DTS, testlar, muqobil o'quv rejalari, yangi turdagi o'quv yurtlari, texnologiyalar va shu kabilarni ko'rsatish mumkin. INNOVATSION TA'LIM TYeXNOLOGIYaLARI TUShUNChASINING MAZMUNI. Innovatsiya (in-lik, novus-yangi) yangilik kiritish, yangilik degan manoni anglatadi. Innovatsion ta'lim deganda odatda o'quv jarayoniga yangi (foydali) elementlar olib kirish tushuniladi. Shuning uchun ta'lim tizimida innovatsiya o'zgartirish bilan bevosita bog'liq. Bunday o'zgartirishlar ta'lim tizimining: maqsadiga, mazmuniga, metod, texnologiyasiga, tashkil etish shakli va boshqaruv tizimiga; pedagogik faoliyatdagi o'ziga xoslik va o'quv-bilish jarayonini tashkil etishga; ta'lim darajalarini nazorat qilish va baholash tizimiga; o'quv-metodik ta'minotiga; tarbiyaviy ishlar tizimiga; o'quv reja va o'quv dasturlariga; o'quvchi va o'qituvchi faoliyatiga bog'liq. Oliy ta'lim o'quv jarayoniga texnologik yondashuvni tatbiq etishning umumiy tavsifi Texnologik jarayonning mazmuni va mohiyati O'quv jarayoni maqsadi va vazifalarini oydinlashtirish O'quv jarayonini texnologiyalash-tirishning tayanch asoslari O'qitish shakl, metod va vositalarini oqilona tanlab olish Kutiladigan natijalarni aniq belgilab olish Amalga oshiriladigan o'quv jarayonining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash O'quv jarayonini texnologiyalashtirish bosqichlari LOYIHALASh RYeJALAShTIRISh O'QUV MAShG'ULOTI MAQSAD VA VAZIFALARINI ANIQLAShTIRISh MAShG'ULOT BOSQIChLARI VA VAQTNI TAQSIMLASh KUTILADIGAN NATIJALARNI OYDINLAShTIRISh PROFYeSSOR-O'QITUVChINING VAZIFALARI ShAKL, MYeTOD VA VOSITALARNI TANLAB OLISh TALABANING O'QUV IShI TARTIBI NAZORAT VA BAHOLASh TARTIBINI BYeLGILASh O'QUV MATYeRIALLARI MAJMUI Yangi g'oya tug'ilishi yoki yangilik konsepsiyasini paydo bo'lishi (kashfiyot) bosqichi Yaratilgan yangilikni amalda qo'llay bilish bosqichi Yangilikni yoyish, uni keng targ'ib tadbiq etish bosqichi Muayyan sohada yangilikni hukumronlik qilish bosqichi Ixtiro qilish, yani yangilik yaratish bosqichi INNOVATSION JARAYoNNING BOSQIChLARI ta'lim innovatsiyalarining turlari Innovatsion yondashuv (V.Slastenin): ta'lim innovatsiyalarini pedagogik jarayonga tatbiq etish bosqichlari: Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim - talabaning fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o'ziga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
152.19 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:08
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
152.19 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:08 ]
Arxiv ichida: ppt