Tarbiyaviy ishlar jarayonida amal qilishi lozim bo 'lgan prinsiplar va uzluksiz tarbiya qismlari Reja: 1. Tarbiyaviy ishlarni demokratlashtirish va insonparvarlashtirish. 2. Uzluksiz tarbiyaning qismlari. FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR. 1. I. A. KARIMOV Barkamol avlod O'zbekiston taraqqiyotining poydevori Toshkent 1997-yil. 2. Z. ISMOILOVA. Tarbiyaviy ishlar metodikasi Toshkent 2003-yil Mustaqillik sharofati va prezidentimiz I.A Karimovning bevosita g'amxo'rligi tufayli tarbiyashunoslik milliyligi har sohada ustuvor bo'lmoqda. Shu aqidalarni o'zida mujassamlashtirgan milliy mafkura milliy g'oya xalqning iymon e'tiqodiga aylanayapti. XXI asr odamlarida awalo, mutaxassislarda tor sohaviy tafakkur tarzidan falsafiy tafakkur tarziga o'tish milliy, irqiy, diniy va boshqa munosabatlarda insonparvarlikni namoyon etadigan yangi davrning boshlanish asri bo'lib qolishi kerak. Ta'lim - tarbiya sohasida nazarda tutilayotgan yangi tizimni g'oyaviy nazariy asoslarini aniqlash iymonli komil inson shaxsni shakllantieish hamda O'zbekistonda iymonli komil insonlar ittifoqini vujudga keltirish, shu jihatdan ulkan tarixiy ahamiyat kasb etadi. Mazkur yangi vazifa har bir davlat va nodavlat tuzulmalardan o'z sohalari bo'yicha zarurat qilib qo'ymoqda. Tarbiyaviy ishlarni insonparvarlik va demokratlashtirish yo'nalishida shakllantirish konsepsiyadini shu jihatdan muhimdir. Ta'lim - tarbiya tizimini insonparvarlashtirish yo'nalishida qayta qurish eng asosiy muomiladir. Demokratik (demos - xalq va krots hokimiyat, xalq hokimiyati ma'nosini anglatadi).Har qanday davrning , har qanday jamiyatning va har qanday xalqning o'ziga xos demokratiyasi bo'ladi. Ya'ni demokratik tamoyillarni belgilashda jamiyat obyektiv va subyektiv shart sharoitlar asosida shakllanadi, xalqning, millatning ijtimoiy ongi va psixologiyasi hal qiluvchi ahamiyat kasb etadi. Insonparvarlik g'oyalari baxt-saodat va adolatga erishish orzu havaslarini, adabiyotda diniy falsafiy pedagogik ta'limotlarda o'tmishdan o'zaksini topmoqda. Markaziy Osiyo mutafakkirlaridan Abu Nasir Farobiy, Abu Rayhon Beruniy,A.A.ibn Sino, M.Ulug'bek, A.Navoiy va boshqalar o'zasarlarida inson ekanligi uning qadr qimmati,insonparvarlik g'oyalariniilgari so'radi.Ular dunyoda eng qimmatli narsa insondir fikrini bod-bod takrorlashadi. Ta'lim tarbiya tizimidni insonparvarlik yo'nalishida tubdan o'zgarishlar va yangi zamon talablari darajasiga ko'tarishning birinchi sharti unga tizim sifatida qarash va unga muofiq munosabatlar bildirishdir.Ma'lumki,har qanday barqaror sistema qismlar,elementlarning har bir qism unsure o'z o'rnida turganida va har qaysisi o'z vazifasini mukammal tarzda bajargandagina sistema tashqi ta'sirlarsiz o'z-o'zini boshqarish tomon yo'nalish oladi. Ta'lim-tarbiyaga uzluksiz sistima sifatida qaralishining o'zi insonrarvarlikning amalda namoyon bo'lishidir. Ayni chog'da insonparvarlik ta'lim-tarbiyaning uzluksiz va izchil bo'lishini taqozo etadi. Zero bunda kuzatilgan asosiy maqsad muayyan kasb-qorini mukammal egallab olish va ayni choqda sog'lom, barkamol inson shaxsini vujudga keltirish, uni hozirgi zamon fan- texnika va texnologiyasi yutuqlaridan baxraman etish, axborot asri sifatida namoyon bo'lishi kutilayotgan XXI asrning yuksak talablariga muvofiq kadrlar bo'lib yetishishiga erishishdi. Kadrlar chuqur va keng bilimli, malakali mutaxassis bo'lishlari zarur, ammo bu bilimdonlik tarixiy - ilmiy zaminlarda qaror topiladigan boy ma'naviyat axloq, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
15.19 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:14
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
15.19 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:14 ]
Arxiv ichida: doc