Tarbiya nazariyasi va amaliyoti asoslari

Tarbiya nazariyasi va amaliyoti asoslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Tarbiya nazariyasi va amaliyoti asoslari - rasmi

Material tavsifi

Tarbiya nazariyasi va amaliyoti asoslari Reja: 1. Tarbiya jarayoni va tarbiya metodlari 2. Odob, axloq va xulk tarbiyasi 3. Iymon, e'tiqod vijdonni tarbiyalash 4. mustaqil fikr va aql tarbiyasi 5. mehnat, estetik va ekologik tarbiya Tarbiya jarayoni va tarbiya metodlari axloq, odob, xulk, aql, ong, vijdon va ruhiy-hissiyot, amaliy sifatlar ma'naviyatni tarkibiy kismi ekanligi. Tarbiyaning murakkab jarayon ekanligi va uning milliy g'oya, milliy mafkuraga bog'liqligi. Tarbiya jarayonining bolalarning yosh xususiyatlariga nisbatan davrlarga bog'liqligi. axloqiy, insoniy sifatlarning shakllanishida oiladagi, atrofdagi, jamiyatdagi muhit va bolalarga munosabatlarning roli. Bola kalbi, ota-ona mexri va atrofdagilarning mexri. Obod, ozodalikka erta o'rgatish. Bolalarda amaliy konstruktiv va taklid faoliyatining erta boshlanishi, bu faoliyatlarni rivojlantirish uchun sharoit yaratish. «Men uzim bajaraman» degan ishonchni to'g'ri yo'naltirish. subyektiv, faol shaxsiy faoliyatning erta boshlanishi. ma'naviyatga oid suhbatlar, tushuntirishlarning erta, me'yorida va o'z o'rnida olib borilishi. bog'cha yoshida amaliy o'yinlarning, axloqiy suhbat, hayotiy faoliyat va o'quv fanlarini uygunligini bolalarning to'g'ri ma'naviy shakllanishidagi roli. xalqning urf-odatlari, milliy an'analari, ularning bolalar ma'naviya shakllanishidagi o'rni. Tabiat, muhit, etnik xususiyatlar va tarbiya uzviyligining inson shakllanishidagi ahamiyati. Ona tili, kalb, rux uygunligi va to'g'ri shakllantirish metodlari: suhbat, namuna, taklid, amaliy vaziyatlar, har xil aytishuvlar, ko'rgazmali kursatuvlar, musiqa, teatr, san'at, kino, televizor. Intellektual rivojlanishda kompyuter, mikro EXM lar. Inson ichki ma'naviy-hissiy dunyosi bilan tashqi dunyosining, munosabatining uygunligi. Ong kuzi, kalb kuzining va inson kuzi uygunligiga erishish. Dunyoviy, madaniy va diniy tarbiyaning uygunligi. ta'lim-tarbiyaning ongli, aqliy asosda tashkil qilish. 11-13 yoshdagi (5-6 sinf) bolalarda konstruktiv amaliy fikrlashdan fikrlash amallariga astasekin o'rgatish va ularning ma'naviy sifatlarini shakllantirishdagi roli. Insonning boy xazinasi uning uzida yashiringanligi, uni topa bilish zarurligi. o'spirinlik davrida tarbiyaning o'ziga xos xususiyatlari. Intellektual va ma'naviy shakllanishni ta'minlash. Mutaxassislikning shakllanishi va unga mos sifatlarni tarbiyalash. Dunyoni ilmiy tushunish. Tarbiya metodlari: - odob va ma'naviy ongni shakllantirish metodlar: suhbat, taklid, namuna, amaliyot; - faoliyatlarni tashkil qilish muomala, munosabat, ijtimoiy xulk munosabatlari: amaliy o'yin, amaliy-hayotiy, ma'naviy mashq, topshiriqlar; - ma'naviy-ijodiy metodlari; - ragbatlantirish va fel-atvorni nazorat qilish metodlari. Odob, axloq va xulk tarbiyasi Pedagogik jarayonning ma'naviy his-tuyg'ular asosida amalga oshirilishi. Milliy g'oya, milliy mafkuraning asosini tashkil qiluvchi ma'naviy sifatlari: ilm, odamiylik, aql, xikmatlarni bilish va ularga amal qilish: kamtarlik, ma'rifat. ma'naviy-axloqiy inqirozlar. Umumiy va xususiy maqsad va mano. haqiqiy insonparvarlikning faolitda, mehnatda namoyon bo'lishi. Psixologik omillar va insoniy sifatlar. Fikrlashning his-tuyg'ularsiz insoniy siftaga aylanmasligi. Odob. Xulk-atvor. Yaxshi xulklar: e'tiqod, nazorat, say-harakat va gayrat, riyozat, shijoat ilmlilik, sabr, kanoat, intizom, nafas, vijdon, vatanni sevmok, xakkoniyat, ibrat, iffat, xayo, idrok va zako, iktidor, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.05 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:13 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.05 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga