Tarbiya insonni komillikka eltuvchi ilm sifatida

Tarbiya insonni komillikka eltuvchi ilm sifatida

O'quvchilarga / Pedagogika
Tarbiya insonni komillikka eltuvchi ilm sifatida - rasmi

Material tavsifi

Tarbiya insonni komiLLikka eltuvchi ilm sifatida Reja: 1. Komil inson kamolotida tarbiyaning ahamiyati 2. Komillikning asosi-ilm 3. Komil insonni voyaga yetkazish yutr kelajagi garovi 1 Tarbiya ko'pincha inson kamolotiga erishishning asosiy tarkibiy qismi sifatida ko'riladi. Bu qiyinchiliklar yoki chalg'itadigan narsalar qarshisida ham qoidalar yoki prinsiplar to'plamiga doimiy rioya qilish amaliyotidir 2 3 Ota-onalarning farzand uchun fidoiy bo'lishligi o'zbek millatiga xos bo'lgan ajoyib fazilatdir. XI asrda yashab ijod etgan mutafakkir Yusuf Xos Hojib o'zining Qutadg'u bilig asarida bola tarbiyasi haqida to'xtalib, shunday yozadi: Farzand qanchalik bilimli, aqlli-xushli bo'lsa ota-onasining yuzi shunchalik yorug' bo'ladi. 4 U bola tarbiyasida otaning mas'uliyatiga alohida e'tibor beradi. Kimning o'g'il-qizi erka bo'lsa, deb yozadi u, unga shu kishining o'zi mungli bo'lib yig'laydi. Ota bolani kichikligida bebosh qilib qo'ysa bolada gunoh yo'q barcha jafo otaning o'zida; o'g'ilqizning xulq-atvori yaramas bo'lsa, bu yaramas ishni ota qilgan bo'ladi. Ota bolalarini nazorat qilib, turli hunarlarni o'rgatsa, ular ulg'aygach, o'g'il-qizim bor deb sevinadi; o'g'il-qizga hunar va bilim o'rgatish kerak, toki bu hunar bilan ularning fe'l-atvorlari go'zal bo'lsin Komil inson tushunchasi subyektiv bo'lib, madaniy, ijtimoiy va individual nuqtai nazarga ko'ra turlicha bo'ladi. Biroq, ba'zi umumiy xususiyatlar ko'pincha mukammal inson g'oyasi bilan bog'liq. Jismonan komil inson chiroyli, sog'lom, sog'lom hisoblanishi mumkin. U kuch- quvvat, chidamlilik va adab kabi fazilatlarga ega bo'lishi mumkin. Biroq, jismoniy ko'rinish - bu mukammallik uchun yagona mezon emas; ichki sifatlar birdek muhim ahamiyatga ega. 6 Avloniyning aytishicha, odam tug'ilishidan yomon xulq bilan tug'ilmaydi. Muayyan bir sharoitda yomon tarbiya natijasida ularda yomon xulq paydo bo'ladi va shakllanib boradi. Insondagi qobiliyatni kamolotga yetkazish tarbiya bilan amalga oshadi. Abu Nasr Forobiy deydiki, inson kamolotga yolg'iz erisha olmaydi. U boshqalar bilan aloqada bo'lish, ularning ko'magi yoki munosabatlariga muhtoj bo'ladi. Bunga ta'lim-tarbiyani yo'lga qo'yish orqali erishiladi. Abu Rayhon Beruniy komillikning asosi ilmli bo'lishda deb hisoblaydi va barcha illatlarning asosiy sababi ilmsizlikdir deya urg'u beradi. Alisher Navoiy asarlarida komil inson muammosi markaziy o'rinni egallaydi va o'z orzusidagi yetuk shaxsni asarlarining qahramonlari sifatida gavdalantirishga harakat qiladi. 8 Foydalangan adabiyotlar: Abdurahmanov A. Saodatga eltuvchi bilim. Toshkent 2009 Abu Iso at-Termiziy. Sunnai Termiziy Toshkent 199 Imom G'azzoliy. Uylanish odobi. Toshkent 2018. Jo'rayev N Ma'naviyat inson qalbining sarchasmasi, Toshkent 2015 Ibrohimov A. Yorug'lug' Toshkent 2006 Ikramova K. inson kamolotida tarbiyaning ahamiyati. Toshkent 2021 Tohir Malik Odamiylik Mulki. 2003 10 11 E'tiboringiz uchun rahmat ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 929.48 KB
Ko'rishlar soni 56 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:12 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 929.48 KB
Ko'rishlar soni 56 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga