Tarbiya jarayonida tashkil etish va amalga oshirish yo'llari Reja: 1.Milliy urf odat, qadryat va an'analara tarbiya asosi 2.Xalq og'izaki ijodi bola tarbiyasida muhim vosita. 3.Tarbiya ishlarini tashkil etishda islom ta'limoti manbalarining tutgan o'rni Milliy urf-odat, qadryat va ana'nalar- tarbiya asosi Tarbiyaviy ishlarning ta'sirchanligi samaradorligi ko'p jihatdan xalqimizning boy, milliy ma'naviy merosining tarixiy ildizlarini o'rganishga bog'liq. Har bir xalqning ijtimoiy ma'naviy hayotda azaliy urf odat, marosim, analar tarzida o'ziga hos boir qadiryat meros sifatida namoyon bo'lib avloddan avlodga yetib keladi. O'zbek millatiga hosligi uning ma'naviy madaniyatini shakillantirishda milliy qadryatlarning o'rni muhimdir. Milliy qadryat millat uchun muhim ahamyatga ega bolgan etnik jihatdan va xususiyatlari bilan bog'liq qadryat shakllari mavjud. Milliy qadryatlar murakkab ijtimoiy ruhiy hodisa bo'lib millatning tili, madaniyati tarixi urf-odatlari analarini jamiki moddiy va ma'naviy boyliklarini iqtisodiy ijtimoiy siyosiy hayotning barcha tomonlaridir. Tabiyaviy ishlar mazmunida milliy qadryatlarning quydagi bosqichlaridan ketma ket foydalanish mumkin. ular: Milliy qadryat haqida tushuncha berish Ajdodlarimiz qoldirgan ma'naviy moddiy boyliklar Xalq og'izaki ijodiyoti Urf-odat va ularning tarbiyaviy ahamiyati Xalq yaratgan an'analar v marosimlarni o'rganish va nishonlash kabilar Milliy qadryatlardan foydalanish ta'lim tarbiya jarayoni mazmunini ochib berish o'quvchilarda milliy g'oya, milliy g'urur, milliy iftixor kabi ma'naviy axloqiy sifatlarni shakillantiradi O'zbek xalq etnogarfiyasida avlod ajdodlarimiz komillikga intiluvchi har bir shaxsga nisbatan quydagi o'g'it bilan murojat qilishgan. O'zbegim! Osmonning musaffo, oiling tinch totuv, dasturxoning to'kin sochin bo'lsin farzandlarimiz komil inson bo'lib voyaga yetsin, har qachon bayram, to'y tomoshani tark etmasin milliy urf odat va qadryatlarimizga sodiq qol! An'ana marosim milliy urf odat o'zbekning o'zligidir. An'anlar tarixiy taraqqiyot jarayonida tabiiy va ijtimoiy ehtiyojlar asosida vujudga keladigan avloddan-avlodga meros bo'lib o'tadigan kishilar ma'naviy hayotiga ta'sir ko'rsatadigan madaniy hodisadir.ana'na o'ziga hos ijtimoiy hodisa sifatida kishilar ongiga singan qabul qilingan tartib va qoidalar majmuasi hisoblanadi. Odat (urf-odat)-kishilarning turmushiga singib ketgan, ma'lum muddatda takrorlanib turuvchi xatti harakat, ko'pchilik tomonidan qabul qilingan xulq atvor, qoidalar ko'nikmasi. Masalan, kichiklarning kattalarga salom berishi qiynalgan kishilar holidan habar olish hasharga borish kabilar o'zbek kabilar o'zbek xalqiga xos yaxshi odatlar hisoblanadi Marosim-inson hayotidagi muhim sanalarni nishonlashga qaratilgan, rasmiy va ruhiy ko'tarinkilik vaziyatda o'tadigan, umum qabul qilingan tartib qoidalarga amal qiladigan tadbir hisoblanadi. Odat kundalik hayotda doimo kuzatilsa marosim inson hayotidagi muhim hodisalar sodir bo'lganida vujudga keladi. Marosim kishilar hayotidagi eng muhim voqealar bilan bog'liq bo'ladi. Marosimga, bo'layotgan voqeaga guvoh sifatida odam chaqiriladi Odamlar kimningdir g'ami yoki quvonchiga sherik bo'lishadi kelajakni o'ylab yaxshi niyatlar qilishadi. Inson hayotida bo'lib o'tayotgan muhim voqeani nishonlash jarayonida an'ana ham odat ham marosim ham mujassamlashadi an'ana, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
58.13 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:12
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
58.13 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:12 ]
Arxiv ichida: doc