Ta'limda o'rgatuvchi va o'rganuvchi faoliyatlari uyg'unlashuvi

Ta'limda o'rgatuvchi va o'rganuvchi faoliyatlari uyg'unlashuvi

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'limda o'rgatuvchi va o'rganuvchi faoliyatlari uyg'unlashuvi - rasmi

Material tavsifi

ta'limda o'rgatuvchi va o'rganuvchi faoliyatlari uyg'unlashuvi Reja: o'rgatuvchi va o'rganuvchi faoliyatlari. Pedagogik texnologiyaning tamoyillari. Yangi o'quv materialini uzlashtirishning darajalari: a) boshlang'ich va algoritmik xarakterdagi daraja. b) Evristik va ijodiy xarakterdagi daraja. 4. Ijrochi va evristik texnologiyalar. 5.o'qituvchi bilan o'quvchi mulokatinng xarakterlari. ilg'or pedagogik texnologiyaning markazida ta'lim jarayonning rahbari hamda shu jarayonning subyekti xam obyekti bo'lgan o'qituvchi va o'quvchi turadi. Shunday ekan, bu ikki shaxsning hamkorligi, o'zaro mulokati, bir - biriga kursatadigan ta'siri eng zamonaviy va milliy talablar asosida tashkil topishi kerak. Buning uchun birinchi navbatda, o'qituvchi ta'lim - tarbiya jarayoni oldiga qo'yilgan talablar, ta'limni tashkil etish va boshqarish tamoyillari hamda yo'llari, o'quvchini aqliy va jismoniy jihatdan rivojlantirish usullari, u bilan hamkorlik qilish, uni o'qishga, o'rganishga yo'naltirish, o'quvchi shaxsi faoliyatini to'g'ri tashkil etish, ular bilan mulokatga kirishish, muoammo va kelishmovchiliklarni bartaraf etish, sinfda ijodiy, ishchan muhitni vujudga keltirish, o'quvchi faoliyatini aniq va to'g'ri baholash metodlari bilan qurollangan bo'lishi lozim. o'qituvchining samarali faoliyati ko'rsatishiga yo'naltirilgan, darsning metodik ishlanmasidan farqli ularok, ta'limning pedagogik texnologiyasi ta'lim oluvchilarga yo'naltirilgan bo'lib, bolalarning shaxsiy hamda o'qituvchi bilan birgalikdagi faoliyatini hisobga olgan holda, o'quv materiallarini uzlashtirishga qaratilgan bo'ladi. Pedagogik texnologiyaning markaziy muammosi o'quvchi shaxsini rivojlantirish orqali ta'lim maqsadiga erishishni ta'minlashdan iborat. Pedagogik texnologiyaning tamoyillari kuydagilardan iborat: kafolatlangan yakuniy natija, ta'limning maxsuldorligi, teskari aloqaning mavjudligi, ta'lim maqsadining aniq shakillanganligi. U yoki bu pedagogik texnogiyani tanlash, rejalashtirilgan dars va mashg'ulotda kaysi darajadagi bilim va ko'nikmalarni uzlashtirish nazarda tutilganligiga bog'liqdir. Pedogogik texnologiya doirasida yangi o'quv materialini uzlashtirishning boshlang'ich, algoritmik, evristik, ijodiy xarakterdagi darajalari mavjud. boshlang'ich xarakterdagi daraja-o'quvchining eshitganlari, ularga berilgan namunalar, takdim etilgan algoritm va ko'rsatmalar asosida topshiriqlarni bajarish ko'nikmasini ifodalaydi. Algoritmik xarakterdagi daraja-bilim va ko'nikmalar mazmunini tadbiq kila olish mahorati, bir tipdagi masalalarni echa olish, yozib olish va eslab qolish faoliyatini amalga oshirish ko'nikmasini ifodalaydi. Evristik xarakterdagi daraja-takdim etilgan o'quv masalalarini yechish yo'llarini izlash hamda bu muammolarni yechish uchun yangi axborotlarni mustaqil tarizda izlab topish ko'nikmasiga ega bo'lish bilan xarakterlanadi. Ijodiy xarakterdagi daraja-o'quv materialini, shuningdek, ilgari uzlashritilgan bilim va ko'nikmalarni turli holatlarda tadbiq eta olish mahorati bilan xarakterlanadi. boshlang'ich va algoritm xarakterdagi darajalar reproduktiv bilim va ko'nikmalarni talab qiladi. Uzlashtirishning ushbu darajalardagi pedagogik texnologiyalarni ijrochi texnologiya deb atash mumkin. o'quv materialini esda saklab qolishga va ko'nikmalarni hosil qilishga yo'naltirilgan bilim va mahoratlar darajasi o'quvchilarning reproduktiv va maxsuldor faoliyatlarni uygunlashtirishni talab qiladi. o'quv- biluv faoliyati izlanuvchan, evristik xarakter kasb etganda, yuqori darajadagi muammoli, muammoli rivojlantiruvchi ta'lim metodi, vaziyatni tahlil qiluvchi topshiriqlar metodi ishchan o'yinlar, mustaqil ishlar, muammoli xarakterdagi topshiriqlardan foydalanish zarur. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 11.39 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:08 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 11.39 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga