Tarix o'qitish jarayonida o'quvchilarning rivojlanishi va kamol topishi Reja: 1. Tarix o'qitish jarayonida o'quvchilarning ko'nikma va malakalarini hosil qilish. 2. ko'nikma va malakalarini hosil qilishda kurslararo predmentlarning roli. 3. Maktabda tarix o'qitishning tarbiyaviy xarakteri. 4. o'quvchilarning kamol topishida tarix fanining ahamiyati. Tarix kursini o'qitishda o'quvchilarning fikrlashga asoslangan malaka va ko'nikmalarini hosil kila borish vaziflari-bu tarixiy bilimlarni mustaqil sur'atda topib, bir tizimga solib, ularni amalda tadbiq eta bilishga o'rgatish, provardida esa o'quvchilarni o'tmishdagi hamda hozirgi zamondagi ijtimoiy hodisalarga nisbatan ilmiy materialistik nuqtai nazardan yondashishga o'rganish demakdir. nutqni ustira borish xam o'quvchilarning va ularda aqliy mehnat malakalari hamda ko'nikmalarini hosil kila borish bilan boglangandir.Biz maktabda ukitiladigan tarixning o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda, tarix kursini o'qitish davomida hosil kilina boradigan malakalar guruhlarning shartli ravishda ajratib kursatamiz. 1. Tarixiy bilim beruvchi manbalarni tahlil qilish hamda tarixiy vokealar va hodisalardagi eng asosiy va muhim narsani, ularning muhim belgilari va bog'lanishlarini ajratib chiqish, tarixiy tushunchalarga ta'riflar berih malakalari. 2.Tarixiy bilim beruvchi manba mazmunini mantikiy jihatdan bir necha kismga ajratish, umumiy mantikiy sxemasni bir turdagi tarixiy hodisalar hamda vokealarni tahlil qilishda dedektiv suratda tadbiq etish malakalari. 3. Tarixiy faktlar va jarayonlarni o'z doirasida karab chiqish hamda vaqt jihatdan ular o'rtasidagi nisbatan aniqlash xronologik va sinxronistik jadvallar tuzish malakalari. 4. Tarixiy hodisalarni joyini aniqlash, tarixiy xaritani tilga kirgizish undagi izoxlar va shartli belgilardan xatosiz foydalanish yozuvsiz xaritani tarixiy mazmunda tuldirish malakalari. 5. Tarixiy vokealar, hodisalarni taqqoslash, ularning umumiy xususiyatlarini topish malakalari ; 6. Tarixiy faktlarni tahlil qilish va taqqoslash asosida indektuv va deduktiv xulosalar chiqarish usulidan foydalangan holda yakunlar yasash, yakunlarni berilgan baholarini asoslab berish, taxiriy faktlar umumiy xulosalarga tayangan holda to'g'ri isbotlaY olish malakalari; 7. Tarixiy materiallarni og'zaki yoki yozma tarzda bayon eta bilish, izchish tarzda obrazli qilib bayon etishning turlaridan hikoya qilish, tasvirlash, usullaridan foydalana bilish, savollarga qisqa atroflicha javob berish, hamda o'z urtoklariga savollar berish, ularning javoblarni tanqidiy nuqtai nazardan baho berish malakalari; 8. Axborotlar, dokladlar, referatlar, siyosiy axborotlar tayerlash, hamda ularni o'tkazish, kichikrok xajmdagi ilmiy-ommabop materiallari tayerlash malakalari; 9. Tarixiy matn mazmunini yoki o'qituvchi hikoyasini rejalarini, tarixiy vokea yoki hodisani tahlil qilish rejasini, taqqoslash rejasini tuzish, reja, ishlanmas, tezislar tuzish, o'qituvchi tushuntirib bergan asosiy qoidalarni qisqacha yozib borish, kitoblardan ayrim joylarini yozib olish, ma'lumotlar beruvchi tarixiy adabiyotlardao' foydalana bilish malakalari. o'quvchilar tafakkuri va nutqining usa borishi, malaka va ko'nikmalarning bula borishi, bilimlarni egallash va ularni tadbiq etish, ular bilan ish olib borish jarayenida yuz beradi, Bilimlar bilan malakalar o'rtasida o'zaro bog'lanish va bir-biriga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
23.29 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:15
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
23.29 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:15 ]
Arxiv ichida: doc