Tarbiya nazariyasi va metodikasi - o'quv fan sifatida Reja: Jismoniy tarbiya nazariyasi va metodikasiga umumiy xarakteristika. Jismoniy tarbiya nazariyasi va metodikaning dastlabki tushunchalari. Jismoniy tarbiya nazariyasi va metodikasi fan sifatida uning o'quv rejasida boshqa fanlar bog'liqligi. Maktab yoshidagi bolalarning jismoniy tarbiyasi O'zbekiston jismoniy tarbiya tizimining asosiy bo'limi bo'lib hisoblanadi. Bu eng katta bo'lim bo'lib, bunda o'quvchilar bilim tajriba va harakat mahoratini 9 yil mobaynida oshirishlari hamda akademik litsey yoki kasb hunar kolejlarda davom ettishlari kuzda tutilgan, demak 12 yil mobaynida jismoniy tarbiyaning muhim ґarakatlariga ega buladilar. Ilmiy texnika tarakkieti sharoitida kishilarning mehnat vazifalari uzgarib turadi. Bunda jismoniy mehnat kamayib aqliy mehnat kupayib boradi. Shu boisdan jismoniy tayergarlikga bo'lgan talab oshib bormokda. hozirgi paytlarda gazeta sahifalarida tibbiyot ґodimlari «gipodinamiya», yani jismoniy mashqlar, jismoniy mehnat, faol ґarakat insoniyat faoliyatida kundan -kunga kamayib borganligi xaxida tashvishlanib gapirmokdalar. Bu esa o'z navbatida asr kasalligi yurak tomir kasalligining yildan-yilga ortishiga sababchi bulmoxda. Shifokorlar fikricha, bu kasallikning oldini olishning zaruriy vositalaridan biri kuprok ґarakat qilish va jismoniy mashxlar bilan shugullanishdir hamda «tabiatning sog'lomlashtirish kuchlari»dan unumli foydalana olish katta ahamiyatga ega. Maktabda jismoniy tarbiyani takomillashtirish, o'quv tarbiya ishlarini yaxshilashning tarkibiy kismi hisoblanadi va «sog'lom avlod uchun»istiqbol dasturi 1993, «ta'lim to'g'risida»gi qonun hamda «Kadrlar tayyorlash milliy Dasturi»(29 avgust 1997 yil) talablarini amalga oshirish uchun o'z hissasini kushadi. So'ngi yillarda maktab o'quvchilarning jismoniy kamolotgat etishida jiddiy kamchiliklar borligi va o'quvchilarning ґaeti uchun zarur ginetik qoidalarni mukammal bilmasliklari, hamda birinchi tibbiy yordam ko'rsatish sohasida etarli bilimga ega emasliklari malum bulmokda. Maktabda jismoniy tarbiyaning xilma - xil shakllari mavjud. Afsuski, boshlang'ich sinflarda fakat dars shaklini tashkil qilish va o'tkazish bilan cheklanib kolinmokda. Bu esa o'quvchilarda ґarakatga bo'lgan talablarini koniktirmaydi. Pedagogik kuztishlarning ko'rsatishicha jismoniy tarbiya darslari jarayonida o'quvchilar hayot uchun zarur bo'lgan ґarakat faolligini nixoyatda kam kismini oladilar. O'zbekiston xalqta'limi Vazirligini 1989 yil 30 yanvar, 45 sonli yuuyurugiga binoan xaftasiga 3 soat jismoniy tarbiya darsini utish mo'ljallangan edi. Lekin jismoniy tarbiya o'qituvchilari bundan unumli foydalana olmadilar. Bundan tashqari darslarni metodik jihatdan to'g'ri tashkil kilinmasligi (kupchilik maktablarda boshlang'ich sinf o'quvchilari bilan jismoniy tarbiya darsini mutaxassis bo'lmagan o'qituvchilar tashkil qiladi va o'tkazadilar): o'quvchilarning yosh xususiyatlari va jismoniy rivojlanishini hisobga olgan holda mashqlar tanlanishi natijasida o'quvchilarda jismoniy sifatlarni tarbiyalash, ґarakat malakalarini shakllantirish etarli darajada emas. ko'p maktablarda o'quvchilarning jismoniy rivojlantirish uchun zarur va faol dam olishga qaratilgan tadbirlar: mashg'ulotgacha o'tkaziladigan gimnastika, katta tanaffuslarda kizikarli tashkil kilinadigan ґarakatli o'yinlar, umum - ta'lim darslar jaraenida o'tkaziladigan kuvnok dakikalar va boshxa tadbirlarni tashkil qilishga etibor karatilmay koldi. Natijada ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.66 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:13
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.66 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:13 ]
Arxiv ichida: doc