Tarbiyaviy ishlar tizimida sinf rahbari faoliyatining tutgan o'rni va uni tashkil etish

Tarbiyaviy ishlar tizimida sinf rahbari faoliyatining tutgan o'rni va uni tashkil etish

O'quvchilarga / Pedagogika
Tarbiyaviy ishlar tizimida sinf rahbari faoliyatining tutgan o'rni va uni tashkil etish - rasmi

Material tavsifi

Tarbiyaviy ishlar tizimida sinf rahbari faoliyatining tutgan o'rni va uni tashkil etish Reja: Sinf rahbarining tarbiyaviy ishlarni tashkillashtirishi. Sinf rahbarining o'quvchi shaxsi va jamoani o'rganishdagi mahorati. Sinf rahbarining asosiy vazifalari va sifatlari. Hozirgi davrda o'quv muassasalar va ulardagi o'quv, tarbiya jamoa oldida juda katta ijtimoiy ahamiyatga moliq vazifalar qo'yilmoqda. Oliy maktab yosh avlodning dunyoqarashini tarkib toptirish, g'oyaviy va siyosiy jihatdan chiniqtirishi yuksak axloqiy fazilatga ega qilishi mehnatga va ongli kasb tanlashga tayyorlash lozim. Bu vazifalarni hal qilishda sinf rahbari muhim rol uynaydi. Chunki u bir sinf sharoitida tarbiyaviy vazifalarni amalga oshirishga qaratilgan ishlarni tashkil etadi va boshqaradi. Sinf rahbarining ko'p qirrali vazifasi va funksiyalari ta'lim to'g'risida gi Qonun va Kadrlar tayyorlash milliy dasturida , Maktab ichki nizomlarida bayon qilingan bo'lib, unda o'qituvchilarga, ota-onalarga va sinf rahbarlariga tavsiyalar berilgan; aqliy, axloqiy, mehnat, estetik va jismoniy tarbiyaning vazifasi va mazmuni sinflarga nisbatan moslashtirilgan. Ana shunga ko'ra sinf rahbari quyidagi vazifalarni bajaradi: 1. O'ziga yuklatilgan sinfda tarbiyaviy ishlarni amalga oshiradi. Bu vazifani bajarishda u yolg'iz emas. Shu sinfda dars berayotgan turli fan o'qituvchilari bilan yaqin hamkorlikda va ularga suyangan holda o'quvchilarda dunyoqarash asoslarini shakllantiradi, axloq tarbiyasini amalga oshiradi. Kamolot tashkiloti hamkorligida, muntazam suratda ularga tayanib va kundalik ishda yordam uyushtirib o'quvchilar bilan darsdan tashqaridagi xilma-xil ishlarni tashkil etadi va sinf jamoasini mustahkamlaydi. 2. O'quvchilarning birligiga bo'lgan qiziqishini va qobiliyatini o'stirish, har bir o'quvchining individual-ruhiy xususiyatini hisobga olgan holda kasbga uyo'naltirish va hayotiy maqsadlarni shakllantirish - sinf rahbarining alohida vazifasidir. Ayni paytda u har bir o'quvchining sog'ligini mustahkamlashga ham etibor beradi. 3. Sinf rahbarining diqqat markazida o'quvchilarning yuqori darajada o'zlashtirishini ta'minlash masalasi turadi. Buning uchun u har bir o'quvchining kundalik o'zlashtirishidan voqif bo'lib turadi, orqada qolayotganlarga o'z vaqtida kechiktirmay yordam uyushtiradi. 4. Sinfdagi o'quvchilarning o'z-o'zini boshqarish ishlarini yo'naltiradi, ular ishtirokida sinf jamoasining ijtimoiy foydali ishlardagi ishtirokini tamin etadi, maktab miqyosida uyushtirilayotgan muhim tadbirlarda o'z sinfining faol qatnashishini ta'minlaydi. 5. Sinf o'quvchilarining ota-onalari, korxonalar va muassasalardagi, turar joylardagi oila va maktabga yordam beruvchi homiy mahallalar bilan yaqin aloqa o'rnatadi. 6. Sinf rahbari shu sinfda dars berayotgan barcha fan o'qituvchilari o'rtasida, maktab bilan oila o'rtasida o'quvchilarga nisbatan yagona talablar o'rnatilishiga erishadi, ota-onalarga pedagogik bilimlar tarqatib, oila bilan maktab o'rtasidagi aloqani mustahkamlaydi. 7. Sinf rahbari o'z sinfidagi turli hujjatlarning : sinf jurnali, o'quvchilarning reyting daftarchasi, shaxsiy hujjatlari, turli xil reja va hisobotlarni yuritadi. Ko'rinib turibdiki, vazifva keng va murakkab, ularni muvaffaqiyatli hal qilish sinf rahbarining shaxsiy sifatlariga ham bog'liqdir. Sinf rahbarining shaxsiy sifatlariga qo'yiladigan talablar o'qituvchiga qo'uyiladigan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 40.76 KB
Ko'rishlar soni 34 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:14 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 40.76 KB
Ko'rishlar soni 34 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga