Ta'limning metodlari va shakllari

Ta'limning metodlari va shakllari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ta'limning metodlari va shakllari - rasmi

Material tavsifi

ta'limning metodlari va shakllari Reja: 1.ta'lim metodlari va ta'limning tashkil qilish shakllari haqida ma'lumot. 2.ta'lim metodlarining tasnifi. Z.ta'limning tashkiliy shakllari. 4.Dars - ta'limni tashkil qilishning asosiy shakli sifatida. 5.ta'limni tashkil qilishning boshqa shakllari. 1. Didaktikada ta'lim metodlarining tasnif etishga oid turli - tuman qarashlar mavjud: bazi mutaxasisslar ta'lim metodlarini tasnif etishda bilim manbalarini hisobga olsalar, ayrim mutaxassislar o'qituvchi faoliyati xususiyatlaridan kelib chiqishadi, uchinchi bir guruh olimlar o'quvchilar faoliyatini etiborga olishadi. ta'lim metodlariga bunday qarashlarning ko'p va rang - barang bo'lishi tabiiy. Zero, ta'lim metodlari mazmunan boy hodisa bo'lib, ular ma'lumot mazmuni bilan xam, o'qituvchi, o'quvchi faoliyati bilan xam, bilim va malakalar bilan xam, shuningdek ijodiy qobiliyatlarni, munosabatlarni rivojlantirish bilan xam daxldor kategoriyadir. S.I.Perovskiy, Ye.Ya.Golant o'qitish metodlarini tasnif etishda ta'lim manbalarini hisobga olishgan. Ular o'qituvchi nutqi, ko'rgazma qurol, darslik hamda ko'shimcha adabiyotlarni ta'lim manbai sifatida karab, ta'lim metodlarini uch guruhga ajratishgan bilimlarni og'zaki bayon qilish metodlari, ko'rgazmali metodlar, amaliy metodlar. Didaktikada ta'lim jarayoning turli metodlarida bajariladigan ishlar mazmunidan kelib chikib ta'lim metodlarini tasnif etish g'oyasi xam mavjud. M.A.Danilov, B.P.Yesipov o'zlarining kator asarlarida ta'lim metodlarini kuyidagicha guruhga ajratishgan: bilimlarni shakllantirish metodlari, malaka va ko'nikmalarni shakllantirish metodlari, bilim va malakalarni tatbik etish metodlari, ijodiy ishlash metodlari, bilim va malakalarni mustahkamlash, tekshirish metodlari. M.I.Skatkin, I.Ya Lerner ta'lim metodlarini tasnif etishda o'quvchilar faoliyati xususiyatlarini etiborga olishgan va ularni kuyidagicha guruhlarga ajratishgan: izoxli - ko'rgazmali metodlar; qayta eslashga oid standart metodlar; muammoli bayon etish metodi; kisman izlanish yoki evristik metod; ilmiy izlanish metodlari. M.I. Mahmudov ta'lim metodlarini tasnif etishda o'qitish usullari bilan o'qish usullarini o'zaro ko'shishni taklif etadi. Uning takidlashicha bu usullar - o'qitish usullari va o'qish usullari o'zaro ko'shilib, quyidagi ta'lim metodlarini hosil qiladi, xabar - umumlashtirish tilidagi metodlar, izoxli va eslashga oid metodlar, izoxli - ragbatlantiruvchi metodlar: kisman izlanishga oid metodlar, izlanish metodlari. Mashxur didakt olim Yu.K.Babanskiyning kator ilmiy - pedagogik asarlarida ta'lim metodlari o'quvchi faoliyati nuqtai nazaridan tasnif etilgan. U ta'lim metodlarini uch guruhga ajratgan: o'quv bilim faoliyatini tashkil etish va boshqarish metodlari, o'quv - biluv faoliyatini ragbatlantirish metodlari, o'quv - biluv faoliyati samaradorligini nazorat etish metodlari. Xar bir guruh o'z ichida yana kichikrok guruhlarga ajratiladi. Masalan, 1 - guruh metodlar jumlasiga kuyidagilar kiradi: og'zaki bayon metodlari, ko'rgazmali metodlar, amaliy metodlar, induktiv va deduktiv metodlar, reproduktiv metodlar, muammoli izlanish metodlari, mustaqil ishlash metodlari. yuqoridagiga o'xshab, ragbatlantirish, nazorat qilish metodlari xam o'z ichida guruhlarga ajratilgan. hozirgi paytda ta'lim metodlariga oid mukammal tizim Yu.K.Babanskiy tasnifidir. ta'lim metodlarini tasnif etish masalasiga doir qarashlarning ko'pligi, rang - ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.23 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:09 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.23 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga