ta'lim-tarbiya jarayonini boshqarish KXK boshqarish manosi shundan iboratki kollejning rahbarlari va xodimlari kollej hayotini barcha murakkabligiva hilma - hilligida maqsadga yo'llangan holda aktivo'rganishlari va shular asosida kollej ta'limining butun tizimini ularda o'stirish pedagogik jarayonning samaradorligini oshirishga yordam beradigan karorlarni qabul qilishlari hamda amaliy tadbirlarni ishlab chiqishlari kerak. KXK ta'limini yaxshilashning hal qiluvchi shartlaridan biri rahbarlikning ilmiy asosda bo'lishidir. rahbarlikning ilmiyligi yangilikni izlash, ilmiy mashg'ulotlardan foydalanish, jamoaga rahbarlik qilishning pedagogik, psixologik va iqtisodiy asoslarini egallash demakdir. KXKning ilmiy boshqarishda: Kollejning ta'lim - tarbiyaviy jarayoni va butun ishga ta'sir etuvchi turli, bazan bir - biriga qarama - qarshi faktorlarning o'zaro ta'sirini hisobga olish; Mazkur davrda kollejning rivojlanishiga salbiy ta'sir etuvchi tashqi va ichki faktorlarga qarshi ta'sir etuvchi choralarni ishlab chiqarish; ta'lim tarbiya jarayonida vujudga keluvchi barcha yangi, ilg'or usullarni topa bilishi va ularni amalda tadbiq qilishni rejalashtirish, yo'lga kuyish, boshqarish hamda nazorat qilish. Kollejni ilmiy asosda boshqarishga utishning muhim shartlaridan biri - kollej rahbarining butun ta'lim - tarbiyaviy ishni pedagogik tahlil qilishlari, kollej vazifalarini bilishlari va tushuntirishlaridan iboratdir. Bu quyidagi faktorlardan aniqlanadi: ta'lim - tarbiyaviy jarayon haqidagi yaxshi tashkil qilingan makul axborotlar oqimi; Bu axborotni chuqur va fikr yuritib tahlil qilish natijasida amaliy faoliyat uchun xulosalar chikara bilish; Axborot tahlilidan kelib chikuvchi xulosalar asosida jamoa ishini tashkil kila bilish. KXKda rahbarlik qilish. O'zbekiston Respublikasi Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi tomonidan belgilangan malakali ishchilarni tayyorlash davlat rejasiga muvofiq tashkil kilinadi, qayta to'ziladi va bekor kilinadi. KXKning barcha faoliyatiga kallej buysinuvchi kasb-ta'limi organi tomonidan tashkilotchilik kobilyatiga, kollejning ixti-sosiga muvofiq keluvchi oliy ma'lumotga ishlab chiqarish va pedagogik tajribaga ega bo'lgan hozirgi zamon talabi bo'yicha ilmiy darajasi bo'lgan shaxslardan tayinlanuvchi deroktor rahbarlik qiladi. Kollej direktori o'quvchilarning ta'lim-tarbiyaviy ishlariga, kasb-ta'limi tayyorgarliklarini tashkil qilish sifatiga, ularning sog'liqlari va jismoniy rivojlanishiga shuningdek unga ishonib topshirilgan bilm maskanini xo'jalik moliyasi va shu kabilarga javobgardir. Direktorning zimmasiga: O'quvchilarni qabul qilish, malakali ishchilarni etishtirib chiqarish rejalari-ning bajarilishi; Pedagogik jamoa KXK direktori bilan birga o'quv ishlab chiqarish va ta'lim tarbiyaviy ishlar bo'yicha o'rinbosar, ilmiy mudir hamda katta usta rahbarlik qiladi. boshqarish san'ati shundan iboratki,unda kallejning barcha rahbarlari,jamoani yagona maqsadini egallashga yo'llashlari, bir - birining faolyatlarini takrorlamasliklari,ayniqsa har bir rahbar o'z vazifasini aniq bilishi kerak. Kallej direktori va o'rinbosarlarining ishida bir biriga aloqador, bazan esa umumiy vazifaga ega bo'lgan ishlar uchraydi. Shuning uchun bu vazifalarning aniq sharoitlarda taksimlanishi juda muhimdir, bu esa ish jarayonida takrorlashning oldi oladi va bilim yurtidabiron bo'limlarni nazoratsiz qolishiga yo'l kuyilmaydi. Ko'pincha kollej direktorlari noto'g'ri yo'l to'tadilar ular pedagogik ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.65 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:08
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.65 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:08 ]
Arxiv ichida: doc