Tarbiya psixologiyasi. Tarbiya metodlari va formalari

Tarbiya psixologiyasi. Tarbiya metodlari va formalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Tarbiya psixologiyasi. Tarbiya metodlari va formalari - rasmi

Material tavsifi

Tarbiya psixologiyasi. Tarbiya metodlari va formalari Reja: Shaxsni tarbiyalash metodlari va formalari. Aqliy, estetik va mehnat tarbiyasi metodlarining o'ziga xos xususiyatlari. Tarbiyasi qiyin va o'zlashtirmovchi o'quvchilar bilan ishlash metodlari. Jinsiy tarbiyalash. Tarbiya shaxsni shakillantirish maqsadiga qaratilgan va unda hayotiy e'tiqod va his-tuyg'ular, ma'naviy xulk-atvor hosil qilish jarayonidir. «ta'lim-tarbiyani yangi zamon talablari darajasiga ko'tarish usib kelayotgan yosh avlodlarimizning porlok kelajagini garmonik o'stirish imkoniyatini yaratish» (I.Karimov Uzb.R Prezidenti, Oliy Majlisning IX ses.Kadrlar tayyorlash milliy dasturi) hozirgi kunning asosiy masalasidir. Kadrlar tayyorlash milliy dasturi shuni nazarda tutadiki, boshqa muhim masalalar katorida Milliy qayta tiklanish mafkurasi va jamiyat boyliklari asosida o'quvchilarni ma'naviy va axloqiy xislatlarini o'stirish, o'quvchilarning xulk madaniyatini shaqlantirish, barkamol naslni tarbiyalab etishtirish orqali haqiqiy inson qilib tarbiyalash lozim. hozirgi zamon tarbiyasining maqsad va vazifalari avvalo, yoshlarni chinakam ma'rifatli kishi qilib, inson kadrini, milliy qadriyatlarini uzligini anglash, erkin va ozod jamiyatda yashash, mustaqil davlatimining jahon hamjamiyatida uziga munosib, obruli urin egalaydigan fidoiy insonni tarbiyalashdir. II. Tarbiya - maxsus faoliyat sifatida muayyan dasturning, anglab olingan maqsadining mavjudligi bilan, ta'sir ko'rsatishining maxsus ishlab chiqilgan va asoslab berilgan vositalari shakllari hamda usullarini kullanishi bilan tasodifiy va stixiyali ta'sirlardan ajralib turadi. sog'lom tarbiyaviy vaziyatsiz mukkammal shaxs vujudga kelmaydi. o'quvchilarning hayoti va faoliyatini to'g'ri tashkil qilish, ijobiy axloqiy, ijtimoiy xulk-atvor tajribasi shaxsning tarkib topishida muhim ahamiyatga ega. Malumki, birgina faoliyatning uzida shaxsning xar-xil va xatto bir-biriga qarama-qarshi sifatlarini tarkib toptirish mumkin. Buning asosida maktab o'quvchisi amal kiladigan motivlar yotadi. Bu xulkatvor shaxsan o'quvchining o'zi uchun qanday manoga ega bo'lishiga karab, unda xar-xil sifatlarni tarkib topishiga sabab bo'ladi. M: o'quvchi urtogini prinsipial asosda tanqid kilsa - unda katiylik, halollik; agar o'z aybini urtogiga kuyish bulsa - xudbinlik individualizm, egoizm paydo bo'ladi. Faoliyat - odamni shaxs sifatida shakilantirish asosi hisoblanadi. Bola o'yin, o'qish va mehnat faoliyatiga qanday munosabatda bulsa, unda shu faoliyat asosida ijobiy va salbiy sifatlar shakllanishi mumkin. o'qish va o'yinga ijobiy munosabat, ilmga intilishga kizikish, mehnatsevarlik kabilar bilan, salbiy munosabat esa ishyokmaslik, dangasalik o'zini idora kila olmaslik kabilar shakllanishiga sabab bo'ladi. Shuning uchun xam faoliyatining yetakchi tiplarini uyushtirish bola shaxsini shakllanishiga maqsadga muvofik ta'sir etish vositasidir. . . axloqiy ehtiyojlarning tub mohiyati bu: 1) insonning axloqiyligi boshqalar bilan muloqotda bo'lishini ijtimoiy shart-sharoit mavjud bo'lishini; 2) indivdual ongning axloqiy tomonlarni shakillanishini ijtimoiy shart-sharoitdagi tarbiyaga bog'liqligi bilan belgilanadi. Va nixoyat, hayotning konkret xollarini hisobga olgan holda axloqiy ehtiyojni his-tuyg'uga, fikrlashiga bog'liqligi muhimdir. axloqiy fazilatlarni namayon bo'lishi ijtimoiy burch tushunchasi bola ongiga qanday singdirilishiga bog'liq . Burch- bu jamiyat va jamoaning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.17 KB
Ko'rishlar soni 58 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:13 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.17 KB
Ko'rishlar soni 58 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga