Tarbiyachining o'qituvchining mahorati Reja: 1. Tarbiyaviy mahoratining mohiyati. 2. Tarbiyavii ishlarni tashkil qilishning millii va nazariy asoslari. 3. Tarbiyaviy mahoratining tizimi: ijtimoiy, estetik, axloqiy, texnologik. 4. Pedagogik tashkilotchilik faoliyatining mohiyati. «Men Abdulla Avloniyning Tarbiya biz uchun yo hayot, e mamot, yo najot, yo xaloqat, yo saodat, yo faloqat masalasidir- degan fikrini ko'p mushoxada kilaman. Buyuk ma'rifatparvar bu so'zlari asrimiz boshida millatimiz , uchun kanchalar muhim va dolzarb bo'lgan bo'lsa, hozirgi kunda biz uchun xam shunchalik, balki undan xam kura muhim va dolzarbdir. Chunki ta'lim-tarbiya ong maxsuli, lekin ayni vaqtda ong darajasi va uning rivojini xam belgilaydigan omildir. Binobarin, ta'lim-tarbiya tizimini uzgartirmasdan turib biz kuzlagan oliy maqsad-ozod va obod jamiyatni barpo etib bulmaydi,» - degan edilar Prezidentimiz I. A. Karimov o'z asarlarida. Darhaqiqat yurtimiz kelajagi bo'lgan eshlarni xar tomonlama kamolga etgan, barkamol inson qilib tarbiyalashda ularning ma'naviyat kirralari: iymon, e'tiqod, mexr vatanparvarlik, dustlik, insonga cheksiz muhabbat, muruvvatlilik, kanoatlilik, sabr-tokatlilik, saxiylik, millii Fypyp kabi fazilatlarni shakllantirish juda muhimdir. Bu mislsiz tengi yuk ishda o'qituvchilarning, tarbiyachilarning, ta'lim sohasida masul xodimlarning xizmati benixoyat kattadir. Tarbiya-tarixiy va ijtimoiy hodisadir. Tarbiya avlod-ajdodlarimizdan bizga etib kelgan buyuk meros bo'lib, u komil insonni voyaga etkazishda muhimdir. Tarbiya insonlarning faoliyati jarayonida ularning ongi va irodasini o'stirishga xizmat qiladi. Shu bilan birga ,tarbiya ijtimoiy hodisa bo'lib, insoniyat taraqqiyotining turli bosqichlarida o'ziga xos mazmun va amalga oshirish shakliga egadir. Tarbiya haqida Shayx Sadiy o'zining 'Tuliston asarida shunday deb yozgan edi: Kimda-kim yoshlikdan tarbiya olmasa, katta bo'lib baxtli bula olmaydi. Adibning yuqoridagi so'zlariga amal kilgan holda o'quvchilarni ma'naviy boy, jismoniy jihatdan sog'lom qilib tarbiyalash maqsadida dastlab ularning tarbiyavii darajasini aniqlash maqsadga muvofikdir. Buning uchun o'quvchilar qalbini odob-axloq nurlari bilan yoritmokchi bo'lgan tarbiyachi-o'qituvchi chuqur bilim, keng mahorat va tarbiyachilik-san'atini egallamogi kerak. O'quvchi eshlarni tarbiyalashda umuminsoniy qadriyatlar, islom ta'limoti, o'zbek millii urf odatlariga amal qilish maqsadga muvofikdir. Tarbiyavii jarayon ongli, mas'uliyatli faoliyat bo'lib, unda tarbiyachi tarbiyalanuvchilarii komil inson qilib etishtirishda unga xar tomonlama ta'sir ko'rsatadi. tarbiyachi o'quvchilar jamoasining tarbiyavii darajasini urganib, unga ta'sir ko'rsatish mahoratiga ega bo'lishi, tarbiyavii tadbirlarni o'quvchilarning ruhiyatiga kanchalik ijobiy ta'sir etganini kuzatib, uni yanada rivojlantirishi, takomillashtirishi, tarbiyaviy ishlarni samaradorligini oshirishda o'z bilimini tarkibiy ravishda boyitib borish lozim. Yurtimizda tarbiyaviy ishlarni tashkil qilishning asosiy maqsadi milliy istiqlol talabiga javob beradigan yoshlarni tarbiyalashga qaratilgan ekan, ayni paytda bu niyat tarbiyachi-o'qituvchilarga katta mas'uliyatni yuklaydi. Pedagogik faoliyat yuritish davr talabiga javob bermogi lozim. O'zbekiston Respublikasining ta'lim to'g'risidagi qonunning 5-moddasida xuddi shu xususda tuxtalgan: Tegishli ma'lumoti, kasb tayyorgarligi bor va yuksak axloqiy fazilatlarga ega bo'lgan ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.8 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:14
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.8 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:14 ]
Arxiv ichida: doc