Tarbiyaviy ish tarkibi va uning tuzilishi Mavzu: Reja: Tarbiya jarayoni va uning mohiyati. Tarbiya jarayonida ilmiy dunyoqarashni shakllantirish yo'llari. O'quvchilarda dunyoqarashni shakllantirishda dinning tarbiyaviy xususiyatlari. Xulosa. Tarbiya jarayoni Markaziy Osiyo mutafakkirlari va xalq tarbiyaviy ishlar metodikasining tarbiya borasidagi boy tajribalarga tayanadi. Tarbiya jarayoni o'z qoidalarini asoslash uchun falsafa, etika, estetika, fiziologiya, psixiologiya kabi fanlar ma'lumotlaridan foydalanadi. Tarbiya jarayoni tarbiyaviy ishlar metodikasining boshqa bo'limlari: tarbiyaviy ishlar metodikasining umumiy asoslari ta'lim nazariyasi hamda maktabshunoslik bilan uzviy bog'lik. Tarbiya jarayoni shaxsning muayyan maqsad asosida ijtimoiy hayotga tayyorlovchi tarixiy-ijtimoiy tajribaga suyangan holda olib boriluvchi faoliyat jarayonidir. Boshqacharoq talqin etilganda, tarbiya jarayoni yosh avlodni muayyan maqsad yo'lida har tomonlama voyaga yetkazish unda ijtimoiy ong va xulq - atvorni tarkib toptirishga yo'naltirilgan faoliyat jarayonidir. Tarbiya jarayoni - tarbiyachi va tarbiyalanuvchilarning birgalikdagi faoliyatlari bilan insonning aqliy taraqqiyotini rivojlantirishga qaratilgan. Aqliy taraqqiyot esa dunyoqarashga borib taqaladi. Tarbiya jarayoni o'zaro bog'liq bo'lgan ikki faoliyatni - O'qituvchi va o'quvchi faoliyatini o'z ichiga oladi. Tarbiya jarayonida o'quvchining ongi shakllana boradi. His-tuyg'ulari rivojlanadi, ijtimoiy hayot uchun zarur bo'lgan va ijtimoiy alo'alarni tashkil etishga xizmat qiladigan xul'iy odatlar hosil bo'ladi. Tarbiya jarayonida bolalarning hayoti va faoliyatini pedagogik jihatdan to'g'ri uyushtirish g'oyat muhimdir. Faoliyat jarayonida bola tashqariidan 'ilayotgan tarbiyaviy ta'sirlarga nisbatan ma'lum munosabatda bo'ladi. Bu munosabat shaxsning ichki ehtiyoj va xohishlarini ifodalaydi. Psixolog va pedagoglarning tadqiqotlari shaxsga tash'i omillarning (xoh salbiy, xoh ijobiy) ta'siri bolaning ularga munosabati bog'liqligini ko'rsatadi. Bularning barchasi turli kishilar bilan alo'a qilish, jamoadagi munosabatlar jarayonida murakkablashib boradi. Tarbiya jarayoni o'quvchining onginigina emas, balki his-tuyg'ularini ham o'cirib borishi, unda jamiyatning shaxsga qo'yiladigan axloqiy talablariga muvofi' keladigan xul'iy malaka va odatlarni hosil qilishi lozim. Bunga erishish uchun o'quvchining ongiga, hissyotiga va irodasiga ta'sir etib boriladi. Agar bularning birortasi e'tibordan chetda 'olsa, maqsadga erishish 'iyinlashadi. Tarbiya jarayoniga O'qituvchi rahbarlik qiladi, o'quvchilar faoliyatini belgilaydi, ularni ijtimoiy jarayonda ishtirok etishlari uchun shart-sharoit yaratadi. Tarbiya jarayoni o'zida quyidagi o'ziga xos xususiyatlarini namoyon etadi . Dunyoqarash - bu tabiat jamiyat va tafakkurning eng umumiy qonuniyatlari to'g'risidagi qarashlar yig'indisidir. Dunyoqarashni shakllantirishda talaba tafakkuri, irodasi, hissiyotlari va faolligiga ta'sir qilish ham muhim o'rin kasb etadi. Ilmiy dunyoqarashning mohiyati Talabalarda ilmiy dunyoqarashni shakllantirish pedagogik jarayonning asosiy maqsadlaridan biridir. Fan va texnikaning jadal taraqqiyoti talabalarda tabiiy hamda ijtimoiy yo'nalishlarda ma'lum ilmiy tushunchalarga ega bo'lishlarini talab qiladi. Dunyoqarash turlari: Biz dinni jamiyatga zarar keltiruvchi, tinchlik ishiga qarshi jabhada turuvchi ta'limot deb qarashimiz mutlaqo noto'g'ri. Din hech bir tuzumga - na sotsializmga, na kommunizmga qarshi emas. Aksincha, u insoniyat tarqqiyotiga o'zining katta yordamini ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
313.2 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:14
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
313.2 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:14 ]
Arxiv ichida: pptx